/*! elementor - v3.13.3 - 28-05-2023 */ .elementor-heading-title{padding:0;margin:0;line-height:1}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title[class*=elementor-size-]>a{color:inherit;font-size:inherit;line-height:inherit}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-small{font-size:15px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-medium{font-size:19px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-large{font-size:29px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xl{font-size:39px}.elementor-widget-heading .elementor-heading-title.elementor-size-xxl{font-size:59px}10 tipov ako získať referencie v roku 2023 8 augusta, 2023 8:31 am /*! elementor - v3.13.3 - 28-05-2023 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} /*! elementor - v3.13.3 - 28-05-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie, výrazne tým zvyšujete šancu, že si niekto vašu službu či produkt objedná. Nie ste si istí, ako pozitívne referencie získať? Tu je 10 tipov ako nato: 1. Kvalita produktu je prvoradá Dobré referencie dostanete len vtedy, keď budete mať spokojných zákazníkov. A tých získate, len vtedy, ak je váš produkt naozaj kvalitný. Dbajte nato aby vaši zákazníci boli spokojný s vašimi produktami a venujte tomu všetku svoju pozornosť. Nebojte sa ich opýtať čo sa im páčilo, oslovte ich s otázkou čo by ste mali zlepšiť, iba tak zistíte čo zákazníkom naozaj vyhovuje a keď vás chvália, vtedy požiadajte o recenziu. 2. Zlepšite služby k zákazníkom Náš zákazník, náš pán. Starostlivosť o zákazníka nielen počas predaja, ale aj pred ním a po ňom je naozaj kľúčová. Priateľský prístup, včasné reagovanie na vzniknutý problém či pomoc pri predaji, toto všetko dokáže ovplyvniť vnímanie vašej spoločnosti a záleží len na vás ako vás zákazníci ohodnotia. 3. Nebojte sa požiadať o referencie aj osobne Ak žiadate zákazníkov o referenciu priamo, môže sa stať, že získate aj o 8x viac reakcií ako napríklad prostredníctvom e-mailu. Dôležité je však to, akým spôsobom o ne požiadať. Veľmi populárne sú rôzne firemné podujatia, Dni otvorených dverí, kde môžete získať nových zákazníkov ale aj požiadať o feedback od vašich pravidelných zákazníkov. Buďte nachystaný! Pripravte si linky, formuláre, ktoré môžete hneď zozbierať, aby ste zákazníkovi mohli jednoducho ukázať čo a kde má urobiť. Praktická ukážka: Milá Mirka,Ďakujeme, že ste si objednali náš produkt. Radi by sme vedeli, ako ste boli s produktom spokojná a preto by sme vás chceli požiadať aby ste nás ohodnotili. Urobiť tak môžete nižšie (môžete priložiť linku na váš web alebo zákazníka požiadate o vyplnenie dotazníka) Ukážka dotazníka spokojnosti: 4. Využívajte e-mail alebo telefonický kontakt Pokiaľ nemáte možnosť získať spätnú väzbu osobne, určite využite e-mail alebo kontaktujte zákazníka telefonicky. Nezabúdajte však nato, že obe možnosti musía byť veľmi stručné, výstižné a tak aby ste sa vy aj zákazník cítili príjemne. Dôležité je správne načasovanie, zákazník musí mať čas si produkt či danú službu vyskúšať aby vás mohol ohodnotiť, až potom sa ho môžete opýtať ako bol spokojný. 5. Zaujmite a motivujte Jedným z faktorov, ako zaujať zákazníka, je prísľub malej odmeny. Napríklad zľavovým kupónom pri ďalšom nákupe za každé hodnotenie na vašom webe. Nezabúdajte, že odmena by mala priamo súvisieť s vašim podnikaním a nesmie z nej vzniknúť tzv. úplatok. Dávajte nato pozor, nakoľko spoločnosť Google takýto typ odmien priamo zakazuje a považuje za porušenie pravidiel. Váš a i akýkoľvek ďalší účet vytvorený pomocou Google vám spoločnosť pozastaví a v najhoršom prípade vás môžu aj pokutovať, a to by ste určite riešiť nechceli. 6. Odpovedajte na recenzie Snažte sa odpovedať na všetky dobré ale aj tie horšie recenzie a komentáre. Musíte ukázať zákazníkom, že si ich vážite a ich názor vás zaujíma. Pri pozitívnej spätnej väzbe síce neskoršia odpoveď neuškodí, no negatívne recenzie je potrebné riešiť čo najskôr, teda neodďaľovať komunikáciu. Vrhá totiž zlé svetlo na vašu firmu aj pred aktuálnymi, aj pred potenciálnymi zákazníkmi. Odpovedajte zdvorilo a slušne a nezabúdajte zákazníkom poďakovať. 