Aká je cena Google reklamy v roku 2024? Ako Google reklama funguje?

Chcete začať s platenou Google reklamou a vaša prvá otázka bola: Koľko stojí Google reklama? Cena za kliknutie vo vyhľadávacej sieti Google môže byť 0,10€ ale aj 3€. Cena Google reklamy závisí najmä od podnikateľského odvetvia a konkurencie. Čím viac inzerentov má záujem byť na prvých platených priečkach tým bude cena reklamy na Google vyššia. Vo veľmi konkurenčnom odvetví akým je napríklad poisťovníctvo sa môže cena za kliknutie, a teda návštevu webu pohybovať až na úrovni 3€. Vo vyhľadávacej sieti si Google neúčtuje poplatky za zobrazenie reklamy, platíte len vtedy ak niekto na vašu Google reklamu klikne (PPC pay per click). Ak sa vaša reklama na Google zobrazí, ale užívateľ sa rozhodne kliknúť na inú, ktorá ho viac zaujme vy neplatíte nič. Ako Google partner zabezpečíme zadarmo pre Váš nový účet reklamný kredit vo výške 350€. Neváhajte nás kontaktovať cez náš kontaktný formulár, vysvetlíme Vám možnosť získania kreditu. Prehľad cien za kliknutie pre Google reklamuCenník za nastavenie Google reklamy u násPrincíp Google Ads aukciePríklad vypočítania rozpočtu a návratnosti investície reklamy na Googli 1. Prehľad cien za kliknutie pre Google reklamu Prehľad cien za kliknutie, ktoré sú inzerenti ochotní zaplatiť pre vybrané kľúčové slová. Cenové ponuky aktualizované vo februári 2024. Ak máte záujem spracovať analýzu kľúčových slov a pozrieť sa na konkrétne ceny za kliknutie, ktoré sú relevantné pre vaše podnikanie odporúčam využiť plánovač kľúčových slov Google, ktorý je zadarmo. Skvelou stratégiou je využiť aj kombináciu zdrojov kľúčových slov. Nové inšpirácie kľúčových slov môžete získať aj pomocou nástroja Keywordtool.io. Tento nástroj vám poskytne zoznam kľúčových slov, o ktorých by ste inak možno nepremýšľali. Ukáže vám rôzne varianty slov a tým objavíte nové výrazy, ktoré ľudia používajú pri vyhľadávaní na Google. Sezónnosť a aktuálne obdobie Vianoce, začiatok školského roka, Black Friday, ale aj pandémia koronavírusu majú vplyv na cenu za kliknutie. V danom období sa mení zákaznícke správanie, vzniká väčší dopyt po určitom sortimente a v aukcii sa uchádza viac inzerentov, ktorí sú ochotní za získanie zákazníka zaplatiť vyššiu sumu. Graf č. 1 zobrazuje sezónny nárast záujmu užívateľov po školských taškách. Špička vyhľadávania nastala v rokoch 2018, 2019 a 2020 v mesiaci August. Zaujímavý je aj fakt, že medziročný nárast užívateľov, ktorí uprednostnili online nákup pred návštevou kamennej prevádzky je až 57%. Graf č.: 1 Objem vyhľadávania kľúčového slova školské tašky V marci došlo k masívnemu dopytu po službe donáška potravín. Nárast bol z nuly na takmer 24 000 vyhľadávaní za mesiac. Situáciu zobrazuje Graf č. 2. Graf č.: 2 Nárast vo vyhľadávaní donášky potravín v marci 2020 Trend môže byť ale aj opačný a môže nastať aj výrazný pokles záujmu po určitých produktoch a službách. V cestovnom ruchu zažíva sezónnosť kľúčové slovo dovolenka pri mori kedy je najväčší počet vyhľadávaní v mesiaci júl. Zobrazuje to Graf č. 3. Pandémia koronavírusu Covid-19 to ale v roku 2020 výrazne zmenila a dopyt v júli poklesol o 85% oproti roku 2019. Graf č.: 3 Objem vyhľadávania kľúčového slova dovolenka pri mori a výrazný pokles v roku 2020 POMÔŽEME VÁM S NASTAVENÍM GOOGLE REKLAMY Mám záujem o konzultáciu zadarmo Chcem nezáväznú cenovú ponuku S online reklamou sme pomohli už viac ako 260 firmám. 2. Cenník za nastavenie Google reklamy u nás Cena za nastavenie platenej reklamy na Google a 30 dňovú optimalizáciu začína na 250€. Je to cena za našu prácu a nie je v nej zahrnutý rozpočet, ktorý chcete do reklám investovať. Rozpočet je potrebné stanoviť racionálne na základe dát a vždy počítať s tým, že ide o investíciu s návratnosťou. Viac informácií a objednaní služby Google reklama nájdete tu. Výsledná cena = od 250€ + rozpočet, ktorý chcete investovať Ak si nie ste istý akú sumu by ste mali do reklamných kampaní investovať môžete postupovať podľa bodu č. 4, ktorý na modelovom príklade vysvetľuje tento výpočet alebo nás neváhajte kontaktovať a my vám s tým zadarmo pomôžeme. Priebeh spolupráce I. Fáza1. Konzultácia s klientom o jeho cieľoch a podnikaní2. Zanalyzujeme portfólio produktov alebo služieb, ktoré klient ponúka3. Pomôžeme s nastavením potrebných účtov a útržkov kódov Google Ads, Google Analytics a Merchant Center4. Postaráme sa o bezchybné meranie konverzií 5. Detailná analýza kľúčových slov6. Návrh štruktúry reklamných kampaní a skupín7. Voľba stratégie ponúkania cien na základe marže a cieľaII. Fáza1. Optimalizácia vytvorených reklamných kampaní2. Adaptácia cenových ponúk pre mobilné zariadenia3. Úprava cien za kliknutie pre remarketingové publiká a publiká užívateľov na základe záujmov4. Tvorba listu negatívnych kľúčových slov 5. Testovanie variant kópií reklamných textov 6. Úprava zhody kľúčových slov7. Kontrola hodnoty skóre kvality kľúčových slov8. Úprava textov pre