Budovanie klímy na zdieľanie vedomostí uprostred tieňov sabotáže: pohľad na spokojnosť s prácou a sabotáž vedomostí

Znalosti sú „strategicky najvýznamnejší zdroj firmy. Ich zdieľanie, v rámci firmy, sa bežne chápe ako racionálne správanie, ktoré vychádza z postojov a presvedčení jednotlivcov. Na druhú stranu, zadržiavanie informácií a vedomostí je kontraproduktívne vedomostné správanie zakorenené v deviácii a sabotáži na pracovisku s cieľom poškodiť výkon alebo profesionálnu kariéru iného zamestnanca alebo celej firmy uprednostnením osobných cieľov. Cieľom štúdie Budovanie klímy na zdieľanie vedomostí uprostred tieňov sabotáže: pohľad na spokojnosť s prácou a sabotáž vedomostí uverejnenej vo vedeckom časopise Journal of Knowledge Management je objasniť nepriaznivý vplyv sabotáže vedomostí na klímu zdieľania vedomostí. Výskumné otázky V štúdii riešime nasledovné výskumné otázky: Ovplyvňuje dôvera v organizácii zdieľanie vedomostí? Aký je sprostredkujúci účinok spokojnosti jednotlivca s prácou a sabotážou vedomostí na vzťah medzi dôverou v organizácii a zdieľaním vedomostí? Metódy V rámci výskumu sme uskutočnili online dotazníkový výskum 329 zamestnancov európskych spoločností. Vychádzali sme z nasledovných hypotéz: Organizačná dôvera pozitívne súvisí s klímou na zdieľanie znalostí Organizačná dôvera pozitívne súvisí s pracovnou spokojnosťou zamestnancov Pracovná spokojnosť zamestnancov negatívne súvisí so sabotážou vedomostí Vedomostná sabotáž negatívne súvisí s klímou zdieľania vedomostí Význam pre prax Zapojenie zamestnancov do rozhodovania, uznávania a odmeňovania úspechov alebo poskytovanie príležitostí na rozvoj zručností môže byť príkladom praktík, ktoré sú v súlade s prostredím, kde sa zamestnanci cítia naplnení a oceňovaní, a teda menej náchylní k sabotáži vedomostí. Odporúčame preto podporovať atmosféru dôvery vytváraním silných a spoľahlivých väzieb medzi zamestnancami. Takéto prostredie bolo zároveň empiricky overené ako šikovná stratégia na podporu spokojnosti zamestnancov na pracovisku. Na základe inšpirácie z tejto štúdie môžu odborníci z praxe vytvoriť organizačné hodnotenie, ktoré uprednostňuje zdieľanie znalostí využitím empiricky overených postupov na organizačnej a individuálnej úrovni. V dnešnom vysoko dynamickom hospodárskom prostredí môže rastúce zdieľanie znalostí v rámci firmy zohrávať kľúčovú úlohu pokiaľ ide o odolnosť a flexibilitu firiem voči zmenám, inováciam a teda vedie k zvyšovaniu konkurencieschopnosti. Zdroj Perotti, F.A., Rozsa, Z., Kuděj, M. and Ferraris, A. (2024), Building a knowledge sharing climate amid shadows of sabotage: a microfoundational perspective into job satisfaction and knowledge sabotage, Journal of Knowledge Management, Vol. ahead-of-print No. ahead-of-print. https://doi.org/10.1108/JKM-03-2023-0262 The post Budovanie klímy na zdieľanie vedomostí uprostred tieňov sabotáže: pohľad na spokojnosť s prácou a sabotáž vedomostí appeared first on Zoltán Rózsa.

prejsť na článok

Interná medicína

Kiňová, Hulín et al. INTERNÁ MEDICÍNA Od nepamäti ľudstva boli choroby, sú a budú problémom mimoriadneho významu. Liečenie chorôb v každom čase záviselo od úrovne poznania a od technickej dokonalosti. V Hippokratovej prísahe sa liečenie chorôb považuje z

prejsť na článok

BM

Naše podnikanie sme založili v roku 1997 a od vtedy s našim tímom pôsobíme na celom svete v oblasti zariadení na striekanie farieb, technických výrobkov pre vstrekovanie a renováciu a veľkého portfólia príslušenstva, náhradných dielov a špeciálnych riešen

prejsť na článok

Ak ti maturita nestačí.

A máš v živote jasné ciele. Ak pre tvoju budúcu kariéru je angličtina an abosulute must, prihlás sa do kurzu, ktorý sa prispôsobí tvojím potrebám. Teraz za špeciálnu cenu: 2,00€ za vyučovaciu hodinu pre skupinu 6 študentov Čo získaš na tomto kurze: s na

prejsť na článok

Na čo si dávať pozor pri kúpe klímy?

"Nie som taký bohatý, aby som si mohol dovoliť kupovať lacné veci.“ Toto pravidlo platí pre klimatizácie dvojnásobne. Na trhu je množstvo lacných variant, ktoré však neprinesú vytúžený chládok. To, čo prinesú sú len vysoké účty za elektrinu a hluk, ktorý

prejsť na článok

Je lepšie byť pripravený ako zaskočený

Je lepšie byť pripravený ako zaskočený, aj týmto heslom sa určite riadi Okresné riaditeľstvo Policajného zboru v Starej Ľubovni. V rámci vzájomnej spolupráce sme v poskytovaní prvej pomoci preškolili približne 70 príslušníkov policajného zboru. Školenie s

prejsť na článok