A / B Testovanie

A/B testovanie Testovanie v procesoch UX je neodlúčiteľnou súčasťou úspešného dizajnu. Jedna z najznámejších metód na relatívne rýchle overenie rozličných dizajnov je práve A/B testovanie, ktoré spočíva v užívateľskom testovaní dvoch a viacerých dizajnov, ktoré sú od seba odlišné. Možnú úspešnosť tejto metódy preukázal Dan Siroken v roku 2007 pri zdokonalení možnej kampane pre prezidenta Baracka Obamu. Obamov experiment za 60 miliónov dolárov októbra 2010 prezident Obama navštívil Palo Alto, aby získal peniaze starým dobrým spôsobom: fundraisingovou večerou za 30 400 dolárov. Táto osvedčená a skutočná technika získavania finančných prostriedkov je skvelým spôsobom, ako získať peniaze, ak sa vám podarí prinútiť prezidenta Spojených štátov, aby prišiel na večeru. Ako však môžete získať peniaze, ak o vás nikto nepočul a jediné, čo máte, je webstránka? V roku 2007, keď sa Obama uchádzal o nomináciu a v prieskumoch zaostával o dvojciferné číslo. Experiment Úlohou Dana Sirokena ako riaditeľa analytiky kampane Obama v roku 2008 bolo použiť údaje na to, aby pomohla kampani robiť lepšie rozhodnutia. Začali len s jedným jednoduchým experimentom v decembri 2007. Tento experiment ich naučil, že každý návštevník ich webovej stránky je príležitosťou a že využitie tejto príležitosti prostredníctvom optimalizácie webovej stránky s použitím A/B testovania im môže pomôcť získať desiatky miliónov dolárov. Tento experiment testoval dve časti Obamovej úvodnej stránky: časť „Médiá“ v hornej časti a „tlačidlo“ s výzvou na akciu. Vyskúšali štyri tlačidlá a šesť rôznych médií (tri obrázky a tri videá). Použili Google Website Optimizer (teraz Google Optimize) a spustili to ako plnofaktorový multivariačný test, čo je len fantastický spôsob, ako povedať, že všetky kombinácie tlačidiel a médií testovali proti sebe súčasne. Keďže mali štyri tlačidlá a šesť rôznych médií, znamenalo to, že mali celkovo 24 (4 x 6) kombinácií na testovanie. Každému návštevníkovi úvodnej stránky sa náhodne zobrazila jedna z týchto kombinácií a oni sledovali, či sa používateľ zaregistroval alebo nie. Než sa posuniete nadol a uvidíte výsledky, ktoré tlačidlo a médium mali podľa vás najvyššiu mieru registrácie? Variácie tlačidiel Výsledky Metrikou, ktorú použili na meranie úspechu, bola miera registrácie: počet ľudí, ktorí sa zaregistrovali, vydelený počtom ľudí, ktorí videli túto konkrétnu variáciu. Keďže počas experimentu bolo na úvodnej stránke celkovo 310 382 návštevníkov, znamenalo to, že každú variáciu videlo približne 13 000 ľudí. Tu sú rôzne miery registrácie, ktoré Dan Siroken a jeho tím zaznamenali pre každú sekciu: Tu sú miery registrácie pre kombinácie rôznych sekcií: Víťaz Celkové výsledky Najvýkonnejšia kombinácia tlačidla a média bola „Kombinácia 11“, čo bolo tlačidlo „Viac informácií“ a obrázok „Rodina“ Predtým, ako spustili experiment, zamestnanci kampane výrazne uprednostňovali „Samovo video“ (posledné v prezentácii zobrazenej vyššie). Ak by tento experiment nespustili, veľmi pravdepodobne by toto video použili na úvodnej stránke. To by bola obrovská chyba, pretože sa ukázalo, že všetky videá dopadli horšie ako všetky obrázky. Víťazná variácia mala mieru registrácie 11,6 %. Pôvodná stránka mala mieru registrácie 8,26 %. To je zlepšenie o 40,6% v miere registrácie. Čo znamená zlepšenie o 40,6 %? Ak predpokladáte, že toto zlepšenie zostalo približne rovnaké počas zvyšku kampane, potom sa môžeme pozrieť na celkové čísla na konci kampane a určiť rozdiel, ktorý mal tento jeden experiment. Počas kampane sa na úvodnú stránku prihlásilo približne 10 miliónov ľudí. Ak by sme tento experiment nespustili a zostali by sme pri pôvodnej stránke, toto číslo by bolo bližšie k 7 120 000 registráciám. To je rozdiel 2 880 000 e-mailových adries. Odoslanie e-mailu ľuďom, ktorí sa zaregistrovali na našej úvodnej stránke, a žiadosť o dobrovoľníctvo zvyčajne premenilo 10 % z nich na dobrovoľníkov. To znamená, že ďalších 2 880 000 e-mailových adries sa premietlo do ďalších 288 000 dobrovoľníkov. Každá e-mailová adresa, ktorá bola odoslaná prostredníctvom úvodnej stránky, nakoniec počas trvania kampane prispela v priemere 21 USD. Ďalších 2 880 000 e-mailových adries sa na zozname e-mailov premietlo do ďalších darov vo výške 60 miliónov USD. Ponaučenie Každý návštevník vášho webu je príležitosť. Využite túto príležitosť prostredníctvom optimalizácie webu a A/B testovania. Otázka predpokladov. Všetkým v kampani sa videá páčili. Všetky videá dopadli horšie ako všetky obrázky. Nikdy by to nevedeli, keby nespochybnili ich predpoklady. Experimentujte skoro a často. Tento experiment spustili v decembri 2007 a ťažili z neho po zvyšok kampane. Keďže sa tento prvý experiment ukázal ako taký efektívny, pokračovali v priebehu kampane v desiatkach experimentov na celej webovej lokalite. The post A / B Testovanie appeared first on SROGOŇ JAKUB.

