Každý skúsený redaktor aj redaktorka vie, že tvorba naozaj kvalitného článku nie je len niekoľko minútová záležitosť. Ak chcete vytvoriť naozaj dobrý a pútavý článok, chce to viac času. Často je dobré sa na článok takpovediac vyspať a pracovať na ňom aj niekoľko dní. Myslíte si, že práca redaktora/redaktorky pre online magazín je pre vás to pravé? Potom by ste mali vedieť, ako vytvoriť dobrý článok. Výber témy V podstate môžu nastať dve situácie. Tému máte zadanú od objednávateľa článku a vašou úlohou je ju vynikajúco spracovať. To je ten jednoduchší variant. Alebo je výber témy na vás. V tom prípade máte o čosi viac práce. Pretože vybrať zaujímavú tému je kľúčom k úspechu celého textu. Prečo by ľudia čítali niečo, čo ich nezaujíma? Odpoveď na výber témy je teda jasná. Píšte o tom, čo ľudí zaujíma, čo chcú čítať, čo zodpovie ich otázky, vyrieši ich problémy Samozrejme, výber témy závisí aj od obsahového zamerania online magazínu. Zjednodušene sa však dá povedať, že vždy zaúčinkujú rôzne rady, odporúčania, či návody. Pútavý nadpis Téma je zvolená, je čas ju zaujímavo odprezentovať. K tomu slúži práve nadpis článku. Ten musí čitateľa pritiahnuť, aby mal chuť článok čítať. Vhodné je napríklad v nadpise čosi sľúbiť, pričom po prečítaní textu dostane čitateľ odpoveď, či návod. Skúsení redaktori vedia, že nadpis článku je naozaj dôležitý. Preto ho tvoria až po napísaní celého textu a často mu venujú dokonca viac času úsilia, ako ich stojí napísanie celého článku. Stavba článku Platí, že jednoliaty text veľmi nepúta pozornosť. Ľudia si často krát prečítajú len úvod a pohľadom sa zastavia pri podnadpisoch, či zvýraznených častiach textu. Ak ich tieto časti textu zaujmú, prečítajú si celý článok. A práve to je predsa snahou redaktora, aby bol jeho článok čítaný, zdieľaný, či komentovaný! Preto sa vždy snažte písať text, ktorý má nejakú štruktúru. Dobrý úvod Ako sme už spomenuli v predchádzajúcom bode, úvod (spolu s nadpisom) je často to jediné, čo si návštevník online magazínu prečíta. Musíte ho teda zaujať už v prvom odseku. Snažte sa už v úvode „zahrať na city“ čitateľa, prebudiť jeho zvedavosť. Editácia článku Dobrý redaktor nikdy nevypustí do sveta článok plný gramatických a štylistických chýb. Aj keď je to, bohužiaľ, v súčasnosti bežnou praxou. Máte už článok napísaný? Určite ho hneď nezverejňujte! Práve v tomto bode je dobré článok „odložiť“ a opäť sa naňho pozrieť o niekoľko hodín, prípadne sa naňho vyspať. Keď si článok po sebe prečítate o nejaký čas, zbadáte chyby, ktoré ste si pri jeho tvorbe možno nevšimli alebo neuvedomili. Zverejnenie článku A ste vo finále. Teraz stačí zverejniť článok prostredníctvom redakčného systému online magazínu. Nezabudnite doplniť vhodné obrázky, či umožniť čitateľom začať k článku diskusiu. Tak zabezpečíte, že váš článok bude „živý“. Online magazíny sú dnes zaplavené množstvom pochybných a v podstate nečitateľných textov. Avšak aj vďaka týmto typom sa vaše články určite nezaradia do tejto kategórie! The post Ako napísať dobrý článok do online magazínu? appeared first on redaktorka.sk.
Vieme, že reklamné alebo tiež PR články majú za úlohu zviditeľniť nenásilným spôsobom firmy alebo ich produkty a služby. Ako ale napísať reklamný článok tak, aby mal skutočne efekt a oslovil potenciálnych klientov? Čo musí mať kvalitný PR článok Pri tvor
Cena: 19 €Ročné predplatné magazínu Relax o zdravom životnom štýle
prejsť na článokChceli by ste pracovať ako redaktor/redaktorka pre online magazíny? V tom prípade musíte mať v sebe istú dávku kreativity. Tá však často nestačí. Aké schopnosti musí mať kvalitný redaktor, copywriter, či externý prispievateľ do internetových magazínov?
V 17. vydaní online magazínu Bez Napätia sme navštívili spoločnosť PW Energy. Spoločnosť PW Energy realizuje výstavby zariadení na výrobu tepla a elektriny z geotermálnych zdrojov na Slovensku. Chcete sa dozvedieť viac o výrobe geotermálnej elektriny a te
prejsť na článokAko to v skutočnosti je so zelenou elektrinou na Slovensku, ako sa nenechať oklamať pri výbere dodávateľa a čo všetko ponúka prvý Slovenský dodávateľ zelenej elektriny. O značke Greenlogy nám v 14. diely nášho online magazínu Bez Napätia porozpráva jej CE
prejsť na článok