Keď som si pred časom založila túto stránku, dúfala som, že si splním svoj sen a vytvorím si stránku, ktorá mi bude prinášať radosť aj bude plniť informačnú úlohu pre záujemcov o SEO, návštevníkov prichádzajúcim vďaka výsledkom vyhľadávania. Obsah na stránke som začala napĺňať až po roku existencie. Nehovorím o nastavení technických požiadaviek, ale samotný obsah. V prípade vyhľadávania slova SEO služby sa stránka nenachádza ani medzi prvými 20 výsledkami vyhľadávania. Ako teda ďalej? Takmer každý, kto si založí stránku a má snahu o predaj a prezentáciu produktov a služieb má predstavu, že stačí spraviť peknú stránku, dať tam obrázky, nejaký text a kontakt. Hotovo. Vybavené. No nie je to tak. Ak nechcete mať čisto len informatívnu stránku ale chcete vytvárať obsah, ktorým chcete ponúknuť nejakú hodnotu, je potrebné tú hodnotu pekne zabaliť. Áno, stránka je ako taký pekný obal knihy alebo časopisu, ktorý stojí v regále s množstvom iných obalov všimni si ma je len jedna z funkcií. Otvor ma, prelistuj si ma a kúp si ma, prípadne si ma zober domov. Keď som pred mnohými rokmi ako študentka brigádovala v reklamnej agentúre, stretla som sa s krásnym príkladom ako obal predáva. Mala som obrovské šťastie vidieť, ako dokáže schopná aj keď omnoho menšia agentúra priniesť klientovi v tomto prípade vydavateľovi niekoľkonásobný rast predaja kníh. V prvej nadnárodnej agentúre, ktorá vyhrávala Zlaté klince za úspešné kreatívne návrhy pre klientov sa vydavateľ nedostal ďaleko. On chodil a rozprával o svojich knižkách, akoby rád posunul súťaž, ktorú každoročne vyhlasuje o top slovenského začínajúceho spisovateľa Poviedka na vyššiu úroveň. Má reklamu v alternatívnom rádiu, sem-tam nejaký plagát, ale potrebuje viac.nápad. Pamätám si, ako vtedy vybehla kolegyňa na naše obchodné oddelenie a celá rozčúlená hovorila, že nemá na to čas, potrebuje accounta na túto zákazku. Account si zapíše klientove starosti, posunie na iné oddelenie tzv. bríf, ten tam bude na konci prioritného zoznamu, aby sa na záver termínu na odovzdanie zbúchal nejaký jednoduchý plagát, inzerát a ten sa posunie na mediálne oddelenie na publikáciu. Bac. Koniec. Klient potom čaká a čaká. Predaj podobne ako minulé roky, proste nič moc. Knižka vychádza v takejto podobe: Poviedka 2006 Príbehy boli skvelé, o čom hovorí aj fakt, že jednu z poviedok napísala moja kamarátka Dag. Ročník vydarený. Avšak knižky sa predali a viac nedotláčali. O rok pristál projekt poviedka zhodou okolností v inej agentúre, kde som tiež pracovala. Zmenila som zamestnanie a s ním prišli noví kolegovia, ktorí žili vo svete celkom inej pracovnej náplne. Idealisti, ktorí sa na svoju prácu tešili. Prijali mladú šikovnú grafičku. Výsledok jedného posedenia za stolom, množstvo vtipkov, ktoré až tak s témou nesúviseli a výsledok? Poviedka 2007 Kniha Poviedka 2007 mala fenomenálny úspech. Napriek tomu, že obsah sa zredukoval na 4 víťazné poviedky, neboli tam ich názvy, ale výrazne sa zmenil obal vyzeral ako obálka s názvom súťaže, akú dostával vydavateľ počas roka hodnotenia debutov. To bol jednoduchý ale účinný nápad. Nápad, ktorý predáva ale je to zároveň aj game changer. A prečo vlastne spomínam tento príklad v súvislosti so SEO a stránkou či predajom? Jednoducho preto, lebo obal predáva a práve web stránka je ten pomyselný obal na knižke, produktu ktorý si chceme vybrať pomedzi plejády podobných produktov. Ale stránka je nielen to. Je to zároveň aj šanca dostať sa do regálov vyššie zo spodných priečok hľadanosti na prvé pozície. Ako? To prezradím v nasledujúcom článku.The post Ako na SEO? first appeared on Seochic.sk.The post Ako na SEO? appeared first on Seochic.sk.