9 faktorov, ktoré ovplyvňujú cenu fotky a videa

Video a fotografia sú v marketingu dlhodobo silnými nástrojmi, ktoré pomôžu vašej značke rásť vo všetkých smeroch. Ak máte kvalitne spracované video a fotografiu, dokážete svoju značku zviditeľniť, predať jej produkty a tiež zvýšiť jej predaje. Aby ste mali lepšiu predstavu o rozpočte, dnes sa spoločne pozrieme na zásadné faktory, ktoré ovplyvňujú cenu za profesionálne video a fotografiu. FAKTOR 1: Typ služby, ktorú potrebujete Prvý faktor, ktorý má výrazný vplyv na finálnu cenu, je pochopiteľne samotný typ služby, ktorú požadujete. Ten prirodzene nastavuje minimálnu sumu, ktorú je potrebné do videa či fotografií investovať. Ak chcete dlhé hrané video, finálna suma bude vyššia, ako v prípade jedného krátkeho produktového videa. Rovnako ako typ služby je dôležité aj to, kde bude finálny výstup použitý. Za video do televízie si priplatíte podstatne viac ako za video na sociálne siete. V tomto kroku je dôležité vedieť minimálne to, čo chcete videom alebo fotografiami dosiahnuť. So zvyškom vám pomôže produkčná spoločnosť, ktorá vám navrhne možnosti, vďaka ktorým bude možné vaše ciele naplniť. FAKTOR 2: Skúsenosti a know how Druhým faktorom sú skúsenosti a know how, ktorými disponuje vami vybraná produkčná spoločnosť. Ak chcete mať istotu, že výsledok splní vaše očakávania, odporúčame vám obrátiť sa na profesionálov. Hoci sa vám môže zdať nízka cena veľakrát lákavá, je potrebné si uvedomiť, či za ňu naozaj dostanete skutočne to, čo očakávate. Ani svoje auto nezveríte do rúk automechanika, ktorý nemá žiadne alebo len minimálne skúsenosti. Preto si poriadne premyslite, do koho rúk zveríte svoj čas a peniaze. Investovať do skúseného tímu s know how a rokmi praxe sa oplatí, pretože to všetko sa odrazí na finálnom výstupe, ktorý vám bude dodaný. FAKTOR 3: Kreatíva a komunikácia Občas sa stane, že dobrý nápad priletí ako blesk z jasného neba, no väčšinou sú za skvelými nápadmi hodiny brainstormingov, osobných stretnutí s klientom a desiatky e-mailov. Komunikácia s tímom aj zákazníkom býva časovo náročná a chvíľu trvá, kým sa všetci stretnú na jednej vlne. Tento proces je pri tvorbe kreatívnych výstupov úplne prirodzený a vyhnúť sa mu je veľmi náročné. A keďže čas sú peniaze, aj čas strávený komunikáciou ovplyvňuje finálnu cenu za fotografie či video. Pamätajte, že komunikácia je kľúčom k úspechu a rozhodne nie je najlepší nápad snažiť sa na nej ušetriť. Vo finále vás môže málo odkomunikovaná spolupráca vyjsť oveľa drahšie, pretože sa celý proces bude musieť opakovať. FAKTOR 4: Ľudia, ktorí sú súčasťou projektu Súčasťou každého projektu je produkčný tím ľudí, ktorým musíte za prácu zaplatiť. Čím viac ľudí si váš projekt vyžaduje, tým vyššia je jeho cena. Niektoré projekty si vystačia s account manažérom a fotografom, iné si zas vyžadujú viacčlenný tím, ktorý sa postará o produkciu od začiatku až do konca. Všetko závisí od náročnosti zadania a od vašich požiadaviek. Okrem produkčného tímu možno budete potrebovať aj komparz či hercov. Ak tomu tak bude, musíte počítať aj s ich honorárom. FAKTOR 5: Miesto a čas fotenia či natáčania Video aj fotografia sú vizuálnym nástrojom. Ak chcete dosiahnuť skvelé výsledky, mali by ste dôkladne vyberať aj miesto, kde sa bude fotiť či natáčať. Práve miesto môže výrazne podporiť nápad a vniesť do záberov požadovanú atmosféru. Ak sa pri realizácii vášho nápadu rozhodnete pre špeciálne priestory, počítajte s tým, že sa cena navýši o ich prenájom. Takisto je rozhodujúci čas, ktorý je potrebný na zachytenie všetkých záberov. Ak ide o náročný výstup, ktorý si vyžaduje hodiny práce na pľaci, mali by ste tomu adekvátne prispôsobiť aj váš rozpočet. Počas celodenného natáčania či fotenia rátajte aj so zabezpečením cateringu pre celý produkčný tím, prípadne hercov. FAKTOR 6: Plánovanie a preprodukcia Žiadny projekt sa nezaobíde bez dôkladného plánovania a dobre pripravenej preprodukcie. V tejto fáze sa všetky predstavy a nápady stretnú a celý tím začne pracovať na tvorbe moodboardu, scenára, storyboardov, zabezpečovaní lokácie či rekvizít. Prečo je táto fáza projektu dôležitá? Žiadne špeciálne efekty nezachránia projekt, kde zlyhala preprodukcia. Bez dobrého scenára či moodboardu nebude ani ten najkrajší výstup efektívny. Ak chcete naplniť svoje ciele, v tejto fáze rozhodne nie je priestor na šetrenie. FAKTOR 7: Technické vybavenie Bez správneho technického vybavenia je realizácia projektu nemožná. Každá produkčná spoločnosť disponuje vlastným vybavením, avšak pri náročnejších projektoch sa využíva aj možnosť prenájmu potrebnej techniky. Ak si váš projekt vyžaduje napríklad dronové zábery je potrebné drony zapožičať a tiež zabezpečiť príslušné povolenie na lietanie a vyhotovovanie dronových záberov. Cena za zapožičanie techniky je individuálna a odvíja sa od konkrétneho vybavenia. Pri je prenájme však určite rátajte s extra príplatkom. FAKTOR 8: Doplnkové služby Potrebujete do videa špeciálne zvukové efekty, preklad v cudzom jazyku alebo voice over? Každá ďalšia služba navyše predstavuje zapojenie ďalších ľudí. A tak sa cena priamo úmerne navyšuje tomu, čo požadujete. Je na vás, či vám postačí hudba zo zvukovej banky alebo chcete vo vašom videu zvukové efekty vyrobené na mieru. Jednotlivé ceny za doplnkové služby sú individuálne a odvíjajú sa najmä od časovej náročnosti. FAKTOR 9: Postprodukcia Posledným a najdôležitejším faktorom, ktorý ovplyvňuje cenu za finálny výstup je postprodukcia. Vďaka nej sa dočkáte výsledku, ktorý požadujete. Do postprodukcie spadá úprava záberov do požadovanej podoby a teda strih videa, colorgrade, pridanie špeciálnych efektov, animovanie, retušovanie či úprava fotografií. Aj tu však platí, že všetko závisí od toho, koľko ľudí si postprodukcia vyžaduje a aký objem práce je potrebné vykonať. Postprodukcia natočených záberov či fotografií je nevyhnutná, preto si na ňu vyčleňte dostatočný rozpočet. Koľko vás teda video a fotografie budú stáť? Finálna cena závisí od vašich požiadaviek, náročnosti a množstva práce, ktorú si projekt vyžaduje. Ak chcete vašu marketingovú stratégiu obohatiť o profesionálne video alebo super fotografie, neváhajte nás kontaktovať. V Lightwell sa vždy snažíme nájsť riešenie aj pre značky s menším budgetom. The post 9 faktorov, ktoré ovplyvňujú cenu fotky a videa appeared first on Lightwell - foto a video produkcia zo Žiliny.

