Strach je mimoriadne silná emócia. Pri správnom dávkovaní je užitočná, pretože nám umožňuje prežiť. Strach nám totiž velí pred nebezpečenstvom alebo utiecť alebo s ním bojovať. Strach je mimoriadne silná emócia. Pri správnom dávkovaní je užitočná, pretože nám umožňuje prežiť. Strach nám totiž velí pred nebezpečenstvom alebo utiecť alebo s ním bojovať. Tento vzorec je v nás hlboko zakorenený. Milióny rokov evolúcie z neho spravili integrálnu súčasť našej DNA. Každý, kto pričuchol k psychológii, či neuromarketingu totiž vie, že stracha spolu s ním aj ostatné emócie sú v našom mozgu uložené v centre amygdala. Tá je súčasťou lymbického systému a sprevádza nás už od dôb, kedy sme sa po svete plazili. Doslova. Aj preto je strach tak silný. Aj preto sa ho nevieme nikdy celkom zbaviť. Možno o milióny rokov ďalšieho vývoja. Dnes ho môžeme len potlačiť, kontrolovať a / alebo efektívne využiť. Jednoducho – naučiť sa s ním žiť. Problém nastáva vo chvíli, keď nás strach ovládne. Z dobrého radcu sa stáva veľmi zlý pán. A bohužiaľ, práve toho sme dnes svedkom. Paradoxne, všímam si, že ľudia okolo mňa sa obecne delia na dve skupiny. V oboch prípadoch je tou kľúčovou premennou slovo ZMENA. Jedna skupina sa bojí, že pandémia všetko zmení. Tá druhá sa bojí, že sa nezmení nič... Alebo nie tak rýchlo, ako by bolo treba. Zmena je problém Zmena je jednoducho problém vždy. Aj vtedy, keď neprichádza, aj vtedy, keď nám reálne hrozí, že príde. Zmeny sa bojíme vo všetkých jej podobách. Bez zmeny stagnujeme. Máme pocit otupenia, nudíme sa a láka nás dobrodružstvo a nové veci. Za normálnych okolností sa však často uspokojíme práve s túžbou. Radi hovoríme o tom, čo všetko by sme chceli, ale len málokedy sa k niečomu odhodláme. Radi snívame, ale málokedy vykročíme snom v ústrety. Vnútorná hybná sila je až príliš často veľmi malá a s vekom ešte klesá. V mladosti sme ako tak náchylní k tomu, aby sme riskovali a skúšali nové veci. Časom sa však zakuklíme v pohodlnom hovienku rutinného života, z ktorého nás naše vnútorné procesy len horko ťažko prinútia vyliezť. Impulz k zmene tak musí prísť zvonka. Vo chvíli, keď sa tak stane, nás zmena núti vystúpiť z komfortnej zóny a začať rozmýšľať a konať inak, než sme boli zvyknutí. A to sakra bolí. Zmeny sú nepohodlné, a preto sa im tak bránime. Aj vo chvíľach, kedy sú nevyhnutné. Zmena je príležitosť Situácia dneška nás núti o zmenách rozmýšľať oveľa viac než kedykoľvek pred tým. Tí, čo vidia pohár vždy dopoly plný prijali presvedčenie, že táto ZMENA znamená príležitosť. Môže byť. Stačí si len uvedomiť, že všetko, opakujem VŠETKO na svete funguje vo vlnách. Každá recesia prešla vždy do extrémneho rastu a vyťažili z nej tí, ktorí sa zmeny nezľakli a využili obdobie útlmu na premýšľanie a tvrdú prípravu pre obdobie rastu. Zdá sa to nemysliteľné? General Electrics, Disney, FedEx, Uber, Microsoft, WhatsApp, či IBM by s vami nesúhlasili. Viete, čo majú spoločné? Vznikli počas krízy. Spomeňte si na tieto mega značky, keď budete zase lamentovať nad tým, že sa svet rúti do globálnej recesie. Ak už nič iné, skúste vnímať pozitívne fakt, že o situácii viete. Vieme o nej všetci. V minulosti väčšina ľudí toľko šťastia nemala. Zmena je buzzword Hoci zmeny vo všeobecnosti nenávidíme, radi o nich hovoríme a fabulujeme. Hovoríme o tom, ako sa všetko mení, ako sa všetko vyvíja a hovoríme o tom, že zmena je hybnou silou pokroku. Zo slova ZMENA sa najmä v posledných týždňoch stáva rovnaký buzzword ako zo slov synergia, konverzia, či generácia X. Rada by som upravila terminológiu. Nemení sa totiž vôbec nič. Ale všetko sa vyvíja. Vývoj je prirodzený, neustály a kontinuálny proces, ktorý sa nedá zastaviť. Čelíme novým podmienkam a učíme sa s nimi žiť. Vyvíjame sa. Ale v princípe sa nemeníme - ani my, ani naši zákazníci a ich potreby. A práve na to je dobré pamätať a v časoch, kedy biznis viazne.
Pravý dôvod, prečo sa tak veľmi bojíme žralokov Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam. Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️ Zadajte svoj e-mail Prihlásiť sa Myslíte si, že aj zlá
prejsť na článokTakto vám rozhodnutie zmení život: A aj to úplne jednoduché a obyčajné Uvediem metaforicky príklad na porovnanie: Človek začne chodiť do fitka a cvičiť. Po prvých 10 tréningoch na sebe neuvidí skoro ŽIADNU zmenu. Jeho telo sa nijako zvlášť nezmení, akurát
prejsť na článokAk sa parlamentu nezmení ústava tak, aby sa umožnilo konanie referenda o predčasných voľbách, HLAS – sociálna demokracia podporí ďalšie... Zdroj
prejsť na článokAk parlamentná väčšina z taktických dôvodov nezmení hlasovacie lístky pre jesenné spoločné komunálne a regionálne voľby, budeme ich môcť označiť... Zdroj
prejsť na článokŽiaden podnikateľ sa už dnes nezaobíde bez reklamy na internete. Ako sa však zviditeľniť v mori ponúk rôznych produktov a služieb, ktoré inzerujú, kde sa len dá? Riešením pre vás môže byť aj takzvaný inbound marketing. Zabudnite na nákup drahého reklamnéh
prejsť na článok