prejsť na článok

Tameshigiri - úvod

Tameshigiri  je japonské umenie rezania cieľového materiálu(Kanji) doslovne znamená skúšobný rez ( kun'yomi tameshi Giri). Táto prax bola propagovaná v období Edo (17. storočie) pre testovanie kvality japonských mečov a pokračuje v rôznych modifiká

prejsť na článok

Čo je design thinking?

Čo je design thinking? „Dizajnové myslenie“ alebo anglicky design thinking, je proces riešenia problémov prostredníctvom dizajnu uprednostňovaním potrieb používateľa nad všetkým ostatným. V tomto procese je nutné rozlíšiť 5 krokov. 1. Vcítiť sa, e

prejsť na článok

Čo ti pomôže rozpoznať skutočne ekologický produkt?

Ekologické produkty sa v obchodoch objavujú čoraz častejšie, preto vedomie o ekológii stále viac motivuje ľudí k výberu produktov, ktoré chránia naše životné prostredie. Čo ti pomôžete rozpoznať skutočne ekologické produkty ak si chceš nakupovať online a

prejsť na článok

Testovať treba, aby sme mohli (zasa niekedy) cestovať

3000 antigénových testov spoločnosti Siemens Healthineers, ktoré nám darovalo OZ Nemocnica deťom, je už v nasadení v ADELI. Hlavná sestra Adeli Dáška a zdravotná sestra Ingrid sú naše testovacie komando. V kozmonautických oblekoch je horko, ale dávajú t

prejsť na článok

CBD olej ako sa vyrába?

V tomto článku si krok za krokom priblížime, ako sa CBD olej vyrába. Ešte predtým si však musíme vysvetliť rozdiel medzi konope a marihuanou. Konope aj marihuana sú druhy rastliny Cannabis. Aby mohla byť následne rastlina klasifikovaná ako konope, musí ok

prejsť na článok