prejsť na článok

Ako sťahovať videá z Facebooku

Už niekoľko rokov sťahujem videá z Facebooku na smartfóne cez aplikáciu TubeMate. Aplikácia nie je v obchode Google Play, ale dá sa stiahnuť na vyššie uvedenej stránke. Okrem videa z Facebooku by mala dokázať videá sťahovať aj z iných video portálov, ale

prejsť na článok

Ako sťahovať videá z VK

VK (Vkontakt) je ruská sociálna sieť podobná Facebooku, ale je bez reklamy a cenzúry. V Rusku je to už najpoužívanejšia sociálna sieť, ale obľúbená je aj inde na svete a aj na Slovensku ju používa stále viac ľudí. Ani na VK nie je možné videá sťahovať

prejsť na článok

Ako sťahovať videá z YouTube

Najlepším a legálnym spôsobom ako môžete sťahovať videá z YouTube, je predplatiť si YouTube Premium, momentálne v cene cca 7€ mesačne. Ďalším riešením je webová stránka ONLINEVIDEOCONVERTER, ktorá toho ponúka viac a bezplatne. Stránka je pekne prispôso

prejsť na článok

Ktoré faktory ovplyvňujú „vek liekov“ v zozname hradených liekov na Slovensku?

Na seminári Výzvy Market Access a Patient Empowerment 2022/1. Vek liekov a popieranie inovácií. 30.3.2022 sme prednášali na tému: Ktoré faktory ovplyvňujú „vek liekov“ v zozname hradených liekov na Slovensku? Prezentáciu si môžete stiahnuť na stránke v ča

prejsť na článok

ČASOZBERNÉ VIDEO Time Lapse

Časozber, alebo aj zaužívaný anglický pojem time-lapse, je bezpochyby pozoruhodný spôsob ako oživiť každé firemné, produktové alebo eventové video. Ide o natáčanie dlhého záznamu videa alebo fotenie snímkov v intervaloch a ich neskorším zrýchlením pre zab

prejsť na článok