5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru

Tomu, ako vybudovať úspešný e-shop, sme sa už venovali v jednom z predchádzajúcich článkov. Po vytvorení e-shopu nás ďalej musí zaujímať konverzný pomer. Konverzný pomer by mal poznať každý, kto prevádzkuje e-shop. Práve konverzný pomer slúži ako ukazovateľ, ktorý dáva odpoveď na to, v akej miere sa menia návštevníci vášho e-shopu na platiacich zákazníkov. Konverzný pomer sa meria v percentách. Veľmi zjednodušene povedané, konverzný pomer vyjadruje, koľko percent zákazníkov vášho e-shopu uskutočnilo požadovanú akciu. Vo všeobecnosti platí, že čím je percento vyššie, tým je to lepšie pre váš biznis. Tieto akcie môžu byť rôzne. V prípade e-shopu hovoríme o dokončení online objednávky. Čo sa týka internetovej stránky, hovoríme o prekliku na cielený odkaz. Prostredníctvom tohto článku vám poradíme 5 tipov na zvýšenie konverzného pomeru na vašej webovej stránke alebo e-shope. 1 Dbať na kvalitnú domovskú stránku Prvým tipom od nás je dbanie na kvalitnú landing page. Návštevníci musia na vašej domovskej stránke vidieť, prečo by s vami mali obchodovať. Pre zlepšenie domovskej stránky si musíte položiť niekoľko zásadných otázok. Medzi tieto otázky radíme napríklad to, či je z vašej domovskej stránky na prvý pohľad jasné, aký biznis robíte, alebo to, či sa v nej zákazník ľahko orientuje. Veľmi dôležitú úlohu pri tomto tipe zohráva aj reklama. Ak sa zákazník ocitne v zvláštnom prostredí, a nedokáže nájsť to, čo ste im sľúbili v reklame, zákazník veľmi rýchlo odchádza. Na domovskú stránku môžete umiestniť aj dôvody, prečo by zákazníci mali u vás nakupovať. Taktiež môžete ponúknuť aj nejaký doplnkový artikel ako napríklad dopravu zdarma, ktorá môže zavážiť u zákazníka natoľko, že sa rozhodne na vašom e-shope nakupovať. 2 Pokúste sa vyzvať zákazníka k akcii Pri nakupovaní všetkých tovarov a služieb zohráva kľúčovú rolu aj psychológia. „Zatlačenie“ zákazníka do kúta môže zvýšiť konverzný pomer na vašej stránke alebo e-shope. Tento fakt dokazuje množstvo štúdií. Ako skvelý príklad môžeme uviesť Mozillu. Tá zvýšila počet stiahnutí svojho prehliadača Firefox prostredníctvom výzvy „Stiahnuť teraz – zadarmo“ oproti ponuke na stiahnutie internetového prehliadača Firefox 3, kde použila slogan „Vyskúšajte Firefox 3“. Rovnako ako Mozilla, aj vy môžete vyzvať zákazníka, aby u vás vykonával požadované akcie. Ak predávate produkty, vyzvete ho napríklad v rámci kampane „nakúp dnes a dostaneš zľavu na budúci nákup“. 3 Prispôsobte svoj web na mobilné telefóny Dnes sa bez mobilu nepohneme ani krok. Tvoria neodmysliteľnú súčasť nášho života. Preto je potrebné, aby vaša webová stránka bola prispôsobená aj na mobilné telefóny. Platí to aj pre e-shopy. Len takýmto spôsobom môžete zvýšiť konverzný pomer. Najmä mladí ľudia robia drvivú väčšinu operácií práve cez mobil. Hľadajú na nich informácie, zdieľajú myšlienky so svojimi blízkymi, a taktiež aj nakupujú. Reklamou síce pritiahnete zákazníka na váš web, avšak ak je neprehľadný, prestane ho webová stránka zaujímať, a požadovanú akciu nakoniec nevykoná. 4 Konverzný pomer môžete zvýšiť aj ťahákom Pozornosť potencionálnych zákazníkov môžete prilákať aj prostredníctvom nejakých zliav, výhod alebo benefitov. Veľmi účinnou pomôckou môže byť napríklad newsletter. Ťahákom je v tomto prípade nižšia cena. Motiváciou k nákupu môže byť napríklad aj výhoda členstva po registrácii do e-shopu. Taktiež môžete posielať aj novinky, ktoré sú zasielané výhradne cez newsletter. K ostatným zákazníkom sa novinky dostanú až s oneskorením. 5 Vylepšenie vášho webu o online chat Online chat využívajú úspešné e-shopy vo veľkej miere. Ľuďom musíte byť nápomocný pri tom, čo vyhľadávajú. Úspešnosť konverzií cez online komunikáciu stúpa. Neznamená to však, že musíte byť na internete 24 hodín denne 7 dní v týždni. Prostredníctvom analýzy si zistite, kedy ľudia trávia najviac času na vašej web stránke, a práve vtedy tam buďte aj vy. Pri tomto bode si  však musíte pripraviť veľký pohár trpezlivosti. Ľudia prichádzajú s rôznymi otázkami, pri ktorých sa vám bude zdať, že mrháte svojím časom. The post 5 tipov pre zvýšenie konverzného pomeru appeared first on Idcrew.

prejsť na článok

Vývoj webu pre personálnu agentúru: 5 tipov, na čo nezabudnúť

Viete, aké kľúčové prvky by nemali chýbať na webe personálnej agentúry? Ide napríklad o mzdové kalkulačky, ktoré sú užitočným nástrojom pre uchádzačov, newsletter, vďaka ktorému si vás uchádzači o zamestnanie zapamätajú a CV builder, ktorý zjednodušuje pr

prejsť na článok

7 tipov, ako vyhrať komunálne voľby

Nikdy nevyhovieš každému, stačí iba, aby si mal viac hlasov ako oponent. Rozhodli ste sa ... The post 7 tipov, ako vyhrať komunálne voľby first appeared on PR Špecialista.

prejsť na článok

7 tipov na obsah, ktorý funguje: vyhľadávacie siete verzus sociálne siete

Ako tvoriť obsah tak, aby kopíroval potreby ľudí, využívajúcich vyhľadávače, čo funguje na sociálnych sieťach a ktoré veci viete použiť na oboch kanáloch? Prinášame vám niekoľko tipov, ako mať úspešný blog.

prejsť na článok

Budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia na sociálnych sieťach

Sociálne siete sú účinným nástrojom na budovanie značky zamestnávateľa a zvýšenie povedomia, pretože umožňujú podnikom priblížiť sa potenciálnym zamestnancom, zdieľať príbehy, hodnoty a poskytnúť pohľad dovnútra firmy. V tomto článku sa pozrieme na dôleži

prejsť na článok

Google predstavil najnovšie funkcie pre Google Ads

Spoločnosť Google nedávno predstavila niekoľko noviniek týkajúcich sa Google Ads. Tomu, čo je vlastne Google Ads, sme sa venovali v článku ,,Ako funguje reklama na google? – Návod ako získať 350 € na rozbeh.“ Teraz sa budeme venovať týmto novinkám Google.

prejsť na článok