Ako nachystať prihlášku na Seasonal Game Dev?

Prihlasovanie na SGD pre ročník 2023 je ešte do 19. 11. 2023 otvorené! Zvažuješ prihlášku, ale nevieš ako ju vyplniť či nachystať portfólio, tento článok ti pomôže. Prejdeme si: Dôležité veci, ktoré by mali byť v tvojom portfóliu Ako detailné má byť portfólio, čo naopak spomínať netreba V akej forme má portfólio byť Ďalšie časti prihlášky, ktoré sa netýkajú priamo portfólia Už to máš hotové? Tak na čo čakáš? Prihlásiť sa Portfólio Portfólio je jednoznačne najdôležitejšou súčasťou samotnej prihlášky a účastníkov budeme vyberať primárne podľa neho. Cieľom je odprezentovať tvoje skúsenosti s herným vývojom a príbuznými oblasťami. Vzhľadom na očakávaný počet prihlášok však treba spraviť portfólio dostatočne stručné. Odporúčame ti portfólio vyrobiť v anglickom jazyku, ale môže byť aj v slovenčine/čestine. Ak ho vyrobíš po anglicky, o to lepšie pre teba! Obsah Obsah portfólia závisí od toho, čo primárne robíš. V každom portfóliu určite musí byť: Bio - kto si a čo chceš robiť. Na toto sa pýtame priamo v prihláške, ale neuškodí zopakovať to v portfóliu. Hlavne ak ho potom chceš používať aj inde (čo ti odporúčame). Zhrň nám krátko, čomu sa venuješ resp. si sa venoval/a v minulosti. Ohodnotený skillset - Na toto sa tiež pýtame v prihláške pre jednoduchšie spracovanie. Ak si expert/ka v Unity alebo Photoshope, spomeň to. Tvoja najkvalitnejšia robota - ukáž, na čo si hrdý/hrdá, a čo ukazuje tvoje skilly v oblasti, ktorú chceš robiť. Na čom si spolupracoval/a. Čím bližšie ku hotovému produktu, tým lepšie. Jednotlivé aktivity by mali byť zoradené od tvojej najlepšej práce a s klesajúcou kvalitou. Ku 3-4 tvojim najlepším dielam napíš 3-4 odrážky, ako si ich robil/a (engine/nástroj/technika/softvér). To nám pomôže zhodnotiť tvoju úroveň. Príbuzné skilly - keďže na gamedev treba veľa rôznorodej roboty, možno si robil/a aj niečo príbuzné. Napríklad si ako programátor/ka robil/a pixel art do svojich prototypov. Alebo si ako 2D grafik/grafička vymyslel fungovanie hry (game design) a tú hru potom niekto iný programoval. Daj nám o tom vedieť, nech vieme aký máš široký prehľad. Opäť stačí spomenúť 3-4 najdôležitejšie veci. Práca v tíme - ak to nespomínaš v predchádzajúcich bodoch, povedz nám, či si pracoval/a v nejakom tíme. Či už v robote, alebo na školskom projekte. A tiež čo bola tvoja úloha. Vždy spomeň, s kým si spolupracoval/a Špeciálne ocenenia resp. certifikáty - bol/a si niekedy v Top 100 na Ludum Dare? Vyhral/a si nejakú cenu za dizajn (napr. univerzitnú)? Máš špecialný certifikát súvisiaci s gamedev? Daj nám vedieť! Svoju robotu odprezentuj poriadne - videá a zvuky/hudba majú byť prehrateľné rovno z portfólia. Ak sa ti videá zdajú príliš veľa, sprav aspoň GIFy zo svojej roboty. Najjednoduchšie riešenie na GIFy je GifCam. Čo spomenúť Podľa spomenutých 5 bodov uveď nasledovné: Čokoľvek hrateľné a free - najlepšie linky na Itch.io Pracovné skúsenosti, nemusia byť gamedev Od kreslenia plagátov (art) cez programovanie DB aplikácii až po robenie zvukov do filmu Part-time, full-time, hocijakú inú formu Herné projekty, ktoré si robil/a Amatérsky gamedev, či už v tíme alebo samostatne Aj ak sa dlho vyvíjajú, je to bonus Game jamy - obrovské plus, ak si na nejakých bol/a, a ak si robil/a v tíme ľudí Školské projekty - niečo zaujimavé, čo prezentuje tvoje schopnosti. Nemusí to byť o gamedeve, ale musel/a si tam aplikovať schopnosti, ktoré sa v gamedev dajú využiť. Link na váš GitHub (programátori), ArtStation (grafici) príp. SoundCloud (zvukári) a iné externé služby, ktoré ťa prezentujú. Čomu sa vyhnúť Niektoré veci môžu portfóliu aj uškodiť. Nás poteší referencia na každý projekt, ale treba udržať veľkosť resp. dĺžku portfólia menšiu. Zameraj sa na to kvalitné a pokús sa vytvoriť výstižné portfólio s tým najdôležitejším. Určite nedávaj do portfólia: Prehnané detaily - čas čitateľa má svoju cenu. Ak si napr. robil/a príbeh/lore do nejakej hry, stačí uviesť zopár viet, ktoré to zhŕňajú. Nikto nebude tvoj 7-stranový detailný príbeh čítať, potrebuje skôr za 5-10 minút zistiť, čo približne má očakávať. To isté platí o game design dokumentoch. Uveď link, ak sa tým naozaj chceš pochváliť, ale nezačleňuj to priamo do portfólia. Všetko na čom si kedy robil/a - toho, čo si robil/a, je určite veľa. Napr. domáca úloha z informatiky je príliš malá a robili ju všetci tvoji spolužiaci. Nemá byť v portfóliu. Radšej venuj čas tomu, čo ťa odlišuje od davu. Projekty, v ktorých nie je jasné, čo si robil/a. Toto je veľký problém, lebo nevieme zhodnotiť tvoje schopnosti, ak nevieme ktoré časti projektu si robil/a. Ku všetkému, na čom si robil/a, uveď aká bola tvoja rola. Forma Na forme nezáleží tak veľmi ako na obsahu. Každopádne portfólio pozostávajúce iba z textu sa ťažko číta a ťažko predstavuje. My odporúčame webové portfólio z viacerých dôvodov: Je neustále online a vieš sa prezentovať aj inde. Vytvoriť ho nie je zložité a netreba vedieť programovať. Odporúčame Wix pre extrémne jednoduché riešenie. Pre grafikov je tiež super ArtStation a pre zvukárov/hudobníkov napr. SoundCloud, ale tam sa začlenujú horšie doplnkové informácie, ktoré chceme. Vieš doňho vložiť videá a gifká, a čitateľ nemusí z webu odchádzať, aby si pozrel robotu detailnejšie. Ak máš hocičo free hrateľné, môžeš to zavesiť na Itch.io a integrovať priamo do svojho webu. Odporúčame single-page, nech to je všetko pokope. Ak máš problém sa prezentovať verejne online, kľudne nám pošli zaheslovaný web (spolu s heslom samozrejme) alebo iba link na PDF súbor, kde budú všetky informácie uvedené. Prihláška Veľa informácii, ktoré chceme z portfólia, sa znovu pýtame v prihláške. Ide o ľahšie utvorenie si predstavy o tebe, tak to vyplň tak dobre, ako len vieš. Dôležité otázky: Prečo by sme vás mali vybrať do letnej školy? Čo je na tebe špeciálne? Prečo si myslíš, že práve ty si ideálny kandidát na letnú školu? Pochváľ sa! Prečo chcete robiť hry? Pre veľa ľudí ťažká otázka. Chceme ťa lepšie spoznať a zistiť ako funguješ. A položiť si práve túto otázku je dobrý štart. Mysli na to, že neexistuje nesprávna odpoveď. Aké hry hrávate? Nepovinná otázka, ktorá nám ale pomôže ťa spoznať. Záverečné rady Zamakaj na portfóliu, hodí sa ti to. Deadline na odoslanie prihlášky je do polnoci 19. 11. 2023, možno stihneš dovtedy aj rozšíriť svoje portfólio o ďalšie zaujímavé položky! Toto bolo iba krátke zhrnutie, môžeš sa inšpirovať aj ďalšími zdrojmi: https://learntocodewith.me/posts/portfolio-tips/ https://brandyourself.com/blog/career/job-search-career/51-items-to-include-in-your-job-career-portfolio/ A v neposlednom rade, nezabudni sa prihlásiť na Seasonal Game Dev 2023! Prihlásiť sa The post Ako nachystať prihlášku na Seasonal Game Dev? appeared first on Summer Game Dev 2023.