zabezpečenie čo najvyššej možnej hodnoty skóre kvality9. Celkové úpravy v účte vedúce k maximálnej návratnosti investície do reklám10. Reportovanie výsledkov a konzultácie 3. Princíp Google Ads aukcie Vo vyhľadávacej sieti si Google neúčtuje poplatky za zobrazenie reklamy, platíte len vtedy ak niekto na vašu Google reklamu klikne (PPC pay per click). Celý proces aukcie Google začína užívateľským vyhľadávaním. V momente keď užívateľ zadá svoj dopyt, firmy začnú prihadzovať proti svojej konkurencii tak aby sa umiestnili vo vyhľadávaní (SERP search result page) na čo najvyššej pozícií. V aukcii sa ale nehodnotia len cenové ponuky. Firma, ktorá ponúka nižšiu cenu za kliknutie ako sú konkurenčné ponuky sa môže zobraziť v SERP na vyššej pozícií. Ako teda Google zoradí jednotlivé výsledky? Google vypočíta Hodnotenie reklamy, je to hodnota, ktorá určí na ktorej pozícií sa Google reklama zobrazí. Vypočíta sa na základe niekoľkých hodnôt, ktoré ovplyvňujú výslednú cenu za kliknutie. skóre kvality cenová ponuka očakávaný vplyv rozšírení a kontext vyhľadávania Uvažujme pre lepšie pochopenie veľmi zjednodušený vzorec. Hodnotenie reklamy = cenová ponuka * skóre kvality * rozšírenia reklamy Hoci Petra ponúka najvyššiu cenovú ponuku za kliknutie jej skóre kvality je priemerné a nepoužíva žiadne rozšírenia reklamy. Google vyhodnotí jej reklamu ako nedostačujúcu, pretože nedosahuje minimálne skóre kvality a je možné, že ju vôbec nezobrazí vo výsledkoch vyhľadávania.Skóre kvality, ktoré dosahuje platená Google reklama Michaely je už nadpriemerné, dala si záležať aj na rozšíreniach reklamy ale nevyužila všetky možnosti, ktoré jej Google ponúka. Milan je z našej trojice najväčší pedant a vsadil naozaj na kvalitu. Skóre kvality dosahuje najvyšší počet bodov, využil všetky možné rozšírenia, ktoré zlepšujú zážitok užívateľa a Google vyhodnotil jeho reklamu ako najlepšiu. Hoci je cena, ktorú je ochotný za kliknutie zaplatiť najnižšia, ostatné metriky, ktoré hrajú v aukcii taktiež výraznú úlohu preskakujú jeho konkurentov. Jeho reklama na Google sa zobrazí na prvej pozícií a ak užívateľ klikne na jeho reklamu, Milan zaplatí najnižšiu možnú cenu. Zoradenie výsledkov a ceny za kliknutie pri Google reklame Každý inzerent zaplatí len minimálnu cenu aby si udržal svoju pozíciu a predbehol inzerenta, ktorého Google reklama sa zobrazí o 1 pozíciu nižšie. Ceny na obrázku nezobrazujú reálne ceny, ktoré by inzerenti zaplatili. Google nezverejnil presný vzorec ako skutočnú cenu za kliknutie počíta. 4. Príklad vypočítania rozpočtu a návratnosti investície reklamy na Google Pri počítaní rozpočtu a návratnosti investície použijeme reálne dáta, ktoré sme získali pri spolupráci s našim klientom. Náš cieľ: Získať 120 konverzií v priebehu nasledujúcich 30 dní. Marža: 31%Marža = [(predajná cena tovaru nákupná cena tovaru) / (predajná cena tovaru)] * 100 Miera konverzie e-shopu: 5,15% Miera konverzie = počet návštevníkov, ktorý nakúpili / všetci návštevníci * 100 = 120 / 2330 * 100 = 5,15%Vyjadruje koľko % návštevníkov vykonalo po navšívení e-shopu konverziu. Môžete ju zistiť v účte Google Analytics. Ak účet nemáte môžete použiť priemernú hodnotu 3%. Priemerná veľkosť objednávky: 94€Koľko priemerne utratí návštevník ak vo vašom obchode nakúpi. Priemerná cena za kliknutie na reklamu: 0,62€Ak už máte nejaké dáta ľahko ju zistíte v účte Google Analytics alebo Google Ads. Ak nie na základe analýzy kľúčových slov pomoc KeywordPlanner môžete vypočítať priemernú hodnotu. Mieru konverzie zistíte v účte Google Analytics. Priemernú veľkosť objednávky vypočítate ak vydelíte výnosy počtom transakcií. 1. Výpočet počtu užívateľov, ktorí musia navštíviť e-shop pre získanie 120 konverzií Počet užívateľov = cieľový počet konverzií / konverzný pomer = 120 / 0,0515 = 2 330 užívateľov 2. Rozpočet Rozpočet = počet návštevníkov * cena za kliknutie = 2 330 * 0,62€ = 1 445€ 3. Tržba Tržba = cieľový počet konverzií * priemerná veľkosť objednávky = 120 * 94€ = 11 280€ 4. Zisk Zisk = tržba náklady na tovar rozpočet = 11 280€ 7 783€ 1 445€ = 2 052€Náklady na tovar = (cieľový počet objednávok * priemerná veľkosť objednávky * ( 1 marža ) = 120 * 94 * (1 0,31) = 7 783€ 5. Návratnosť Investície Návratnosť investície alebo ROAS (Return on Ad Spend) je dôležité poznať z dôvodu sledovania výkonnosti reklamných kampaní a ich následnej otpimalizácie. Kľúčové je zistiť minimálny ROAS, ktorý musia reklamné kampane dosahovať aby generovali zisk. Minimálny ROAS dokážete jednoducho vypočítať pomocou našej online kalkulačky. Návratnosť investície v našom modelovom príklade je 781%.ROAS = [Tržba / Náklady na reklamu (rozpočet)] * 100 = 11 280€ / 1 445€ * 100 = 781%. POMÔŽEME VÁM S NASTAVENÍM GOOGLE REKLAMY Mám záujem o konzultáciu zadarmo Chcem nezáväznú cenovú ponuku S online reklamou sme pomohli už viac ako 260 firmám. The post Aká je cena Google reklamy v roku 2024? Ako Google reklama funguje? appeared first on Ubunlo.

