4 z 5 firiem takto prichádzajú o klientov, ako ste na tom?

Čo ak by som Vám povedal, že môžete mať nový zdroj nových klientov, ktorý funguje 24 hodín, 7 dní v týždni. Čo ak by som vám povedal, že väčšina firiem tento zdroj príjmu má, ale nefunguje správne a že 80% firiem stojí tento zdroj príjmu nemalé peniaze a neprináša žiadne výsledky. To ako keby ste tam mali vo firme zamestnanca, ktorý tam sedí, hrá sa na počítači, pije kávu a vôbec neprospieva k tomu, aby firma rástla a získavala nových klientov. A stojí vás nemalé peniaze. O čom hovorím? O vašej webovej stránke alebo eshope. Štatistika je taká, že iba jedna z piatich firiem má urobený web alebo eshop tak, aby prinášal nových klientov, nové zisky, nové obraty. Moje meno je Tomáš Bugáň a vediem digitálnu agentúru BugesWeb, školím WordPress a taktiež mentorujem študentov v Digital Marketing Clube. Čo sa stane, ak takýto web nemáte? Veľa toho nie. Môže však nastať situácia, že vaša konkurencia, ktorá pred rokom, dvoma, troma vôbec nebola, začína získavať klientov práve tam, kde vy ich nezískate, na webe, na online. Pretože dnes už prvotne, keď ľudia hľadajú nejakú službu, alebo produkt, hľadajú práve cez svoj mobilný telefón, alebo cez počítač. Robia si akýsi prieskum, aby vedeli vôbec, aké sú možnosti a aké sú nejaké finančné možnosti ich vzhľadom na službu alebo produkt, ktorý chcú. Ak Vy na tom online nie ste, alebo nekomunikujete dostatočne zreteľne to, čo váš produkt alebo vaša služba prináša a prečo by si klient mal vybrať práve vás, prichádzate takto o zákazníka. 10, 15 rokov dozadu stačilo mať webovú stránku, ľudia na ňu prišli a pravdepodobne si aj počkali, kým sa vám to pekne načíta, kým sa tam vymenia obrázky. Dnes bohužiaľ máme situáciu, kedy pozornosť človeka je na úrovni 6 sekúnd. Takže máte naozaj veľmi krátku dobu na tej webovej stránke, aby ste zaujali toho klienta, pretože ak nie, odchádza na Facebook, Youtube, alebo v horšom prípade k vašej konkurencii. Keďže pozornosť ľudí je čoraz kratšia, musia byť webové stránky urobené oveľa premyslenejšie. Už len minimálne kvôli tomu, pretože už naozaj dnes má webovú stránku takmer každý, ale väčšina ich má tú, webovú stránku, len aby nejaká bola, aby sme niečo tým klientom dali, aby sa pozreli, že kto sme, čo sme, ako sme tu dlho, že sme firma s mladým kolektívom a moderným duchom a sme obchodná spoločnosť. Je vám to povedomé? Ak máte takto pripravenú webovú stránku. Skúste raz zavolať nejakým trom známym, ktorí napríklad nevedia o vašom podnikaní, alebo nejakým trom známym, ktorých stretnete po dlhej dobe. Dajte im tú webovú stránku a potom sa ich spýtajte, či porozumeli tomu, čo robíte a prečo by si mali vybrať práve vás. Vďaka tomuto krátkemu testu veľmi rýchlo odhalíte, kde na vašej stránke môžu byť chyby. Aby som vám dal zopár rád, ako to spraviť, ako si tú stránku urobiť oveľa lepšie a napríklad získať konkurenčnú výhodu. Potrebujete na stránke mať určité referencie. Je to priamy sociálny dôkaz o tom, že existujete, ako firma a že ľudia využívajú vaše služby, vaše produkty a fungujú im. Takéto referencie hľadá na vašej stránke až 72 % ľudí. Väčšina stránok, ktoré bežne vo firme analyzujeme, nemá žiadnu výzvu k akcií. Predstavte si, že prídete na nejakú stránku. Krásne si prečítate hlavné výhody produktu. Čo to obsahuje? Prečo by ste si mali vybrať ich? Zoskrolujete sa dole na koniec stránky a tam nič. Už veľakrát malý gombík. Vyžiadajte si cenovú ponuku. Zavolajte nám. Jednoducho nejaká výzva k akcií podnieti toho klienta, aby nielen dočítal tú stránku a zatvoril ju, ale aby naozaj vykonal tú akciu. Drobná zmena, veľké výsledky. Tretia vec. Na stránke musí klient okamžite pochopiť, čomu sa venujete a prečo by si mal vybrať vás, až potom by sa mal dozvedieť nejaké informácie o vás, čiže váš hlavný produkt. Vaše hlavné benefity, nie vlastnosti. Pozor! To je veľmi dôležité. Predávajte cez benefity, to znamená, že nie čo váš produkt robí, ale čo prinesie tomu zákazníkovi. Ako mu dokáže pomôcť v jeho bežnom živote a čo vyťaží s tým, že ten produkt, alebo tú službu bude používať? A až potom píšte o tom, kto ste, čo ste, ako ste dlho na trhu a píšte to ľudskou rečou. A ľudia už nechcú čítať to, že má niekto modernú firmu a dynamický kolektív a kreatívne myslenie, to je všetko zabudnuté. Toto sú vyslovene také ego reči, ktoré sú na tej stránke, ale ľudia chcú čítať o ľuďoch, o tom, že vy ste normálni ľudia v tej firme, ktorí tam pracujú a snažia sa im pomôcť. Štvrtá vec. Umožnite zákazníkom, aby vás mohli ľahko kontaktovať. Uveďte svoje telefónne číslo na stránke, umožnite tým ľuďom, aby niekde vpravo hore našli veľmi ľahko záložku Kontakt a mohli vás kontaktovať, či už na to telefónne číslo, na email alebo vyplnili krátky kontaktný formulár na vašej stránke. Toto všetko v podstate uľahčuje ľuďom to, aby vás kontaktovali, pretože, čím viac prekážok, čím viac kliknutí, čím viac scrolovaní im dáte v tom procese, aby vás vôbec mohli kontaktovať, tým menej ľudí sa vám ozve. Jednoducho sa tam unavia a pôjdu ku konkurencii, kde to budú mať na jedno kliknutie. Piata vec. Ak viete, aké problémy riešia vaši klienti, aké bloky majú v tej danej oblasti. Snažte sa popísať všetky tieto veci na stránke, aby v podstate keď príde na tú stránku a má napríklad 3, 4 bloky, prečo vám nenapíše, alebo proste si povie, že napíšem o týždeň, ozvem sa im o týždeň. Aby všetky tieto bloky boli odstránené a on proste pochopil, že áno, toto je firma, alebo toto sú ľudia, alebo toto je produkt, toto je služba, vďaka ktorým konečne vyriešim tento problém. Veľmi jednoduchý príklad. Ak by sme sa bavili napríklad o angličtine a klientovi, ktorý predáva angličtinu. Ľudia majú často také presvedčenia, že už som príliš starý na to, aby som sa naučil nový jazyk. Učenie gramatiky ma nebaví, chcem rozprávať. Musím sa naučiť gramatiku, aby som vedel rozprávať. Nemám gény na to, aby som sa vedel naučiť nový jazyk. Bifľovanie slovíčok neznášam. Toto sú napríklad bloky, ktoré ľudia pri tej angličtine majú. Keď Vy tieto bloky pomocou textu, alebo pomocou krátkeho videa v podstate zrušíte na tej stránke a ten klient pochopí, že okej, toto sú nejaké veci, ktoré som si myslel, ale v skutočnosti to tak nie je, oveľa skôr vám odpovie. Ak teraz rozmýšľate, ako zmeniť svoju webovú stránku. Máte čas, pokiaľ vaše odvetvie práve nekrachuje, alebo nemáte veľmi silnú konkurenciu. Zoberte týchto 5 bodov. Vyskúšajte. Pozrite sa na svoje stránky, či ich tam máte obsiahnuté, či sú tie veci vysvetlené, či ten klient vás vie ľahko kontaktovať, či tam máte referencie a použite ich na svoju stránku, aby ste získavali viac klientov zo svojho webu. Využite svoju webovú stránku, aby ste mali nový zdroj klientov 24 hodín 7 dní v týždni. The post 4 z 5 firiem takto prichádzajú o klientov, ako ste na tom? appeared first on BugesWeb.