prejsť na článok

Prihlasovanie pre rok 2018 spustené

Prihlasovanie do letnej školy bolo spustené 22. 3. 2018. Tešíme sa na vaše prihlášky. Prihlášky posielajte do 13. 5. 2018. Súčasťou vašej prihlášky je portfólio, dajte si na ňom záležať! Prihlásiť sa môžete tu: Prihláška Summer Game Dev 2018 The post Pri

prejsť na článok

Alphabet

This is a picture card  memory game where kids can practise the alphabet and the phonetic sounds. The Level is for grade 1 Please click here Príspevok Alphabet zobrazený najskôr Small Danube Language Academy.

prejsť na článok

Top bull terrier SBC 2023 (uzávierka súťaže 31-12-2023)

​ Blíži sa koniec roka a s ním aj uzávierka (31.12.2023) do klubovej súťaže TOP BULL TERRIER SBC 2023 (výstavný rok od 1. januára 2023 do 31. decembra 2023). Prihlášku do súťaže, podmienky a ostatné informácie o súťaži si môžu členovia nájsť a st

prejsť na článok

Otvárame od 06. 09. 2021 !

Nový školský rok 2021/22 už klope na dvere a pre nás to znamená čas začať plánovať kurzy pre malých aj veľkých. Otvárame od 6.9.2021. V prípade záujmu o kurzy na našej škole kontaktujte nás na 0911 829 544 alebo na [email protected], prípadne nám rovn

prejsť na článok

Štartujte vesmírne lode, pozrite si kedy sa Starfield odomkne pre náš región

Každý, kto práve nehrá Starfield, sa nevie dočkať, kedy si bude môcť zaobstarať túto ambicióznu hru od Bethesda Game Studios. Vývojár zverejnil potenciálne poslednú informáciu pred uvedením na trh, a tou je veľká mapa so všetkými časmi uvedenia na trh po

prejsť na článok