Pracovný inzerát je prvým krokom k získaniu novej pomocnej ruky do vašej firmy. Zamysleli ste sa však niekedy nad tým, že je dôležité, aby mal svoju logickú postupnosť, formu, obsahoval určité náležitosti a venoval sa aj predstaveniu vašej spoločnosti? Možno nie… Mnoho spoločností svoj pracovný inzerát spracuje veľmi narýchlo a nezamýšľa sa nad tým, že ide o vizitku ich firmy. Aký dojem chcete u uchádzača zanechať? Veď napokon, aký inzerát ponúknete, takého uchádzača získate. V tomto článku vám prinášame niekoľko cenných rád, ako vytvoriť pracovný inzerát správne, aby ste odprezentovali vašu firmu na takej úrovni, akej si zaslúži. Prezradíme vám, čo by mala vaša pracovná ponuka obsahovať, aby uchádzač získal všetky potrebné informácie a možno získate iný pohľad na zdanlivo banálnu pracovnú záležitosť. Definujte si obsadzovanú pozíciu Pred začatím výberového procesu by ste mali presne stanoviť, kto vám vo vašom tíme chýba. O tom, akú pracovnú náplň by mal nový zamestnanec zastrešovať, sa môžete poradiť so svojimi kolegami. V prípade veľkým firiem je určite potrebné odkomunikovať problematiku medzi personálnym oddelením a oddelením, kde je voľné pracovné miesto. V menšom kolektíve je dobré sa poradiť s kolegami o tom, čo všetko by mal nový zamestnanec spĺňať. Nezabudnite aj na vaše očakávania v oblasti vzdelania a skúseností. Jasne definovaná informácia o tom, koho hľadáte vám uľahčí náborový proces. Vyberte stručný názov pracovnej ponuky Uchádzač o zamestnanie potrebuje v prvom kroku pri hľadaní práce len jedno zistiť názov pracovnej pozície. Áno, také jednoduché. Ide o zásadný moment, kedy sa rozhodne, či má o takú pozíciu záujem, alebo preňho nie je relevantná a bude hľadať ďalej. Názov by preto mal byť jednoduchý a jasný. Pre vás je to skvelá príležitosť ako vyselektovať kandidátov na tých, ktorí majú záujem o vašu pracovnú pozíciu a tých, ktorých nezaujal ani len názov. Nesnažte sa byť s názvom až príliš originálni a do názvu nepíšte zbytočné prívlastky. Napr. ak hľadáte recepčnú, nemusíte písať do názvu ,,Recepčná s anglickým jazykom NÁSTUP IHNEĎ.” O požadovaných jazykových znalostiach im napíšete priamo v inzeráte, mohlo by to odradiť potenciálneho uchádzača. Vynechajte aj informácie o termíne nástupu, či platové ohodnotenie. Tieto informácie patria do obsahu inzerátu, nie do jeho názvu. Buďte struční a nenechajte potenciálneho zamestnanca prehliadnuť váš pracovný inzerát. Dbajte na prehľadnú štruktúru Všetko musí mať svoje miesto. To isté platí aj pri pracovnom inzeráte. Neodraďte svojho kandidáta prvotným chaosom, ktorý zbadá pri otvorení vášho inzerátu. Používajte podnadpisy pre jednotlivé časti, skúste sa vyjadrovať jednoducho a stručne, ideálne v odrážkach. Uchádzač o prácu hľadá preňho kľúčové informácie a pokiaľ mu ponúknete súvislý nerozdelený text, tieto informácie bude hľadať u konkurenta. Zvýraznite to dôležité a urobte vo vašom inzeráte poriadok tak, aby sa v ňom každý uchádzač jednoducho vyznal. Predstavte vašu firmu Predstavte sa vašim potenciálnym zamestnancom v tom najlepšom svetle. Povedzte im o vašich hodnotách, pracovnej atmosfére, zvykoch, úspechoch. Jednoducho si predstavte, že ste na ich mieste. Čo by ste asi tak chceli vedieť o firme, v ktorej máte záujem pracovať? Skúste vynechať príliš veľa detailov o vašej histórii a tiež nemusíte vymenovať všetkých vašich kolegov. Vyhnite sa tiež odbornému žargónu, do toho ich môžete zasvätiť neskôr. Aj tieto informácie sú určite zaujímavé, no pri hľadaní práce existujú pre uchádzača iné podstatnejšie informácie. Chce sa dozvedieť o tom, či vaša firma vyznáva rovnaké hodnoty ako on, či sa venujete práve oblasti, v ktorej chce pracovať a či mu dokážete poskytnúť príjemné pracovné prostredie. Nezabudnite sa vizualizovať a pridajte svoje logo. Určite vám to pridá na dôveryhodnosti a kandidáti si