Sociálna sieť LinkedIn vznikla v roku 2003 a na rozdiel od iných platforiem neplní zábavnú, ale veľmi praktickú a profesionálnu funkciu. Pôvodne slúžila ako online životopis. Firmy si prostredníctvom siete hľadali potenciálnych zamestnancov a ľudia zasa prácu. Dnes je na platforme LinkedIn aktívnych viac ako 750 miliónov užívateľov po celom svete a okrem hľadania práce ju možno využiť aj na nadväzovanie odborných a kvalitných kontaktov. Tie vám môžu pomôcť v budovaní vašej kariéry alebo na profesionálnu prezentáciu vlastnej osoby a práce. Prečo si vytvoriť osobný profil na sieti LinkedIn Ak neradi stagnujete a chcete sa vo svojom pracovnom živote stále posúvať, LinkedInvámi dá príležitosť zdieľať svoje skúsenosti, schopnosti a znalosti so širokou odbornou verejnosťou. Takto môžete získať zaujímavé kontakty na ľudí z profesionálneho života, ktoré vám môžu pomôcť efektívne sa presadiť na trhu práce alebo posunúť svoju kariéru na iný level. LinkedIn slúži ako adresár kontaktov profesijného života a nezáleží, či tam komunikujete so súčasnými kolegami, hľadáte si nové kontakty alebo nadväzujete na bývalé spolupráce. Okrem nadobúdania kontaktov vám LinkedIn ponúka aj možnosť vzdelávať sa, pretože plní aj náučnú funkciu. LinkedIn Learning obsahuje vzdelávacie webináre, online workshopy alebo školenia na rôzne témy, ktoré vám bude platforma ponúkať na základe vašich preferencií od ľudí alebo stránok, ktoré cez svoj osobný profil sledujete. Ak budete mať správne a zaujímavo vyplnený profil na LinkedIn, skôr či neskôr sa vám naskytne zaujímavá pracovná príležitosť a ktovie, či to nebude práve tá, na ktorú celý život čakáte. Platforma LinkedIn ponúka možnosť vytvoriť sieť obchodných partnerov. Hlavné dôvody, prečo si vytvoriť Linkedin profil: možnosť nájsť si skvelú prácu, vytvoriť sieť zaujímavých pracovných kontaktov, vyhľadať obchodných partnerov, sledovať zaujímavých ľudí a čerpať inšpiráciu. Na LinkedIn si môžeš rýchlo a jednoducho nájsť prácu. Ako si vytvoriť profil na platforme LinkedIn LinkedIn registrácia je rovnako jednoduchá ako registrácia na akejkoľvek sociálnej sieti. Stačí navštíviť domovskú stránku a, ako sám LinkedInd prezentuje, „Stať sa súčasťou najväčšej siete profesionálov“. V prvom kroku zadáte svoje meno, priezvisko, e-mail a heslo, ktoré na prihlasovanie budete používať. Po vyplnení formulára kliknete na tlačidlo „Join Now“ a v ďalšom kroku zadáte informácie o svojej adrese a vyplníte informáciu o tom, či máte status zamestnanca, študenta, alebo ste si prišli na LinkedIn hľadať prácu. Podľa svojho výberu vyplníte ostatné polia a kliknete na tlačidlo „Create my profile“. Vo svojom e-maile potom potvrdíte svoju e-mailovú adresu a profil je hotový. Registrácia na platforme LinkedIn je rýchla a jednoduchá. Ako na LinkedIn profile vytvoriť zaujímavú osobnú prezentáciu Vytvoriť si základný profil na LinkedIn nestačí. Potrebujete si vytvoriť profil, ktorý druhú stranu zaujme. Vyzdvihnite všetky svoje prednosti a nemusíte byť skromný. Nech vám však nenapadne vymýšľať si. Ak sa pýtate, čo do LinkedIn profilu vyplniť, poradie je nasledovné: Profesionálna profilová fotka a motto Dobrá profilová fotka zvyšuje dôveryhodnosť tvojho profilu a pomáha vyčnievť z davu. Nebudeme si klamať, aj na základe výzoru môžete niekoho