Hlavy štátov používajú automobily od samotného počiatku ich existencie. V priebehu tejto doby sa na ich vozidlá, po mnohých hocikedy aj tragických skúsenostiach (všetci poznáme napríklad útok na Ferdinanda d´Este alebo Johna Kennedyho), vyvinuli zvláštne požiadavky. Jednou zo značiek, ktoré vozia prezidentov, je už pol storočia aj Peugeot. Od vozidla Peugeot 604, v ktorom jazdil v sedemdesiatych rokoch dvadsiaty francúzsky prezident Valéry Giscard d’Estaing, po Peugeot 5008 súčasnej hlavy štátu Emmanuela Macrona. Predstavíme si vozidlá Peugeot, ktoré sa zapísali do prezidenských dejín Francúzska. A začneme súčasnosťou, teda Emmanuelom Macronom. Ten po svojom zvolení 14. júla 2017 prišiel na slávnostný ceremoniál Peugeotom 5008 vozidlom, ktoré si ponechal po celých prvých päť rokov vo funkcii, a ktoré je preto pravdepodobne najčastejšie filmovaným a fotografovaným vozidlom posledných piatich rokov. To však nutne neznamená, že sa o ňom vie najviac. Kancelária prezidenta republiky zo zrejmých bezpečnostných dôvodov tají podrobnosti o konkrétnych detailoch tohto automobilu. Je známe iba to, že bol rovnako ako všetky vozidlá Peugeot 5008 vyrobený v továrni v Rennes a potom odovzdaný špecializovanej bretónskej firme Centigon, ktorá vykonala jeho opancerovanie. Pokiaľ ide o ostatné odlišnosti oproti sériovým vozidlám, je známe iba usporiadanie zadných sedadiel (dve sedadlá namiesto troch, so špecifickou stredovou konzolou), umiestnenie svetiel zaisťujúcich funkciu majáka na maske chladiča a umiestnenie znaku prezidentského úradu na karosérii. Všetko ostatné je prísne tajné. Priekopník: Peugeot Type 156 Alexandra MillerandaZa „prehistóriu“ značky Peugeot a Francúzskej republiky sa dajú označiť dvadsiate roky minulého storočia. Alexandre Millerand, ktorý bol 23. septembra 1920 zvolený tretím prezidentom republiky, jazdil od roku 1921 vozidlom Peugeot Type 156. Tento model bol prvým vozidlom vyrábaným v Sochaux a predstavoval vrchol vtedajšej ponuky značky. Bol vybavený impozantným radovým šesťvalcom s objemom 5 954 cm3 a výkonom 25 koní. Vozidlá Peugeot 604 Valéry Giscarda d’EstaingaO viac ako pol storočia neskôr si Francúzi zvolili za svojho prezidenta milovníka riadenia, automobilov a značky Peugeot. 20. prezident Francúzskej republiky, Valéry Giscard dEstaing, priviedol Peugeot do Elyzejského paláca v roku 1975, v roku, kedy bola na trh uvedená nová vlajková loď značky, Peugeot 604. Ďalšou novinkou, ktorú si táto výrazne moderná hlava štátu vyžiadala, bolo to, že vozidlá prezidenta už neboli čierne, ale „machovo zelené“. Počas sedemročného funkčného obdobia si Elyzejský palác objednal štyri vozidlá Peugeot 604. Tri z nich boli sériové modely, vrcholné verzie SL s vidlicovým šesťvalcovým motorom s objemom 2,6 litra a výkonom 136 k, ktoré prezident občas sám rád riadil. Vedľa nich bola pre slávnostné príležitosti vyhradená prezidentská limuzína Peugeot 604. Tá bola vyrobená v spolupráci s karosárom Heuliez a jej prednosťou bol rázvor predĺžený o 62 cm zaisťujúci komfort a luxus zadných sedadiel. Zaujímavosťou bol aj strop potiahnutý imitáciou čiernej kože. Na druhú stranu Elyzejský palác neschválil projekt Peugeot 604 „landaulet“ (polokabriolet s možnosťou otvorenia priestoru nad zadnými sedadlami), ktorý navrhla karosáreň Chapron. Jediný exemplár vyrobený v roku 1979 bol nakoniec dodaný nigerskému prezidentovi. Obrnená limuzína Peugeot 605 pre Françoise MitterrandaV roku 1991 získal Elyzejský palác vozidlo Peugeot 605, o ktorého predĺženie a opancerovanie sa postarala bretónska firma Labbé (z ktorej sa neskôr stala spoločnosť Centigon, ktorá upravila prezidentské vozidlo Peugeot 5008). Tento model s vidlicovým šesťvalcovým motorom s výkonom 170 koní bol opatrený pancierom z vysokopevnostnej ocele a oknami z nepriestrelného skla a polykarbonátového kompozitu. Vozidlo vážilo 2 500 kg, čo je o 1 000 kg viac ako štandardný Peugeot 605 V6. Vozidlá Peugeot rodiny ChiracovýchJacques Chirac používal počas dvanástich rokov svojho pôsobenia v Elyzejskom paláci pravidelne vozidlá Peugeot 607, ktoré boli súčasťou vozového parku prezidentskej kancelárie. Najväčší dojem na Francúzov však vtedy bezpochyby