Aj keď je infraštruktúra a služby vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve (ďalej len VSRD) zavedené, rodiny môžu stále čeliť mnohým prekážkam, najmä ak sa stretávajú so špecifickými ťažkosťami (napr. žijú v chudobe, majú nízku úroveň gramotnosti, nedostatočnú znalosť národného jazyka atď.). Vnútroštátni a miestni činitelia s rozhodovacími právomocami a do určitej miery aj zariadenia predškolského []
Zabezpečenie dobrej dostupnosti služieb starostlivosti a vzdelávanie a starostlivosť v ranom detstve nie sú výnimkou je komplexný proces a vyžaduje si zváženie celého radu krokov (od identifikácie potrieb rodín až po uspokojenie týchto potrieb). Túto ce
prejsť na článokV poslednom čase sa čoraz častejšie objavuje vízia inkluzívnejšej Európy. A to najmä vzhľadom na zvyšujúcu sa úroveň spoločenskej nerovnosti a rastúcu rozmanitosť v rámci európskych krajín a medzi nimi. Kvalita vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve
prejsť na článokHoci mnohé členské štáty EÚ smerujú k inkluzívnemu modelu vzdelávania, väčšina politík sa doteraz zameriavala na systémy povinnej školskej dochádzky a predovšetkým na deti a mládež so špecifickými poruchami učenia. Potreba rozšíriť inkluzívne postupy v sl
prejsť na článokHračky zohrávajú dôležitú úlohu vo vývoji detí. Poskytujú príležitosť na učenie a skúmanie, ako aj spôsob, ako si vybudovať sebaúctu a sebadôveru.
prejsť na článokIntervencia v ranom detstve je prax zameraná na raný vývin detí, ktorá získava čoraz väčší význam vzhľadom na neustále rastúci počet zraniteľných detí, ako sú predčasne narodené deti, deti narodené so zdravotným znevýhodnením alebo deti ohrozené oneskoren
prejsť na článok