prvotne zaujať a otvorí si práve váš profil. Členovia LinkedIn s profilovou fotkou môžu získať až 21-krát viac zobrazení profilu ako člen bez fotky. Samozrejme by mala byť fotografia na vašom profile profesionálna, keďže vás bude reprezentovať, preto vyberaj opatrne. Optimálne rozlíšenie profilovej fotografie je 400400 pixelov. Ak nahráte väčšiu fotku, stále je to v poriadku, zmestiť by ste sa však mali do 8 MB. Namiesto fotografie sa do profilového obrázka dá nahrať aj video do 30 sekúnd. Ak si trúfate a dokážete vytvoriť profesionálne video, ktoré vás bude reprezentovať, v roku 2022 môžete zaujať na LinkedIn práve ním. Ďalšou možnosťou je „cover“ fotografia. Tá dotvára vizual vášho osobného profilu, preto vám neodporúčame pridať si tam fotku svojho domáceho miláčika, ale niečo, čo súvisí s vašou prácou. Cover fotografia by mala mať rozlíšenie 1584 x 396 pixelov. Pod profilovou fotkou nájdete „motto“, ktoré však neslúži na zdieľanie vášho obľúbeného motivačného citátu. Úlohou motta je predstaviť seba alebo svoju prácu veľmi krátko a výstižne. Môžete byť kreatívny alebo veľmi vecný. Máte na to len 120 znakov. Správne zvolená profilová a Cover fotografia zvyšuje dôveryhodnosť profilu. Výstižné zhrnutie, pracovné skúsenosti a relevantné zručnosti Pod hlavičkou vášho profilu sa nachádza sekcia „Summary“. Tá vám ponúka 2000 znakov na stručný popis seba, svojich skúseností, úspechov alebo pracovných výsledkov, ktoré sú v súlade s vašimi kariérnymi cieľmi. Toto miesto je pre personalistov najdôležitejšie, pretože v krátkom čase sa môžu dozvedieť takmer všetko, čo potrebujú. Práve preto zvážte, čo vyzdvihnete do popredia. Ďalšie sekcie sa venujú vzdelaniu a pracovným skúsenostiam. Do vzdelania uveďte názov školy, odbory, ktoré ste študovali, a získané akademické tituly. Okrem pozícií, na ktorých ste pracovali alebo pracujete, sa venujte aj skúsenostiam a zručnostiam, ktoré ste na jednotlivých miestach získali. Každá pracovná pozícia je špecifická, a tak nikdy neviete, čo váš potenciálny zamestnávateľ môže hľadať. Opíšte všetko, s čím máte reálnu skúsenosť. Spomenúť môžete aj svoje mimopracovné aktivity, tie by však mali zaberať len malú časť vášho osobného profilu. Kvalitne vyplnený a aktualizovaný profil pomáha v nadväzovaní nových profesijných kontaktov. Čo robiť na LinkedIn, aby mal váš profil vyšší dosah Dosah na sociálnej sieti je celkový počet unikátnych používateľov, ktorí vidia váš obsah. Čím vyšší dosah unikátnych a relevantných kontaktov na LinkedIn máte, tým lepšie. Rozdiel je však aj v tom, koľko ľudí interaguje s vaším obsahom. Ak máte napríklad celkový dosah 1000 ľudí, ale len 100 lajkov a komentárov na príspevkoch, tak engagement, teda miera angažovanosti publika je 10 %. Existuje niekoľko možností, ako zvýšiť dosah na LinkedIn a mať tak možnosť vytvoriť zaujímavú profesionálnu komunitu používateľov. Pridávanie relevantných kontaktov a rozširovanie osobnej siete Na sociálnej sieti LinkedIn je dôležité vybudovať si sieť kontaktov. Podstatné však je jej zloženie. Kedže už viete, že LinkedIn slúži na profesionálnu prezentáciu, zloženie kontaktov by malo pozostávať z ľudí, ktorí sa pohybujú v blízkom prostredí vášho pracovného odvetvia. Kolegovia, zákazníci alebo klienti, či už súčasní alebo potenciálni. Treba rátať s