Zero waste hry a vynálezy, zážitkové učenie o recyklovaní a veľa originálnych a praktických nápadov. Na Akadémii Leonarda da Vinci nechali deti v sebe vyrásť génia. Skonštruovali samohybné vozidlo, autíčko na solárny pohon či zariadenie na komunikáciu prostredníctvom morzeovky. Vyrobili makramé tašku, ktorú si vezmú do prírody aj mesta a umelecké diela vytvorili z jedlej plastelíny či obalu na vajíčka. Na letnej jazykovej škole Akadémii Leonarda da Vinci, ktorú organizuje Ústav celoživotného vzdelávania Žilinskej univerzity v Žiline (ÚCV UNIZA), komunikovali v anglickom jazyku aj so zahraničnými lektormi z Kanady, Portugalska a lektorkou z Kene. Zdroj: UNIZA Leitmotív 9. ročníka bol o prepojení zeleného myslenia s geniálnym myslením Leonarda da Vinciho. Takmer stovka detí vo veku 7-16 rokov spoznávala oblasti vedy a umenia, spolupráce aj porozumenia. Riešili hravé kvízy, študovali slovnú zásobu anglických manuálov na výrobu hračiek alebo technických vynálezov. Samostatne a aj v tímom tvorili a zabávali sa zároveň. Zdroj: UNIZA Počas troch júlových týždňov si deti vyskúšali, aké je to byť vynálezcom, maliarom, sochárom, vedcom či umelcom a to s dôrazom na zero waste. Z elektroodpadu vyrobili generátor elektrickej energie, z kartónových krabíc a podložiek na vajíčka fotorámik a z múky plastelínu. Z plastov vyrobili hračky, zviera, ktoré pohlcuje cukríky alebo kŕkajúcu žabu. Zhotovili aj kvetináče a sadili sukulenty pri použití recyklovaného kartónu. „Väčšina detí v akadémii vyrastá od malička. A to je na tom krásne, že deti, ktoré mali sedem rokov, majú dnes štrnásť až šestnásť, páči sa im tu a chodia k nám každý rok rozvíjať svoj talent a osobnosť,“ povedala Petra Laktišová, koordinátorka Akadémie Leonarda da Vinci. Zdroj: UNIZA V Leonardovej „dielničke“ na UNIZA sa deti naučili využiť vlastnú tvorivosť a objavili pôvab fauny a flóry, tak ako samotný Leonardo. Recyklovaním bežne domácnostiam dostupných materiálov vyrobili kŕmidlá pre vtáky, ktoré rozmiestnili po areály UNIZA. S ohľadom na leitmotív akadémie zero waste dali veciam nový zmysel. „Veľmi sa teším z ľudí a lektorov. Rodrigo, Zein aj Patrik z Kanady alebo Šeba sú úžasní. Je super, že tu vidím staré známe tváre, ale spoznám aj nových ľudí,“ doplnila Tereza, študentka, ktorá je v akadémii už 5. rok a počas tvorivej činnosti občas počúvala elektronickú hudbu v slúchadlách. Hudba podporuje jej kreativitu a Akadémia Leonarada da Vinciho podporuje mladých ľudí v rozvoji a tvorbe originálnych diel. Zdroj: UNIZA Funkčné vynálezy, podľa vzoru majstra Leonarda, im budú pripomínať nadčasové technológie, ktoré inšpirujú dodnes. Spojenie s prírodou im zas prinesie pohľad na Leonardovu alej pri Univerzitnom námestí, kde aj tento rok zasadili tri kusy okrasnej mandľe. „Leonardo miloval riešenie problémov, rovnako ako naše deti a „teenageri“ v akadémií. Aj jeho plán ideálneho mesta priateľskejšieho pre život bol postavený na nekonvenčnom a tvorivom spôsobe myslenia. Verím, že naša snaha prebudiť a podporiť invenčné myslenie, najmä jedinečnou implementáciou bádateľsky orientovanej metódy do výučby cudzieho jazyka, sa nám aj tento rok podarila. Dúfame, že sa nám podarilo deti zaujať, a byť im inšpiráciou nielen v rozvíjaní ich vlastného potenciálu, ale aj zelenšieho mesta – priateľskejšieho pre život.“ povedala PhDr. Petra Laktišová, PhD., koordinátorka Akadémie Leonarda da Vinci (ÚCV UNIZA). The post Akadémia Leonarada da Vinci zero waste vo vede aj umení appeared first on RIKIKI MAGAZÍN.
Tentokrát vyberieme z čarovnejpolice srozprávkovými knihami jednu zazda najkrajších anajzaujímavejších rozprávok. Pozrieme sa na stredné Slovensko, kde uprostred Štiavnických vrchov leží historické banícke mesto. Strieborná Banská Štiavnica ukrýva množstv
prejsť na článokVzdelanie 2021-súčasnosť, Bratislava: Vysoká škola múzických umení / Hudobná a tanečná fakulta Tanečné umenie Choreografia baletu Aktuálne poslúchačka 2. ročníka magisterského stupňa štúdia 2019, Nórsko: University of Stavanger/ Faculty of Performing Art
prejsť na článokMožno ste to slovo už počuli. V poslednom čase na nás vyskakuje zo všetkých strán kráčajúc ruka v ruke s problematikou klimatickej krízy. Zmena klímy je skutočná. Vidíme to sami na zime bez snehu, horúcom suchom lete či prívalových dažďoch pôsobiacich záp
Cieľom vzdelávania je získať informácie o možnosti zaradiť Koncept detskej sebaobrany do vyučovacieho procesu na hodinách TŠV. Koncept sa skladá z viacerých bojových umení, pričom základ tvorí karate.Zámerom vzdelávania je učiť deti spojenie pohybu – seba
prejsť na článokAbsolvovala tanečnú vedu na Vysokej škole múzických umení v Bratislave. Tanečne pôsobila v niekoľkých zoskupeniach a projektoch súčasného tanca. Bola šéfredaktorkou prvého odborného tanečného časopis Tanec, (neskôr Salto). Písala o tanci a divadle do rôzn
prejsť na článok