Ako zdokonaliť servis klientov a smernica MiFID II-povinnosť pre finančných sprostredkovateľov.

Tento príspevok je písaný pre všetkých finančných sprostredkovateľov, ak vás bude inšpirovať budem rád. Na úvod zhrniem o čom je smernina MiFID II, ktorá vznikla z anglických slov Markets in Financial Instruments Directive. Jedná sa o európsku smernicu, ktorá definuje obchodovanie na trhoch s finančnými nástrojmi. Cieľom je zvýšenie transparentnosti ponúkaných služieb, podporenie konkurencieschopnosti firiem, zvýšenie ochrany klientov, ktorí sa rozhodnú pre investičný produkt. V praxi sa klienti s touto smernicou stretnú vtedy, keď sa rozhodnú začať investovať na finančných trhoch. Najdôležitejšia požiadavka MiFID II je kategorizácia klientov, na základe ktorej sa  vykonáva rozdelenie všetkých klientov do jednej z troch kategórií:  Profesionálni klient Retailoví klient Oprávnená prostistrana Pre detailnejšie informácie prikladám webový odkaz na stránku NBS, kde sa dozviete viac: https://www.nbs.sk/_img/documents/_publik_nbs_fsr/biatec/rok2016/04-2016/biatec_04_2016_oller.pdf V praxi som sa stretol s tým, že túto smernicu podriadení finanční agenti (ďalej len skratka PFA) nevedia využiť, resp. nemajú navnímané, aké náležitosti im plynú z MiFIDu II. Jednou z najdôležitejších úloh je pravidelný aktívny servis jedenkrát ročne pre klientov s investičným produktom (tieto produkty môžu byť napr. v sektore KT a PaZ). Po uskutočnení servisu klient potvrdí, že servis bol vykonaný podľa danej smernice. Problém však môže nastať vtedy, keď má sprostredkovateľ v správe 200 klientov a viac. Vyplýva z toho časová náročnosť na absolvovanie daných servisov, stretnutí a tiež zvýšená administratíva. Vďaka Swiss Life Select Slovensko a nášmu systému je daný servis vykonaný podľa MiFIDu II v nadštandardnej forme, ktorý ocenia nielen klienti, ale aj sprostredkovatelia. Tento článok píšem najmä vďaka svojej 13 ročnej skúsenosti a chcem poukázať na časovú náročnosti, ktorú pri tejto práci vnímam. Noví klienti budú prichádzať neustále, avšak pri 300-400 klientoch je servis na prvom mieste. The post Ako zdokonaliť servis klientov a smernica MiFID II-povinnosť pre finančných sprostredkovateľov. appeared first on Michal Gábel.

prejsť na článok

MEDIÁLNE POKRYTIE ZMIEN V ASOCIÁCII SASP

Vážená verejnosť, dovoľujeme si Vás informovať o tom, že o zmenách v Slovenskej asociácii sprostredkovateľov v poisťovníctve (SASP) informovali portály venujúce sa finančnému sektoru a poisťovníctvu. FINSIDER (www.finsider.sk) Financial Report (w

prejsť na článok

Stanovisko asociácií ALSSR, AFIST, AOCP, SASP 12.9.2022

Vážení členovia asociácie, dovoľujeme si Vám zaslať spoločné stanovisko Asociácie leasingových spoločností Slovenskej republiky, Asociácie finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov (AFISP), Asociácie obchodníkov s cennými papiermi (AOCP) a

prejsť na článok

Stanovisko asociácií k návrhu novely Zákona č. 235/2012 Z.z. o osobitnom odvode z podnikania v regulovaných odvetviach zo dňa 29. novembra 2022

Vážení členovia asociácie, nadväzujúc na predložený poslanecký návrh novely Zákona č. 235/2012 Z.z. o osobitnom odvode z podnikania v regulovaných odvetviach, reagujú na aktuálny vývoj a prebiehajúce konzultácie si dovoľujeme predložiť nasledovné doplň

prejsť na článok

Hlasovanie

Príspevok Hlasovanie zobrazený najskôr SASP - Slovenská asociácia sprostredkovateľov v poisťovníctve.

prejsť na článok

Full servis reklamná agentúra v Michalovciach

ContentPress je prvá Full servis reklamná agentúra v Michalovciach, ktorá zastrešuje ako offline, tak aj online reklamné služby a kampane. Full servis reklamná agentúra Čo to vlastne znamená? Predstavte si jedného spoľahlivého partnera, ktorý vám zastreš

prejsť na článok