Každý rodič by chcel pre svoje dieťa iba to najlepšie. Práve preto hľadáme neustále nové formy učenia a motivácie detí k získavaniu informácií a vzdelávaniu. Na to, aby si dieťa zamilovalo učenie nepotrebujeme niekoľko hodinový vzdelávací proces. Pochopili to niektorý nadšenci vzdelávania. Pre deti vytvorili koncept učenia hrou, kde vedomosti prichádzajú za pomoci názorných ukážok, pokusov a zábavy. Deti toto vzdelávanie milujú a posilujú pritom nielen svoj charakter ale aj sebavedomie. Učenie pre nich nie je nutným procesom, ale radosťou z poznania nových vecí. Toto je ten svet vzdelania, ktorý by sme si pre svoje deti predstavovali. Čoraz viac rodičov sa obracia na alternatívne vzdelávacie skupiny. Ich pocity sú pritom pozitívne šťastné dieťa = šťastný rodič. Na Slovensku sa začínajú dostávať do popredia inštitúcie, ktoré neberú učenie detí ako pásovú výrobu, ale ako životné poslanie. Deti nie sú stresované prostredím, v ktorom sú na prvom mieste dané normy učenia a výsledné známky. Každé dieťa je totiž iné a každým rokom u nás pribúdajú deti s niektorou s foriem porúch učenia. Aplikovaním správnych prístupov a foriem vzdelávania týchto detí sa z nich môžu stať sebavedomí jedinci, ktorý dokážu svoju poruchu potlačiť natoľko, že v dospelosti dokážu hravo konkurovať svojim rovesníkom. Dôležitý je hlavne prístup. Mali sme možnosť nahliadnuť do vzdelávacích procesov v školách pracujúcich formou Montessori vzdelávania alebo do rodinných škôl či lesných škôlok, kde sa deti učia formou aktívneho zapojenia do vzdelávacieho procesu. Nebolo potrebné trápiť ich domácimi úlohami. Svoje znalosti rozširujú vďaka správnemu prístupu a motivácii oni sami aj vo svojom voľnom čase. Tak ako je prístup k dieťaťu osobný a individuálny, tak aj dieťa rozvíja svoj talent a nadanie. Učenie pre neho predstavuje motiváciu k sebarozvoju. Dieťa je odbremenené od stresu a tlaku zo získavania dobrých známok a memorovania poučiek. Nie nadarmo sa hovorí, že stačí raz vidieť ako sto- krát počuť. Dieťa si odnesie zo zážitkovej školy viac vedomostí ako z nudného opakovania poučiek. Myslíte si, že by sme mali mať takýchto škôl u nás viac? Alebo ste skôr zástancom klasického vzdelávacieho procesu? Článek Alternatívna výučba se nejdříve objevil na Drevgum.
Za menom sú v zátvorkách uvádzané doložené roky pôsobenia učiteľov a potom inštitucionálny názov školy v Malachove. Ján Kubanček (1849-1858), škola: Evanjelická a. v. Ján Kubanček, povolaním krajčír, bol prvým známym pomocným učiteľom v Malachove.
prejsť na článokArtritída vyjadruje skupinu diagnóz, pri ktorých dochádza k zápalovým procesom pohybového aparátu, k zápalu kĺbu – kĺbov. K sprievodným znakom Artritídy patria napr. horúčka, únava a v prípade výskytu zápalu ciev aj celková slabosť. Podľa príčin rozoznáva
prejsť na článokProgramovateľné relé PR200 v procese výučby na Technickej Univerzite v Košiciach. Katedra priemyselnej automatizácie a mechatroniky, SjF, Technická Univerzita v Košiciach. Praktická výučba programovania cez FBD na mini PLC pomocou edukačných stendov vybav
prejsť na článokArtróza je choroba, ktorá Vás neohrozuje na živote, ale vie ho poriadne znepríjemniť. Artróza najčastejšie ochorenie, ktoré postihuje kĺby. Presnejšie povedané, jedná sa o degeneratívne, nezápalové ochorenie kĺbov. Pri tomto ochorení dochádza k degeneráci
prejsť na článokBylinkové čaje sa odpradávna používali na liečenie mnohých druhov chorôb a na zmiernenie ich príznakov. Dnešný trh ponúka mnoho účinných bylinkových čajov ako aj ich zmesí, ktoré je možné používať na dennej báze. Účinky bylín a prírody sú nepopierateľné.