tým, že vytvoriť kvalitnú sieť kontaktov trvá určitý čas, ale pokiaľ si dáte záležať, môže vám to v kariérnom raste veľmi pomôcť. Networking alebo vytváranie a udržiavanie pracovných kontaktov je veľmi dôležitou súčasťou profesionálneho života. LinkedIn ponúka možnosť synchronizácie kontaktov s tvojou mailovou adresou. Po synchronizácií vám LinkedIn iba navrhne používateľov z vašich kontaktov z mailovej adresy a vy si môžete vybrať, ktorých z nich si pridáte. Aj to môže byť pre vytvorenie kvalitnej siete profesionálnych kontaktov veľmi prínosné. Základom úspechu na LinkedIn je vytvoriť sieť kvalitných kontaktov. Pravidelné vytváranie kvalitného obsahu, popisy k fotkám a hashtagy Na budovanie kvalitného LinkedIn profilu je dôležité byť aktívnym používateľom, ktorý zdieľa relevantný a zaujímavý obsah. Tu platí riadiť sa pravidlom „menej je viac” a uprednostniť kvalitu pred kvantitou. Sieť LinkedIn umožňuje pridávať fotografie, videá, články alebo udalosti. Dobré a prínosné popisy a komentáre zvyšujú aktivitu profilu a takisto zvyšujú dosah vášho osobného profilu. Dôležité je však dvakrát merať a raz rezať a venovať pozornosť témam, ktoré vám vo vašom pracovnom živote môžu pomôcť. Hashtagy na LinkedIn vám pomôžu objaviť témy a záujmy, ktoré preferujete. Všetky hashtagy začínajú znakom # a pokračujú kľúčovým slovom alebo frázou. Podobne, ako sa pomocou nich dostanete k témam, ktoré zaujímajú vás, sa aj ostatní užívatelia môžu dostať práve na váš profil, preto sa snažte pri každom príspevku použiť čo najunikátnejšie hashtagy. Pravidelné vytváranie kvalitného obsahu a interakcie zvyšujú dosah osobného profilu na LinkedIn. Aktualizácia profilu o všetky dôležité udalosti Platforma LinkedIn pravidelne vylepšuje a aktualizuje svoje funkcie. Vždy, keď pribudne nejaká nová možnosť, je dobré sa s ňou zoznámiť a vyskúšať ju čo najlepšie aplikovať vo svojom osobnom profile. Ak sa odlíšite od ostatných a budete na LinkedIn aktívny, algoritmus sa vám odvďačí a vyzdvihne váš profil o niečo vyššie. Okrem toho, že budete aktualizovať svoj profil na základe nových funkcií, je potrebné aktualizovať profil aj na základe všetkých zmien v vašej kariére. Nové certifikáty, absolvované školenia, nová práca alebo nadobudnuté vzdelanie – to všetko je dôležité pridať do vášho profilu. Práve na základe rôznych, na prvý pohľad malých zmien môžete zaujať konkrétnych ľudí. Interakcie s relevantnými kontaktmi a osobami na sieti Už viete, že interakcia na vašom profile je dôležitejšia ako celkový dosah, takže vás určite neprekvapí, že do interakcií sa musíte zapájať aj vy na iných profiloch. Lajkovanie postov, písanie zmysluplných komentárov a snaha o vyvolanie zaujimavej komunikácie pod inými príspevkami takisto zlepší váš vlastný dosah, pretože sa pre iných používateľov stanete viditeľným a môžete ich zaujať. Okrem klasického “páči sa mi to” môžete na príspevky reagovať aj potleskom alebo reakciami – skvelé, zaujímavé, hmm a podpora. Pri každej akcii je ale dôležité vopred si ju premyslieť a komentovať príspevky na základe vašich kariérnych a profesionálnych cieľov. Nebojte sa pridať komentár aj k témam, na ktoré máte iný názor. Buďte však opatrný a radšej sa pokúste vyvolať zaujímavú debatu, plnú kvalitných argumentov ako hádku založenú na domnienkach. Interakcie