urobil červený Peugeot 205 SR z roku 1984, s ktorým jazdila prezidentova manželka po cestách departementu Corrèze, ktorého bola zastupiteľkou. Peugeot 607 Paladine Nicolasa SarkozyhoPeugeot 607 Paladine bol rozhodne najokázalejším a najkratší čas používaným prezidentským vozidlom Francúzskej republiky. V roku 2007 hľadal tím Nicolasa Sarkozyho vozidlo, ktoré by stelesňovalo obnovu a modernosť, až bude nový prezident v deň svojej inaugurácie prechádzať po Champs Elysées. Niekto si spomenul na koncepčné vozidlo Peugeot 607 Paladine predstavené na ženevskom autosalóne v roku 2000. Tento veľkolepý automobil 607, ktorý pre Peugeot vyrobila karosáreň Heuliez, je viac ako päť metrov dlhá limuzína premenená na polokabru. Interiér luxusne vybavila čalúnická firma Hermès, ktorá použila nádhernú modrú a krémovú kožu. Vnútri vozidla bol aj bar, dve nádherné elektricky nastaviteľné kreslá pre prestížnych cestujúcich a sklopné sedadlo otočené chrbtom k smeru jazdy pre sprievod. Na žiadosť tímu Nicolasa Sarkozyho bolo vozidlo Peugeot 607 Paladine prevezené z múzea Peugeot a 16. mája 2007 sa potom na prekvapenie všetkých objavilo na Champs-Elysées. Aj napriek početným úpravám si vozidlo zachovalo eleganciu štandardného modelu Peugeot 607. Na druhú stranu si inštalácia mechanizmu sťahovacej strechy vyžiadala výrazné zmenšenie palivovej nádrže: jej objem bol iba 6 litrov. To, čo u koncepčného vozidla nebol problém, bolo vzhľadom na hmotnosť vozidla a spotrebu vidlicového šesťvalca problematické pre bežné použitie. Peugeot 607 Paladine sa preto už ďalej nepoužíval. Prezidentské otázkyJedna alebo dve vlajky? Protokol presne definuje „výzdobu“ prezidentského vozidla. Ak je na jeho palube pri oficiálnej príležitosti prezident republiky, je vozidlo ozdobené francúzskou vlajkou pripevnenou na pravej prednej strane vozidla, na strane, kde hlava štátu nastupuje a vystupuje. Pokiaľ francúzskeho prezidenta sprevádza druhý predstaviteľ štátu alebo vlády, je vlajka jeho krajiny pripevnená na ľavej prednej strane, na strane, kde nastupuje a vystupuje z vozidla. Aká poznávacia značka? Až do 70. rokov 20. storočia mal Elyzejský palác pre prezidentské vozidlo vyhradené registrácie 1PR75 až 5PR75. Niekoľko vozidiel tak bolo registrované ako 1PR75. Táto tradícia teraz skončila a prezidentské automobily majú teraz bežné registračné značky, ktoré prideľuje chronologicky, ako u všetkých vozidiel, orgán príslušný pre registráciu vozidiel. Čo sa stane s autami po odchode prezidenta? Na to neexistuje žiadne pravidlo. Niektoré sú uchované v autoparku Elyzejského paláca, iné sú predané alebo zverené múzeám. Napríklad Millerandov automobil Type 156, Giscardova limuzína Peugeot 604, Mitterrandova limuzína Peugeot 605 a Peugeot 607 Paladine sú uchované v Musée de l’Aventure Peugeot.The post Automobily pre prezidentov majú dlhú históriu first appeared on Magický magazín pre muže.
Náplň práce: 3D modelovanie rôznych typov svetlometov automobilov a osvetlenia (predné, zadné, ambient) Tvorba kusovníkov Komunikácia so zákazníkmi 100% homeoffice Možnosť spolupráce na IČO Požiadavky: Minimálne […] The post CAD Konštruktér svetlometov p
prejsť na článokHlavným zámerom pri vytváraní návrhu na maľbu fasády Figara bolo vytvoriť vizuál odkazujúci na dlhú históriu továrne. Chceli sme vytvoriť maľovanú reklamu spôsobom, ako sa to robilo v minulosti. Maľovaná reklama má u nás dlhú históriu, no bola v posle
prejsť na článokPonúkame Vám najširší výber kardanových a spojovacích hriadeľov, kĺbov, homokinetických kĺbov, kĺbových hriadeľov, poloosí a vodných čerpadiel na Slovenskom trhu. Spomínané komponenty sami vyrábame. Naše kardanové hriadele, kĺby, kĺbové hriadele a pol
prejsť na článokPonúkame profesionálny servis kardanov a poloosi 24 hodín denne! Vykonávame profesionálnu opravu a servis všetkých druhov kardanových hriadeľov. Poskytujeme opravy a servis mulčovacích valcov - rovnanie a vyvažovanie. V neposlednom rade ponúkame opravy
prejsť na článokNedávna štúdia spoločnosti Fed Supply Leyton odhaľuje málo známu skutočnosť: pokiaľ ide o prijatie najnovšej technológie – najmä e-procurement – majú oddelenia procurementu pred sebou ešte dlhú cestu. Source