Obsah je dlhodobý nástroj budovania vzťahov s potenciálnym aj existujúcim zákazníkom. Hlavným predpokladom úspechu je v tomto prípade, bez ohľadu na platformu, unikátnosť obsahu. Toto pravidlo platí pre všetky odvetvia bez rozdielu. Ak je však váš biznis špecifický a predávate svoje produkty vybranej (často úzkej) komunite, musíte sa pri tvorbe obsahu o to viac zamerať na 6 hlavných pravidiel. Poznajte ešte detailnejšie svojho zákazníka a jeho očakávaniaZnie to síce ako klišé, ale naozaj poznáte svojich zákazníkov? Viete prečo kupujú práve vaše produkty a kedy ich najviac potrebujú? Čo si najviac cenia na vašich doplnkových službách? Prečo sú ochotní dať za ne peniaze práve vám a nie konkurencii? Hľadajte, neustále objavujte. Komunikujte s nimi a priblížte sa im čo najviac. Čím užšej komunite predávate, tým by malo byť pre vás dôležitejšie sa so zákazníkmii stretávať. Napr. formou „ochutnávok“ vašich produktov a služieb, ktorými ich prilákate do svojej blízkosti, spoznáte ich aktuálne očakávania, čo sa chcú o vás a vašom biznise dozvedieť. A zároveň sa im takto za ich priazeň poďakujete. Vzdelávajte svojich zákazníkovUčte svoju komunitu o oblasti, v ktorej podnikáte. Učte, ale nepoučujte! A rozhodne nehaňte konkurenciu! Píšte na svojich blogoch články, ktorými svojim zákazníkom vysvetlíte, ako im vaše produkty pomôžu. Nesústreďujte sa len na technické detaily a parametre, ale skúste ich premeniť na zážitok. Ak predávate napr. víno, tak začnite svojich klientov obsahom vzdelávať, aby vínu nielen viac rozumeli, ale naučte ich aj to, ako si ho viac vychutnávať. Píšte o tom, ako ho správne konzumovať, aké jedlá sa k nemu hodia, pri akej príležitosti ho otvoriť, ako prekvapiť svojich priateľov pri jeho degustácii a pod. Vzdelávajte samých sebaSledujte nové trendy, učte sa neustále o vašom biznise a dajte svojim klientom najavo, že mu nielen dobre rozumiete, ale ste jeho dynamickou súčasťou. Sprostredkúvajte zážitky z vášho biznisuDovoľte ľuďom vás spoznať, nahliadnuť do vašej „kuchyne“. A nielen ak máte reštauráciu :-) Vaši zákazníci sú zvedaví ľudia, túžiaci po zákulisných informáciách. Nemusíte samozrejme prezrádzať vaše know-how, stačí len keď ukážete, čo vaša práca obnáša, kto sa o vašich zákazníkov vo vašej firme stará, čo všetko robíte preto, aby ste svoje produkty a služby zdokonaľovali,... Buďťe vytrvalíAk začnete tvoriť obsah, nie je najťažšie začať, ale v jeho tvorbe pokračovať. A výraznejšie výsledky content marketingu prichádzajú pomalšie (po niekoľkých týždňoch, až mesiacoch), ale ich dosah na vašu cieľovú skupinu sa prejaví v lojálnosti a vyšších obratoch. A aké pravidlo špecifického content marketingu musíte splniť, aby bol naozaj úspešný? Musia vám veriť!
Reklama musí zaujať a ponúkať nejakú hodnotu. Inak si ju ľudia nevšímajú, pretože je všade. Trh je ňou presýtený. Niekedy má reklama dokonca opačný efekt a od kúpy odradí. Napríklad otravný maskot mimozemšťana, alebo „akcie“ na zjavne umelo navýšené ceny
prejsť na článokPríbeh zakladateľov Ťuli A Ťuli Lenky a Jána z Malaciek je tak trochu iný. Komplikácie im spôsobovali synove vážne kožné problémy, s ktorými si nevedeli poradiť ani skúsení lekári. Lenka sa preto rozhodla priložiť ruku k dielu a pustila sa do výroby domá
prejsť na článokChceli by ste rozbehnúť niečo vlastné a neviete v čom a ako začať podnikať? Ste presvedčený, že zarábať sám na seba je to, čo skutočne chcete? Dôležitý je predovšetkým nápad, ktorý vás nakopne. Podnikať na slovensku môžete v najrozličnejších oblastiach a
prejsť na článokPlayboy. To nie je len názov časopisu, to je spôsob života. Playboy, to sú státisíce žien, ktoré boli ochotné vyzliecť sa, aby aspoň na chvíľku zasvietili na stránkach tohto populárneho magazínu. Playboy, to sú tisíce tetovaní malých zajačikov na rôznych
prejsť na článokPripravila som pre vás zopár zásad, ktoré by vás mali doviesť k tomu, ako prepojiť to, čo nás baví s tým, čo nás živí alebo ako nestratiť radosť z toho, čo nás baví ani potom, čo si z toho spravíme biznis. • Predpokladajme, že už vieme, čo nás baví
prejsť na článok