na platforme LinkedIn pomáhajú zviditeľniť osobný profil. Tipy, ako vylepšiť profil na LinkedIn Ak si kompletne vyplníte profil a budete v spojení aspoň s 50 ďalšími používateľmi algoritmus LinkedIn bude hrať vo váš prospech a je pravdepodobné, že získate ohodnotenie „all-star”. Práve takéto profily sú uprednostnené a majú vyšší dosah. Ak máte zložitejšie meno, ktoré má väčšina problém vysloviť, v mobilnej aplikácií LinkedIn môžete nahrať svoje meno a ostatní užívatelia si jeho správnu výslovnosť môžu prehrať. Novinkou je, že užívatelia miesto mena nahrávajú krátky úvod alebo ostatných pozdravia. Na LinkedIn si môžete vyžiadať odporúčania od svojich kontaktov, ktoré slúžia ako recenzie k vašej práci alebo osobe. Sami si neskôr vyberiete, ktoré sa ostatným budú zobrazovať a ktoré nie. Vytvorením osobnej adresy URL môžete propagovať svoj profil, aby sa lepšie zobrazoval vo výsledkoch vyhľadávania. Svoje zručnosti môžete posunúť na level „overené zručnosti”, ktoré o 30 % zvyšujú pravdepodobnosť úspechu. Stačí vyplniť dobrovoľný online test a zdieľať ho na svojom profile. Keď dokončíte kurz cez LikedIn Learning, môžete si certifikát z kurzu pridať do svojho profilu, a tak poukázať na svoju vášeň pre rozširovanie vedomostí. Vo svojom osobnom profile môžete zdieľať aj multimediálny obsah. Vložené certifikáty, ocenenia, publikácie alebo projekty sa zobrazia v stĺpci na pravej strane profilu LinkedIn. Certifikáty z LinkedIn Learning sa dajú jednoducho vložiť do osobného profilu. Nové LinkedIn funkcie 2022 Sociálna sieť LinkedIn sa snaží podobne ako všetky ostatné stále napredovať, a preto vytvára rôzne nové funkcie a možnosti, aby svojim užívateľom uľahčila a zefektívnila používanie. V roku 2022 pribudli funkcie, ako napríklad triedenie správ, živé vysielanie, titulky pod videami, audio udalosti alebo možnosť pridania webovej stránky do úvodnej časti profilu. Tie pomôžu zlepšiť propagáciu vášho osobného profilu, ktoré vie poslúžiť aj ako vaše online CV. Inteligentné triedenie správ V aplikácii správy LinkedIn inteligentne pretriedi vašu poštu tak, že to najdôležitejšie umiestni do kolónky „Focused”. Systém umelej inteligencie berie do úvahy obsah, typ, pripojenie a frekvenciu odosielania. Tak filtruje správy, ktoré označí ako spam, do priečinka „Iné”. Takéto správy sa dajú označiť aj manuálne a presúvať podľa potreby. Filtrovanie správ slúži na delenie podľa dôležitosti. Živé vysielanie a audio udalosti na LinkedIn V roku 2022 prichádza LinkedIn s možnosťou vysielania naživo priamo vo vašom feede. Ak užívatelia kliknú na tlačidlo „Zobraziť viac”, dostanú sa na profil hostiteľa, kde sa zobrazí úplná udalosť vysielaná live. Novou funkciu sú aj audio udalosti, ktoré sa nachádzajú na stránke „My Network page”. Kliknutím na jednu zo šiestich audio udalostí sa dostanete priamo na stránku udalosti, kde sa môžete zúčastniť alebo pripojiť. Pridanie webovej stránky do úvodnej časti profilu Akýkoľvek hypertextový odkaz odteraz môžete pridať do svojho profilu. Či už je to váš blog, YouTube kanál alebo čokoľvek, čím sa chcete prezentovať. Na získanie tejto funkcie musíte mať zapnutý „Creator Mode”. Future of skills – najdôležitejšie pracovné zručnosti Bezplatný analytický a interaktívny nástroj umožňuje jednoducho identifikovať 10 