prejsť na článok

Čo je PPC reklama? Vysvetlenie Pay per Click reklamy

Čo je PPC reklama? Určite ste narazili na pojem PPC reklama. Možno vám aj prišla pošta od Googlu, v ktorej vám sľúbili 75 € kreditu na reklamu v ich službe Google Ads. Ale čo je PPC reklama? PPC reklama, alebo inak nazývaná aj Pay per Click reklama je typ

prejsť na článok

Reklama na Google Ads alebo Facebook Ads?

Je lepšia reklama na Google Ads alebo Facebook Ads? Mnoho podnikateľov pred investovaním do online marketingu stojí pred dôležitým rozhodnutím či svoje kampane založí na Googli alebo na Facebooku. Aj napriek tomu, že reklamy na Googli a Facebooku sú vníma

prejsť na článok

Textové reklamy vo vyhľadávaní už iba responzívne

Google sa snaží prechádzať ku automatizácii, preto v niektorých účtoch dáva iba jednu ponuku a to Responzívna reklama vo vyhľadávaní. Od 30.6.2022 už nebude možné vytvárať textové reklamy vo vyhľadávaní. textové reklamy vy vyhľadávaní vytvorené pred t

prejsť na článok

Google reklamy na miestny inventár Local Inventory Ads

Čo sú to reklamy na miestny inventár (Local Inventory Ads) Reklamy na miestny inventár zobrazujú vaše produkty a informácie o vašej predajni užívateľom, ktorí vyhľadávajú produkty, ktoré ponúkate a nachádzajú sa práve blízko vášho obchodu. Aj offl

prejsť na článok

Získajte s nami Google Ads promo kód 350€

Google v minulosti ponúkal pre novo vytvorené účty Google Ads možnosť získať promo kód vo výške 75€. Aktuálne tento Google kupón už nie je možné získať. Máme však pre vás dobrú správu. Ako Google Partner máme jedinečnú možnosť získať pre váš nový účet

prejsť na článok