vás skôr zapamätajú. Keďže žijeme v dobe digitálnej, pridajte odkaz na vaše sociálne siete, webovú stránku alebo na zaujímavý článok, ktorý o vás napísali v online médiách. Popíšte náplň práce Z názvu pracovnej pozície nie je vždy úplne jasné, čo všetko bude náplňou práce. No jednoznačne to patrí k informáciám, ktoré sú pre uchádzačov podstatné a rozhodujúce. Popíšte ako by mohol vyzerať ich bežný pracovný deň. Aké činnosti budú vykonávať, za čo budú zodpovední, aký prínos má ich práca pre vašu spoločnosť, v čom je zmysel ich práce a aké výsledky od nich očakávate. Môžete definovať pracovnú pozíciu v organizačnej štruktúre, aby mali lepšiu predstavu na akom oddelení budú pracovať. Nezabudnite na to, že uchádzač stále neovláda váš firemný žargón a nie všetky skratky sú mu jasné. Buďte struční a vyjadrujte sa zrozumiteľne pre všetkých. Spíšte vaše požiadavky na uchádzača Dôležitou súčasťou pracovného inzerátu sú požiadavky na uchádzača. Pri definovaní obsadzovanej pozície ste určite zvážili, čo všetko bude náplňou práce a taktiež aké odborné znalosti, vzdelanie a skúsenosti by váš nový zamestnanec mal mať. Tieto kritéria by mali byť napísané veľmi špecificky. Vypíšte všetky tie, ktoré sú pre vás nevyhnutné. Myslite aj na to, že nie všetci uchádzači majú odborné znalosti, ktoré požadujete, no aj tak môžu byť ideálnymi kandidátmi na vaše voľné miesto. Pokiaľ existuje z týchto požiadaviek čo i len jedna, pri ktorej dokážete ,,prižmúriť oko,” nezabudnite to podotknúť v inzeráte. Častokrát sú to možno dodatočné kurzy alebo školenia, ktoré viete ponúknuť svojmu zamestnancovi v rámci pracovného benefitu. V práci sa samozrejme očakáva odbornosť a profesionalita. Rozdeľte túto časť inzerátu na: požadované vzdelanie (ak na ňom naozaj záleží myslite na to, že nie vždy vzdelanie znamená odbornosť), odborné znalosti/schopnosti (neodraďte uchádzača príliš veľkými očakávaniami, vyzdvihnite len tie znalosti, ktoré na danú pozíciu považujete za nevyhnutné) osobnostné vlastnosti (aký človek sa hodí do vášho tímu a zodpovedá pracovnej pozícii?). Váš zoznam požiadaviek na zamestnanca by nemal byť príliš široký. Zatvoríte tak dvere mnohým, ktorí by mohli byť pre váš tím prínosom. Prehnanými požiadavkami si len skomplikujete výberové konanie a pri obsadzovaní voľnej pozície vám hrozí časový sklz. Nehľadajte presne takého zamestnanca, akého ste mali predtým. Buďte otvorení novým možnostiam a novej perspektíve, ktorú vám môže potenciálny zamestnanec priniesť. Zamerajte sa len na vaše nevyhnutné požiadavky a určite si aj tie, na ktorých viete prípadne poľaviť. Jednoducho napíšte v ľudskej reči o koho máte skutočne záujem a kto odborne a hodnotovo najlepšie zapadne do vašej spoločnosti. Uveďte výšku platu Výška platu je pravdepodobne prvá vyhľadávaná informácia po otvorení pracovného inzerátu. Je to pochopiteľné. Uchádzači si dávajú otázku, či sa im vôbec oplatí venovať čas čítaním celého inzerátu, pokiaľ pre nich platové ohodnotenie nie je vyhovujúce. Samozrejme, výška platu vychádza z rôznych aspektov, na ktoré častokrát nemáte dosah. Pokiaľ ponúkate atraktívny plat, máte šťastie a kandidát pokračuje v čítaní vášho inzerátu. No ak ponúkate nižší plat ako ten, za ktorý je ochotný pracovať, pravdepodobne bude pokračovať v hľadaní inde. Ale ani to nemusí byť hneď negatívna správa. V tejto časti sa aspoň vyfiltrujú uchádzači, ktorí nie sú ochotní pracovať za vami ponúkaný plat, a tak predídete ďalším nerelevantným životopisom, prípadne pohovorom. Výška platu súvisí aj s pracovným pomerom a preto ho určite zahrňte do vášho inzerátu, príp. uveďte aspoň očakávaný počet odpracovaných hodín. Nezabudnite však do pracovnej ponuky zahrnúť aspoň základnú zložku platu, nakoľko je to vaša zákonná povinnosť. Povedzte o ďalších výhodách vo vašej firme Povedzme, že váš potenciálny zamestnanec si práve