najdôležitejších zručností v rámci vybranej funkcie alebo odvetvia. Užívatelia LinkedIn využívajú túto funkciu na zdokonaľovanie svojich zručností a prispôsobovanie profilu jednotlivým pozíciám podľa ich cieľov. Platforma LinkedIn sa za rok rozrástla o približne 150 miliónov užívateľov a stále rastie. Váš LinkedIn profil bude najlepšie fungovať a mať vysoké dosahy, ak vytvoríte dynamickú a vizuálne pôsobivú stránku s kvalitným a zaujímavým obsahom. Ak máte kompletne vyplnený profil a myslíte si, že už pre svoju prezentáciu nemáte čo urobiť, prejdite si profil a skontrolujte, či sú všetky polia aktualizované. Raz za čas si zmeňte aj profilovú a cover fotografiu, alebo prepíšte zopár vecí v popise. Hoci LinkedIn nepatrí medzi najpopulárnejšie sociálne siete na svete, v rámci budovania profesionálnych vzťahov je určite platformou číslo jeden. Využívajte ho naplno aj vy, sledujte jeho aktualizácie, aby ste mohli napredovať vo svojej kariére. Zdroje: https://www.linkedin.com/pulse/new-linkedin-features-2022-kevin-d-turner/ https://www.linkedin.com/pulse/linkedin-tips-2022-dave-meyer/ https://www.linkedin.com/business/marketing/blog/linkedin-pages/5-non-obvious-ways-to-improve-your-linkedin-company-page https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/a554351/how-do-i-create-a-good-linkedin-profile-?lang=en https://www.linkedin.com/business/sales/blog/profile-best-practices/17-steps-to-a-better-linkedin-profile-in-2017 https://www.forbes.com/sites/ashleystahl/2022/02/09/5-ways-to-make-your-linkedin-profile-pop-in-2022/?sh=23ae50996124 https://support.microsoft.com/sk-sk/office/naj%C4%8Dastej%C5%A1ie-ot%C3%A1zky-o-linkedin-v-aplik%C3%A1ci%C3%A1ch-spolo%C4%8Dnosti-microsoft-e8111292-6b04-422a-abed-803468c6c96d https://podnikam.sk/ako-si-vytvorit-dobry-profil-na-linkedin/ https://www.grafton.sk/sk/pre-uchadzacov/karierna-zona/socialne-siete/navod-ako-sa-zaregistrovat-a-vyplnit-profil-na-linkedin
Výborné správy pre všetkých členov SAPUL! Dnes bol SAPUL oficiálne zaregistrovaný ako vzdelávacia inštitúcia na sociálnej sieti LinkedIn. Môžete nás tak sledovať aj mimo Facebooku a Youtubu. LinkedIn je pracovná sieť, na ktorej môžete zdieľať svoj profe
prejsť na článokPoznáte LinkedIN? Ak nie, budeme radi, ak tento článok nezatvoríte a prečítate si ho dokonca. A nebude veľmi dlhý ? Ak LinkedIN poznáte a ešte tu nie ste zaregistrovaný, chcete si nájsť lepšiu prácu, alebo sa chcete pochváliť svojimi kariérnymi úspechmi č
prejsť na článokLinkedIn je najväčšia profesionálna sociálna sieť na svete s viac ako 750 miliónmi registrovaných používateľov. Funguje ako miesto, kde profesionáli hľadajú svoju ďalšiu príležitosť, firmy propagujú svoj biznis a obchodní manažéri kontrolujú úroveň firiem
prejsť na článokTatranský profil je výborné a efektívne riešenie v prípade dreveného obkladu. Využiť ho je možné v interiéri aj exteriéri a okrem krásneho a nadčasového dizajnu ponúka množstvo ďalších atraktívnych výhod. Tatranský profil často pripomína bezstarostné dets
prejsť na článokViac ako 1,386 miliardy účtov. S týmto číslom je Instagram štvrtá najpoužívanejšia platforma na svete. Koľko z týchto účtov je ukážkových a koľko úplne hrozných? Za posledné roky som absolvoval už nespočetné množstvo konzultácií a prišiel som na to, že vä
prejsť na článok