prejsť na článok

Občerstvenie a nápoje do firiem v mestách

Bratislava | Občerstvenie a nápoje do firiem | Lacnejšie | Donáška Banská Bystrica | Občerstvenie a nápoje do firiem | LacnejšieBratislava | Občerstvenie a nápoje do firiem | LacnejšieKošice | Občerstvenie a nápoje do firiem | LacnejšieNitra | Občerstv

prejsť na článok

Marketingový rozpočet 2024. Firmy a ich preferencie.

Marketingový rozpočet 2024 je pre viacero firiem otáznik na ktorý sa hľadá odpoveď. Pozreli sme sa na dáta, ktoré vytvorila firma WebFX v prieskume, kde bolo 500 výkonných marketingových pracovníkov, manažérov a majiteľov firiem, a dozvedeli sme sa ako pl

prejsť na článok

5 najčastejších otázok o škodách na vozidlách

Už niekoľko rokov pracujeme v oblasti poistenia áut resp. v oblasti vymáhania poistného plnenia od poisťovní. Veľmi často sa stretávame s mnohými mylnými predstavami našich klientov o ich právach pri škodách vzniknutých na vozidlách. Tieto mýty sú zároveň

prejsť na článok

Biznis partnerstvo s IBM

Spoločnosť Futurelogic s.r.o. podpísala dohodu so spoločnosťou IBM a stala sa tým jej oficiálnym partnerom. Aktivity spoločnosti súvisiace s IBM partnerstvom budú aj naďalej zamerané na poskytovanie strategických a rozvojových služieb pre klientov v oblas

prejsť na článok

Biznis partnerstvo s Kofaxom

Spoločnosť Futurelogic s.r.o. podpísala partnerskú dohodu so spoločnosťou Kofax® Limited a stala sa oficiálnym členom jej partnerského programu. Tým sa rozširuje portfólio spoločnosti o špičkové skenovacie riešenia určené pre klientov v rámci Slovenska, Č

prejsť na článok