Ako správne nafúkať pneumatiky na bicykli?

V dnešnej dobe jazdí na bicykloch stále viacej a viacej ľudí, či už rekreačne, do práce, na cykloturistiku alebo za účelom športového či adrenalínového vyžitia. Nie všetci cyklisti sa však orientujú v tom, ako správne nafúkať pneumatiku tak, aby jazdili bezpečne. Poďme si zhrnúť niekoľko dôležitých faktov, ktoré potrebujeme vedieť, aby sme sa vyhli mäkkým či príliš nafúkaným kolesám. Ešte pred kúpou pumpy, musíme vedieť aký typ ventilu máme na kolese. Líšia sa svojím tvarom aj veľkosťou. Poznáme tieto typy ventilov: Auto ventil – je to ventil, ktorý sa veľmi jednoducho a ľahko obsluhuje, aj preto je v súčasnosti najrozšírenejším. Osadený býva napríklad na všetkých typoch horských bicyklov. Bežne sa používa aj na pneumatikách áut, čo znamená, že si vieme kolesá pohodlne dofúkať na ktorejkoľvek čerpacej stanici. Velo ventil – u nás kedysi najpoužívanejší typ ventilu predovšetkým na mestských a turistických bicykloch. Je vyhovujúci pre jazdu s nižšou rýchlosťou. Súčasťou ventilu je tesniaca gumička, ktorú je potrebné raz za čas vymeniť. Dnes sa už s týmto ventilom na novom bicykli u nás nestretneme. Galuskový ventil – v dnešnej dobe najpoužívanejší z ventilov u väčšiny cestných modelov bicyklov a elektrobicyklov. Cestné bicykle majú úzke ráfiky, do ktorých sa auto ventil jednoducho nezmestí, preto sú galuskové ventily ideálnou voľbou. Ventil sa skladá z viacerých častí a vyrába sa v rôznych dĺžkach. Keď už vieme ktorý typ ventilu máme na bicykli, môžeme pristúpiť k výberu vhodnej pumpy. Nie každá pumpa sa totiž hodí na všetky typy ventilov. Väčšina púmp obsahuje koncovku na auto ventil, niektoré majú univerzálny adaptér. Pri výbere však musíme zohľadniť aj to, kedy chceme pumpu požívať, či len doma alebo aj v teréne. Podľa toho sa zameriame buď na pumpy stojanové (neprenosné) alebo minipumpy (prenosné). Stojanová (podlahová, dielenská) pumpa – je veľmi efektívna, výkonná a kolesá ňou vieme veľmi rýchlo nafúkať. Jej súčasťou býva nanometer, ktorý ukazuje tlak v pneumatikách (v baroch). Tento typ pumpy sa používa vo všetkých servisoch, no pokojne ju môžeme používať aj v domácich podmienkach. Minipumpa – je navrhnutá pre občasné prípadne núdzové použitie v teréne. Je veľmi ľahká, kompaktná a skladná, preto je vhodná na cesty, kedy si ju jednoducho pribalíme do ruksaku. Vzduchový kompresor – je obľúbený medzi profesionálnymi cyklistami najmä pre jeho jednoduchú obsluhu a presný tlak. Mám správny ventil? Koľko barov je tak akurát? Ivan V prípade, že pumpu už máte, no s nesprávnou koncovkou, ideálne a aj najlacnejšie riešenie je zabezpečiť si redukciu ventilu. Redukciu je možné naskrutkovať na ktorýkoľvek typ ventilu. Pri fúkaní kolesa odporúčame skontrolovať aj kategóriu kolesa a druh plášťa, pretože každé koleso sa fúka inak. Ideálne je riadiť sa údajmi, ktoré udáva výrobca priamo na plášti. cestné kolesá sa fúkajú najviac – bežná hodnota býva medzi 6 až 8 barov, pri galuskových ventiloch to môže byť 8 až 12 barov trekingové a crossové kolesá – 3,5 až 5 barov horské kolesá sa fúkajú najmenej, štandardne na 2 až 2,5 barov Pri fúkaní kolesa treba zvážiť aj štýl jazdy a povrch terénu, na ktorý sa s bicyklom chystáme. V neposlednom rade je dôležitá aj hmotnosť samotného cyklistu. Veríme, že vám článok pomohol. Ak však potrebujete vedieť viac neváhajte navštíviť servis bicyklov RAIDERO Ďalšie články k servisu bicykla nájdete tu Zavolajte nám 0944 411 758 or objednať servis Príspevok Ako správne nafúkať pneumatiky na bicykli? je zobrazený ako prvý na Raidero.sk servis bicyklov.

prejsť na článok

LUČENEC NA BICYKLI

LUČENEC NA BICYKLI The post LUČENEC NA BICYKLI first appeared on .

prejsť na článok

Vyčistite svoje pneumatiky ako profesionáli

Možno ste si všimli, že niektorí šoféri venujú extra pozornosť umývaniu pneumatík a diskov. V bezkontaktných umyvárňach stretnete aj tých, čo si autá umývajú len párkrát za rok, no na kolesá nikdy nezabudnú. Buďte aj vy rovnakí špecialisti na čistenie pne

prejsť na článok

Opotrebované pneumatiky čo s nimi?

Každý vodič sa skôr či neskôr stretne s otázkou, ako sa zbaviť opotrebovaných pneumatík. Vyhodiť ich do kontajnera nie je riešenie a z hľadiska zákona je takéto jednanie pokutované. Pneumatiky sú objemný a ťažko rozložiteľný odpad, ktorý môže mať negatívn

prejsť na článok

Ste si istí, že používate snehové reťaze správne?

Správne používanie snehových reťazí je nevyhnutné pre vašu ochranu a ochranu vozidla. Ak ich nenasadíte podľa predpisov alebo ak kúpite nesprávny rozmer, riskujete veľa. Reťaze nepriliehajúce k pneumatikám nemajú význam. Reťaze, ktoré sú príliš hrubé, môž

prejsť na článok

JCB ROBOT 180 séria II

Najlepší pomer medzi veľkosťou, výkonom a cenou. JCB ROBOT 180 séria II Základný popis • zdvih 2,93 m, kapacita 820 kg • Motor JCB 404c22T s výkonom 44,7 kW (60 koní) • hydrostatický pojazd s maximálnou rýchlosťou 11 km / h • pneumatiky 1016,5 8PR • komfo

prejsť na článok