BMW 516i v novej generácii radu 5? A čo príde nabudúce 712i s 1,2 litrovým trojvalcom?! Alebo XM v semišovom laku? BMW nikdy nebolo typickým zástupcom automobiliek holdujúcim downsizingu. Neplatí to ani teraz. No predsa sa v nedávnej histórii i v súčasnosti dajú nájsť špecifiká, z ktorých sa našincovi zakrúti hlava. Paradoxne však väčšina týchto objemových nešťastí nikdy nezavítala do našich končín a držia sa skôr mimo Európy. V tomto smere ikonický je trojvalec 318i (nie u nás). Taký bol aj štvorvalec v sedmici pod označením 730i (opäť nie u nás). BMW blog teraz píše, že takýto prípad sa deje opäť a tentokrát na okraji Európy (a najmä na okraji EÚ) v Turecku. BMW si tam pre nový rad 5 pripravilo 1,6-litrový turbomotor s výkonom 190 koní a s krútiacim momentom 310 Nm. Motoru pomáha mild-hybridná sústava. Parametre teda prepĺňaný štvorvalec vôbec nemá zlé – na svoj objem dodáva peknú intenzitu a stačí mu na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Vo veľkej päťke ale už základný dvojlitrový štvorvalec, ktorý je najmenším dostupným motorom u nás, neznie až tak presvedčivo. Najmä staršie ročníky fanúšikov si niečo také veľmi nevedia predstaviť. Ale aj ten už v základe ponúkne vyšší výkon konkrétne 208 koní a 330 Nm. 516i škrtáme, nazvime to inak! Zaujímavé však je, že tento motor si na úspech na Tureckom trhu pomáha fintou s označením podobne ako príklady z minulosti. Aj keď by výkonovo i objemovo pasoval skôr k označeniu 516i. BMW 516i v novej generácii radu 5 sa ale nestane. Výrobca si uvedomuje, že niečo také by sa ťažko predávalo, a tak zmenšený motor ponúka pod tradičnejším označením 20i. A štyri deci, respektíve štyri desatiny sekundy pri zrýchlení už nikoho netrápia, no nie?. Dôvod na výmenu motorov je taký istý ako pri minulej generácii modelu v Turecku. Za vyšší objem sa skrátka platí na daniach viac. Chápeme, že časť zákazníkov vysoká cena môže odradiť a to si BMW nepripúšťa. Staré známe „do kolena vŕtať za znak BMW“ teda nepochybne naďalej platí. A nielen v našich končinách. 516i? To už radšej 530e516i? To už radšej 530e516i? To už radšej 530eThe post BMW 516i v novej generácii radu 5? Áno?! S M paketom to bude najlepšie auto na svete appeared first on automotoblog.sk.
Každý by chcel mať to najlepšie auto na svete. Nie je však ľahké takéto auto nájsť a k tomu za prijateľnú cenu. Preto každý z nás, ktorý sa do toho nevyzná dá poradiť od odborníkov. Službu, ktorú na týmto ľudia poskytujú je jedna z najpopulárnejších na sv
Lokálna rekuperácia – Počuli ste o tejto novej generácii ventilačných systémov? Počuli ste o lokálnej rekuperácii?
prejsť na článokNajlepšie pivo na svete uvaril malý belgický pivovar Westvleteren. Spravujú ho trapistickí mnísi z kláštora Saint Sixtus na západe krajiny. Jeho skvost, pivo Westvleteren 12, získal najviac hlasov spomedzi takmer 2,5 milióna zapojených hodnotiteľov, infor
prejsť na článokVoskovanie auta je najobľúbenejšia a bezpochýb najjednoduhšia ochrana laku vášho auta. Stačí investovať trošku času a energie a vaše auto je ochránené pred poveternostnými vplyvmi, UV, kyslími dažďami, lak bude ochránený pred nečistotami, ktoré naňho číha
lenka: Ahojte Minulý rok mi brat dal svoje auto pretože si kúpil nové.Býva v ČR takže aj auto je na českých značká(:odkaz:) júni sme na ňom prišli na (:odkaz:) sme ho ešte len mi dal splnomocnenie na používanie (:odkaz:) vo februári končí stk a tak by som