Ako získať pozornosť študentov: Školský podcast Schooltag má státisíce vypočutí

Podcast Schooltag vznikol v roku 2019 s cieľom priniesť maturantom pútavou formou vypracované maturitné učivo z literatúry. Napriek dvom covidovým rokom mal počas prvých troch rokov podcast vyše 500-tisíc vypočutí, čím sa nám potvrdilo, že o podobný formát je medzi študentmi veľký záujem. Za posledný rok však prešiel podcast rebrandingom z pôvodného názvu Maturita s Hashtagom, pribudli nové epizódy, nové spracované predmety a od septembra 2021 do júna 2022 mal Schooltag až 676-tisíc vypočutí. Rozšírenie ponuky Kým v roku 2019 sme sa sústredili len na predmet, z ktorého maturujú všetci – slovenčinu, od septembra 2021 sme rozšírili ponuku o ďalšie predmety – angličtinu s native spíkrom a takisto obsiahlu občiansku náuku. Forma zostala zachovaná – v podcastoch v priemernej dĺžke 10 minút vysvetliť jednotlivé témy tak, aby ich stredoškoláci mohli počúvať napríklad v autobuse, na prechádzke so psom alebo pri športe a aby obsah nepôsobil len ako prečítaný referát. Podcast dostupný pre všetkých Schooltag je dostupný na všetkých podcastových platformách vrátane Spotify alebo Apple Podcasts, ale aj na Youtube a v rámci obsahu magazínu Hashtag.sk, kde ho podporujeme sprievodnými článkami. Aktuálne je dostupných viac ako 130 epizód z troch predmetov. Zaujímavosťou v tomto prípade je množstvo vypočutí na Youtube, kde podcast visí v audioformáte (teda bez videa). Zaznamenali sme tam vyše 300-tisíc prehratí, najviac spomedzi všetkých platforiem. Ak zrátame množstvo vypočutí inde (150-tisíc na Spotify a 226-tisíc na iných platformách), ide až o 44 % všetkých vypočutí. Tabuľka počúvanosti (obdobie 09/2021 až 07/2022): Youtube300 000 Soundtier226 000 Spotify150 000 Spolu676 000 Nadčasová inzercia Počas školského roka 2021/2022 v podcastoch Schooltag postupne inzerovalo 5 rôznych klientov. Špecifikum tejto spolupráce – napríklad v porovnaní s PR alebo natívnymi článkami je, že vyššie čísla počúvanosti neprichádzajú hneď, ale postupne. Rovnako platí, že ide o zaujímavý projekt, ktorý má za cieľ pomáhať študentom a inzerentovi tak umožňuje spojiť svoje meno s dobrou vecou. A keďže cieľom študentov je z podcastov si čo najviac zapamätať, zapamätajú si aj mená inzerentov v epizódach. Hlavné obdobie počúvanosti prichádza v máji, keď už sa blížia maturity a koniec školského roka, vtedy sa Schooltag začína objavovať v rebríčkoch najpočúvanejších podcastov na Slovensku na Spotify aj Apple Podcasts. V tomto čase už preto nevydávame nové epizódy (v roku 2021/22 sme ich vydávali medzi septembrom a marcom), ale nechávame študentom možnosť využiť kompletný archív tém.   Tento peak počúvanosti potvrdzuje aj vekové zloženie poslucháčov – až 70 % všetkých vypočutí podľa Youtube pochádza z vekovej skupiny 18 až 24, na Spotify to je 65 % vo vekovej skupine 18 až 22. Ani jedna služba však neukazuje podrobnejšie dáta poslucháčov pod 18 rokov, a tak vychádzame z predpokladu, že zásah môže byť ešte vyšší, ako nám hovoria dáta z platforiem. Zaujímavosťou je, že Schooltag počúva viac žien: 61 % k 39 % na Youtube, čo potvrdzuje aj Spotify s pomerom 64 % k 30 %. Vzhľadom na nadčasovosť obsahu epizód bude audioreklama pre poslucháčov relevantná aj o päť rokov. Napríklad pôvodné epizódy podcastu z rokov 2019 a 2020 tvorili až 62 % všetkých vypočutí podcastov a tento scenár sa zopakuje aj v ďalších rokoch. Jednorazová investícia do reklamy tak prinesie zásah aj v nasledujúcich rokoch, preto spoty pripravujeme tak, aby boli relevantné aj v budúcnosti. Okrem samotného audia propagujeme klientov aj na iných miestach – textovo v sprievodnom článku na Hashtag.sk, v opise podcastu na platformách a cez posty na sociálnych sieťach. Ak chcete vyskúšať natívnu reklamu aj vy, ozvite sa Filipovi [email protected] a radi vám s kolegami navrhneme kampaň na mieru. The post Ako získať pozornosť študentov: Školský podcast Schooltag má státisíce vypočutí appeared first on mEleven.sk.

prejsť na článok

Podcast, ktorý počúvajú stredoškoláci každý rok: Z úspechu Schooltagu ťažia aj klienti

Školský podcast Schooltag sa aj v roku 2023 stal počas maturitného obdobia jednotkou na Slovensku. Ide o evergreenový obsah, vďaka ktorému si študenti opakujú učivo pred dôležitými skúškami. Schooltag sa tak stal aj skvelým priestorom na inzerciu. Krátke

prejsť na článok

Pozvánka pre študentov so ZŤP

sustredenie_SS_pozvanka The post Pozvánka pre študentov so ZŤP appeared first on Cpppappezinok.sk.

prejsť na článok

Ako pripraviť detskú izbu na nový školský rok?

Zariadenie detskej izby by malo byť vždy veľmi premyslené,pretože detská izba má mnoho rôznych funkcií.Detská izba musí byť inšpiratívnym priestorom na učenie, hranie a odpočinok a zároveň musí dieťaťu poskytovať pohodlie a súkromie. Ako pripravíte detskú

prejsť na článok

SÉRIA: Multimediálne vzdelávacie kanály pre vaše vyučovanie (3. časť)

.fusion-body .fusion-builder-column-6{width:16.6666666667% !important;margin-top : 10px;margin-bottom : 10px;}.fusion-builder-column-6 > .fusion-column-wrapper {padding-top : 0px !important;padding-right : 0px !important;margin-right : 11.52%;padding-bott

prejsť na článok

CTZN výstava fotografií študentov VŠVU Hľadanie cyklopríbehov, Dobrý trh 20.04.2024

To, ako môžu dokumentárni fotografi reflektovať udržateľnosť a udržateľnú mobilitu a zároveň aké príbehy dokážu porozprávať o vzťahu Slovákov k bicyklom a bicyklovaniu ukázala návštevníkom aprílového Dobrého trhu výstava študentov VŠVU z Katedry fotografi

prejsť na článok