5 navrhovaných opatrení zo správy ETSC na zlepšenie bezpečnosti motorkárov

European Transportation Safety Council (ETSC) je nezisková organizácia, ktorá sa dlhodobo zaoberá problematikou bezpečnosti na cestách. Koncom marca ETSC vydala pomerne obsiahlu správu, ktorá sa týka bezpečnosti motorkárov. ETSC v správe konštatuje, že v roku 2021 zomrelo v EÚ pri jazde na motocykli alebo mopede 3 891 ľudí, z ktorých približne 90 % tvorili muži. Toto číslo je o 25 % nižšie ako pred desiatimi rokmi, no v rovnakom období klesol počet iných úmrtí na cestách o tretinu. V pomerne obšírnej správe nás zaujalo: 1. EU a teda aj jej jednotlivé členské štáty by mali uzákoniť povinnosť predávať na svojich trhoch len motocykle s ABS systémom. Toto odporúčanie by sa týkalo aj motocyklov do 125 cm3. 2. Povinné technické kontroly by sa mali vyžadovať pre všetky motocykle a mopedy. Súčasťou by mala byť aj kontrola, či neboli motocykle upravené na vyššiu rýchlosť. Vlády jednotlivých štátov by mali lepšie presadzovať obmedzenia rýchlosti, ktoré sa vzťahujú na motocyklistov, s cieľom zohľadniť skutočnosť, že motocyklisti si zakrývajú tvár prilbami, takže ich nemožno identifikovať v krajinách, ktoré pri udeľovaní sankcií vyžadujú identifikáciu vodiča/jazdca. 3. Presadzovanie nosenia prilieb by sa malo zlepšiť, najmä v krajinách s veľmi nízkou úrovňou nosenia prilieb, ako sú Grécko a Cyprus. EÚ a národné vlády by tiež mohli podporovať systém informovania spotrebiteľov o bezpečnostných vlastnostiach prilieb a iných ochranných prostriedkov, ako sú airbagové vesty. 4. Výrobcovia osobných, dodávkových a nákladných automobilov by tiež mali zlepšiť detekciu motocyklistov pomocou bezpečnostných technológií, ako je napríklad automatické núdzové brzdenie. 5. Oveľa viac pozornosti by sa malo venovať doručovateľom, ktorí sú vysoko rizikovou skupinou vzhľadom veľmi častej straty pozornosti z dôvodu používania mobilných telefónov, vyššieho stresu kvôli tlaku na rýchle dodanie zásielok, nedostatočného používania ochranných odevov a horšieho technického stavu motocyklov. S tréningami motoškoly sme v SuperDRIVE začali už v roku 2009. Za ten čas sme preškolili tisíce motorkárov, ktorí absolvovali náš tréning na rôznych strojoch. Od mopedov, až po ťažké Harley Davidson. Z nášho pohľadu s navrhovanými zmenami jednoznačne súhlasíme. Schvaľujete navrhované opatrenia aj vy? Napíšte nám do komentára.

prejsť na článok

25. výročie vzniku Policajného zboru Slovenskej republiky

25. výročie vzniku Policajného zboru Slovenskej republiky Policajný zbor Slovenskej republiky vznikol pred dvadsiatimi piatimi rokmi v rámci ponovembrovej transformácie bezpečnostných zborov. Predsedníctvo Slovenskej národnej rady sa 25. januára 1991 uzni

prejsť na článok

Meditácia na očistu a zlepšenie zdravia

Začiatkom koronavirusovej pandemie som mala potrebu vás trocha podporiť a pripravila som si pre vás meditáciu na očistu a zlepšenie zdravia. Je možne ju robiť kedykoľvek. Viac informácii najdete tu :

prejsť na článok

Ako správne nosiť- T.I.C.K.S.- základ bezpečnosti

Je to skratka, pre 5 základných bodov bezpečného nosenia. T-  tight- tesne- dieťatko nesmie v šatke, či nosiči prepadávať do strán, musí mať chrbátik a hlavičku v jednej osi. The post Ako správne nosiť- T.I.C.K.S.- základ bezpečnosti appeared first on Er

prejsť na článok

Moderná bezpečnosť SASE

Tradičná predstava o bezpečnosti „vnútri firmy“ pomocou ochrany perimetra vs. moderná bezpečnosť na báze „zero-trust“, práca odkiaľkoľvek a s prostriedkami vo firme aj mimo nej. IT prostredie vo firmách sa v posledných rokoch zmenilo. Pandémia COVID-19

prejsť na článok

PONÚKAME NOVÚ SLUŽBU REVÍZIU SPOTREBIČOV

POSKYTUJEME SLUŽBU REVÍZIÍ ELEKTRICKÝCH SPOTREBIČOV, tzv. OPaOS (odborné prehliadky a odborné skúšky), KTORÉ VYPLÝVAJÚ ZO ZÁKONA. Každý zamestnávateľ alebo prenajímateľ priestorov má LEGISLATÍVNU POVINNOSŤ kontrolovať stav bezpečnosti a ochrany zdravia p

prejsť na článok