BMW 516i v novej generácii radu 5? Áno?! S M paketom to bude najlepšie auto na svete

BMW 516i v novej generácii radu 5? A čo príde nabudúce 712i s 1,2 litrovým trojvalcom?! Alebo XM v semišovom laku? BMW nikdy nebolo typickým zástupcom automobiliek holdujúcim downsizingu. Neplatí to ani teraz. No predsa sa v nedávnej histórii i v súčasnosti dajú nájsť špecifiká, z ktorých sa našincovi zakrúti hlava. Paradoxne však väčšina týchto objemových nešťastí nikdy nezavítala do našich končín a držia sa skôr mimo Európy. V tomto smere ikonický je trojvalec 318i (nie u nás). Taký bol aj štvorvalec v sedmici pod označením 730i (opäť nie u nás). BMW blog teraz píše, že takýto prípad sa deje opäť a tentokrát na okraji Európy (a najmä na okraji EÚ) v Turecku. BMW si tam pre nový rad 5 pripravilo 1,6-litrový turbomotor s výkonom 190 koní a s krútiacim momentom 310 Nm. Motoru pomáha mild-hybridná sústava. Parametre teda prepĺňaný štvorvalec vôbec nemá zlé – na svoj objem dodáva peknú intenzitu a stačí mu na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Vo veľkej päťke ale už základný dvojlitrový štvorvalec, ktorý je najmenším dostupným motorom u nás, neznie až tak presvedčivo. Najmä staršie ročníky fanúšikov si niečo také veľmi nevedia predstaviť. Ale aj ten už v základe ponúkne vyšší výkon konkrétne 208 koní a 330 Nm. 516i škrtáme, nazvime to inak! Zaujímavé však je, že tento motor si na úspech na Tureckom trhu pomáha fintou s označením podobne ako príklady z minulosti. Aj keď by výkonovo i objemovo pasoval skôr k označeniu 516i. BMW 516i v novej generácii radu 5 sa ale nestane. Výrobca si uvedomuje, že niečo také by sa ťažko predávalo, a tak zmenšený motor ponúka pod tradičnejším označením 20i. A štyri deci, respektíve štyri desatiny sekundy pri zrýchlení už nikoho netrápia, no nie?. Dôvod na výmenu motorov je taký istý ako pri minulej generácii modelu v Turecku. Za vyšší objem sa skrátka platí na daniach viac. Chápeme, že časť zákazníkov vysoká cena môže odradiť a to si BMW nepripúšťa. Staré známe „do kolena vŕtať za znak BMW“ teda nepochybne naďalej platí. A nielen v našich končinách. 516i? To už radšej 530e516i? To už radšej 530e516i? To už radšej 530eThe post BMW 516i v novej generácii radu 5? Áno?! S M paketom to bude najlepšie auto na svete appeared first on automotoblog.sk.

prejsť na článok

Služby

Každý by chcel mať to najlepšie auto na svete. Nie je však ľahké takéto auto nájsť a k tomu za prijateľnú cenu. Preto každý z nás, ktorý sa do toho nevyzná dá poradiť od odborníkov. Službu, ktorú na týmto ľudia poskytujú je jedna z najpopulárnejších na sv

prejsť na článok

Lokálna rekuperácia – Počuli ste o tejto novej generácii ventilačných systémov?

Lokálna rekuperácia – Počuli ste o tejto novej generácii ventilačných systémov? Počuli ste o lokálnej rekuperácii?

prejsť na článok

Najlepšie pivo na svete varia belgickí mnísi

Najlepšie pivo na svete uvaril malý belgický pivovar Westvleteren. Spravujú ho trapistickí mnísi z kláštora Saint Sixtus na západe krajiny. Jeho skvost, pivo Westvleteren 12, získal najviac hlasov spomedzi takmer 2,5 milióna zapojených hodnotiteľov, infor

prejsť na článok

Ako navoskovať auto?

Voskovanie auta je najobľúbenejšia a bezpochýb najjednoduhšia ochrana laku vášho auta. Stačí investovať trošku času a energie a vaše auto je ochránené pred poveternostnými vplyvmi, UV, kyslími dažďami, lak bude ochránený pred nečistotami, ktoré naňho číha

prejsť na článok

Otázka - Prepis vozidla z ČR (Auto-moto)

lenka: Ahojte Minulý rok mi brat dal svoje auto pretože si kúpil nové.Býva v ČR takže aj auto je na českých značká(:odkaz:) júni sme na ňom prišli na (:odkaz:) sme ho ešte len mi dal splnomocnenie na používanie (:odkaz:) vo februári končí stk a tak by som

prejsť na článok