prešiel váš inzerát a je spokojný aj s platom, ktorý mu ponúkate, páčia sa mu hodnoty vašej spoločnosti a spĺňa všetky vaše požiadavky. No zároveň má otvorenú podobnú pracovnú ponuku u konkurenta. Čo mu môžete sľúbiť a v čom ste lepší zamestnávateľ ako ostatní? Na rovinu, káva zdarma a stravné lístky už dávno nie sú nič špeciálne, skôr by to malo byť samozrejmosťou. Vyberte to, čo nie je bežné, no vaša firma to svojim zamestnancom dáva. Ak vám nič nenapadá, spýtajte sa vašich existujúcich zamestnancov, aké benefity vedia v práci oceniť. Prvotne ľahká úloha sa nakoniec bude zdať ťažká. Určite prídete na niečo, čím ste jedineční v očiach vašich zamestnancov. Výzva k akcii Dôležitým záverom pracovného inzerátu je vyzvať záujemcov k akcii zaslaniu životopisu. Predtým, ako ich k tomu vyzvete, prezraďte im ako na to. Proces uchádzania sa o zamestnanie by mal byť sám o sebe jednoduchý, no nie všetkým je to hneď jasné. Napíšte ako sa uchádzať o pracovné miesto a čo nasleduje po odoslaní životopisu. Uveďte ako bude prebiehať výberové konanie a pridajte meno kontaktnej osoby s fotografiou (spôsobí to menej stresu pri osobnom stretnutí). Pokiaľ sa nemáte v pláne ozvať nevhodným kandidátom, napíšte to do vášho inzerátu. Prešli sme si dôležité úskalia pracovného inzerátu, ktoré sú nevyhnutné na to, aby poskytli záujemcom všetky kľúčové informácie. Poďme si to teda zhrnúť. Buďte struční a jasní. Predstavte vašu spoločnosť v čo najlepšom svetle, no v krátkosti. Inzerát píšte zrozumiteľne, rečou vášho potenciálneho zamestnanca. Poskytnite čo najviac podstatných informácii o náplni práce. Nemajte prehnané nároky na zamestnanca. Uveďte výšku platu a druh pracovného pomeru. Ponúknite lepšie benefity ako konkurencia. Úprimnosť sa cení a to platí aj pri ponúkaní práce. Nepreceňujte zbytočne vašu ponuku a ponúkajte len to, čo naozaj dokážete splniť. V konečnom dôsledku by ste uškodili len sami sebe. Skúste do vášho inzerátu pridať niečo originálne a vyhnite sa klišé frázam, ktoré používajú všetci. Uchádzači by mohli získať pocit neosobnosti. Dobre napísaný inzerát je výhodný pre obe strany. Vám pomôže získať životopisy od relevantných uchádzačov a im zas ponúkne všetky dôležité informácie, ktoré sú pre nich pri hľadaní novej práce kľúčové. Teraz, keď viete, ako by mala lákavá pracovná ponuka vyzerať, budeme vám držať palce aj pri aplikovaní týchto krokov do reality. The post Ako má vyzerať fungujúci pracovný inzerát? appeared first on www.najdisa.sk.
Už dlhšie sa uchádzate o prácu, no stále nedokážete uspieť? Hľadanie si nového zamestnania je jednoznačne náročný proces. Niekedy si myslíte, že robíte všetko správne, no pritom neustále opakujete tie isté chyby. Prinášame vám zhrnutie 5 najčastejších ch
prejsť na článokJe prirodzené, že túžime po zmene. V osobnom, ale aj v pracovnom živote. Stáva sa, že prídu situácie, kedy sa už necítime viac docenení v súčasnej práci, dostali sme sa do stereotypu, zmenilo sa nám vedenie, či pracovný kolektív, ktorý nám už viac nevyhov
prejsť na článokBaví vás vaša práca? Tešíte sa za svojimi kolegami? Cítite sa v nej docenený? Zostáva vám popri práci čas aj na osobný život? Pokiaľ ste si odpovedali na čo i len jednu otázku odpoveďou ,,nie,” mali by ste si zvážiť, aké sú vaše ďalšie možnosti a pripravi
prejsť na článokKaždá firma má zaužívané vzorce správania, ktoré sú buď akceptované alebo nie. Znie to celkom stresujúco, no pripravili sme si pre vás niekoľko bodov, ako čo najlepšie zvládnuť váš prvý pracovný deň. 1. Sledujte si čas Nastaviť si hodinky bude určite pr
prejsť na článokPracovný pohovor predstavuje pre mnohých stresovú situáciu. Pokiaľ chcete tento stres zvládnuť čo najlepšie a na pohovore uspieť, mali by ste poznať zopar tipov, ktoré sú obsahom tohto článku. Pred samotným pohovorom je kľúčová príprava, ktorá vám pomôže
prejsť na článok