7. Pracujte so sociálnymi sieťami Sociálne siete sa stali dôležitým nástrojom na budovanie značky a získavanie nových zákazníkov. Nielenže umožňujú značkám osloviť svoje cieľové skupiny, ale taktiež udržujú a posilňujú vzťahy s existujúcimi zákazníkmi. Ľudia sa na nich stretávajú, zdieľajú svoje názory, zážitky a získavajú informácie o svete okolo seba. Pravidelne komunikujte a povzbudzujte svoje publikum ku zdieľaniu skúseností s vašou firmou. Ak vás niekto pochváli na sociálnej sieti, vypýtajte si recenziu aj na web. 8. Pridajte odkazy na web Pridaním odkazov na web alebo sociálne média a využívaním rôznych skratiek zákazníkom uľahčíte napísanie recenzií. Stačí len kliknúť na príslušný odkaz a zákazníka to presmeruje priamo tam kam chce a môže vám rýchlo a jednoducho napísať referenciu. 9. Inšpirujte sa konkurenciou Vždy je dobré vedieť kde si stojíte v konkurenčnom období. Ak budete vedieť čo robí konkurencia môže vám to ukázať čo robíte zle prípadne čo robíte lepšie ako ony. Následne sa musíte uistiť či to zákazníci aj ocenia a ak si myslíte, že áno požiadajte ich o recenzie. 10. Poradiť sa oplatí Nájdite si partnera, ktorý vám pomôže váš proces naštartovať. Môžete sa naučiť správne komunikovať so zákazníkmi nielen počas ale aj po predaji a zároveň dosiahnuť proces, ktorý vám pomôže získať nových zákazníkov. Zobrazovanie referencií je súčasťou vášho marketingu preto nečakajte, že kvalitný marketing vám budú zákazníci robiť sami. S pomocou partnerov, ktorí sa takémuto obsahu venujú to ide rýchlejšie a adresnejšie. Prečo potrebujete referencie? Referencie sú marketingový nástroj. Ak ich máte dobré ľudia vás milujú, ak zlé zrejme od vás nikto nič nekúpi. Naučte sa s nimi pracovať, vybudujte si reputáciu a zvýšte návštevnosť daného produktu a služby aj vďaka našim radám. Aká by mala byť dokonalá recenzia a kde všade ju môžete využiť? Konkrétna Osobná Vecná Všeobecné tvrdenia nikoho nezaujímajú a ani nikomu nepomôžu. Je skvelé ak máte zamestnancov, ktorí sú milí a s ktorými zákazníci radi komunikujú, avšak v konečnom dôsledku každého zákazníka zaujíma len to ako im viete reálne pomôcť. Referencie dokážete využiť doslova na všetkých miestach. Na webe, v článkoch na blogu, na sociálnych sieťach alebo ak máte recenziu vo video formáte, môžete si ju zavesiť na váš youtube kanál. Tip na záver: Skúste kontaktovať „starých“ zákazníkov a zistite aký prínos do ich života mala vaša služba či daný produkt. Takto získaná recenzia bude mať úplne iný náboj ako všetky ostatné. Ukážky referencií od našich spokojných klientov: Chcete vedieť viac o referenciách a ich správe? Viac informácií nájdete TU. Alebo si prečítajte aj náš druhý článok o tom Ako dokážete zozbierať reálne referencie rýchlo a efektívne? Chcem začať pracovať s referenciami 10 tipov ako získať referencie v roku 2023 Vedeli ste o tom, že až 84% ľudí dôveruje online referenciám rovnako, ako osobným odporúčaniam? Ak máte na webe alebo osobnom profile naozaj dobré referencie, prejsť na článok Ako získať nových zákazníkov ? Objavte silu referencií V texte sa dočítate: V súčasnosti podnikatelia vo veľkej miere propagujú svoju ponuku či služby a vkladajú príliš veľa úsilia a financií do lákania potenciálnych zákazníkov na svoju prejsť na článok Referencie pre váš biznis V texte sa dočítate: Referencie sa stali silným marketingovým nástrojom. Zákazník, ktorý chce niečo kúpiť, hľadá na internete produkt alebo službu a porovnáva ju s ostatnými. prejsť na článok
Sporitelia tak v roku 2024 dostanú od štátu výrazne viac peňazí ako v tomto roku. V roku 2023 bola štátna prémia na úrovni 2,5 percenta z ročných vkladov. Ministerstvo financií zvýšilo štátnu prémiu pre rok 2024, keďže vzrástli úrokové sadzby, z ktorých s
Kedže sme už druhy mesiac v novom roku 2023 musíme sa pozrieť na aktuálne módne trendy tohto roka. Rok 2023 zdôrazňuje nákupné trendy dámskych a pánskych okuliarov. Od zelených rámov po atletické okuliare. Pretekárske rámy, dioptrické slnečné okuliare a i
prejsť na článokAko sme pomohli firme stať sa úspešnou maliarskou firmou v Košiciach 1 marca, 2022 12:12 pm
prejsť na článokAko sme zozbierali a pripravili overené referencie pre rozrastajúcu sa firmu 24 februára, 2022 1
prejsť na článok