Na realitný trh vstúpil pred 15 rokmi s dovtedy neznámou značkou. Vďaka know-how zo zahraničia, pomohol vzostupu a najmä skvalitneniu služieb realitných kancelárií na Slovensku. Aj napriek úspechu v podobe najväčšej siete realitných kancelárii, neprestáva inovovať. Richard Churý, riaditeľ RE/MAX Slovakia, vidí podnikanie v realitách ako jedno z najperspektívnejších a aj najodolnejších voči ekonomickým výkyvom. Prečo ste sa pred 15 rokmi rozhodli doniesť značku RE/MAX and Slovensko? Predtým, ste robili v SONY, je to dosť skok. V roku 2005 som bol oslovený s ponukou vybudovať firmu, ktorá by reprezentovala svetoznámu značku RE/MAX na Slovensku. Bol to projekt doslova na zelenej lúke. Značka nebola v tej dobe na Slovensku veľmi známa, no RE/MAX ma presvedčil tým, že je to koncept, ktorý unikátne spája výhody nadnárodnej korporácie a slobodného podnikania. Vždy som pracoval pre najlepšie brandy v brandži, mať však slobodu vlastného rozhodovania, a navyše byť v biznise, kde prakticky neexistujú limity, je pre mňa mimoriadne motivujúce. Dôležitú rolu hralo aj to, že ide o realitný biznis, ktorý je dlhodobo stabilný a perspektívny. Napriek tomu, že ste v realitách predtým nerobili, vybudovali ste najväčšiu sieť realitných kancelárií na Slovensku. Myslíte si, že takýto úspech sa ešte dá zopakovať? Má zmysel ešte skúšať podnikať v realitách na Slovensku? V roku 2006, keď sme prišli na Slovensko, sme vzbudili veľký záujem. Priniesli sme nový pohľad na prácu realitného makléra, spoluprácu naprieč realitným trhom, osobný marketing a synergie, ktoré dovtedy neexistovali. To nám umožnilo rýchlo rásť a získať náskok pred konkurenciou, ktorý máme doteraz. Ak by niekto chcel dnes zopakovať náš úspech, zrejme by to mal náročnejšie, pretože trh a konkurencia sú ďalej. Vybudovať sieť je mimoriadne náročné z hľadiska investícií, získavania si pozície na trhu a hľadania stabilných partnerov. Navyše, slovenský trh je predsa len menší ako väčšina európskych. Myslím, že je tu priestor na maximálne 2-3 efektívne fungujúce realitné siete. Ak by som však začínal dnes, urobil by som to presne tak ako v roku 2006. Oprel by som sa o silného partnera, ktorý by mi poskytol dôveryhodnosť a najmä nástroje a know-how, ktoré sú pre úspech nevyhnutné. Vzhľadom na zvyšujúce sa nároky klientov a tlak zo strany konkurencie, to považujem za najlogickejší spôsob, ako preraziť na lokálnom trhu. Byť najväčší na trhu nestačí. Inovovať neprestávame ani po 15 rokoch Vnímate rozdiel v realitách na Slovensku a v zahraničí? Samozrejme, každá krajina a jej realitný trh má svoje špecifiká, čo sa týka ekonomických, sociálnych, demografických a geografických podmienok. So záujmom sledujem vývoj realitného trhu a spôsob práce realitných kancelárií na rozvinutých trhoch, pretože sa dá predpokladať, že s odstupom času prejde podobným vývojom aj náš trh. Týka sa to práce s klientom, spôsobov a stratégií predaja nehnuteľnosti, používania informačných technológií, formy tvorenia realitných tímov, ich riadenia, vzdelávania a férovosti hodnotenia, atď. Je toho veľa, čím sa môžeme inšpirovať a byť inovatívni v slovenskom prostredí. Ako náročné bolo si pred 15 rokmi otvoriť realitnú kanceláriu a ako je to dnes? Myslím si, že dnes je priaznivejšia doba na otvorenie realitnej kancelárie. V porovnaní s minulosťou je možnosť efektívnejšieho marketingu prostredníctvom online prostredia. Pred 15 rokmi boli k dispozícii iba tradičné a pomerne nákladné formy. Sú k dispozícii rôzne vzdelávacie platformy, spolupráca medzi realitkami je na vyššej úrovni, aj keď ju nemožno považovať za ideálnu. Paradoxne, pomáha aj kvalitnejšie konkurenčné prostredie, pretože dôvera v prácu realitného makléra je predsa len vyššia ako v minulosti. V čom zmenil RE/MAX realitný trh na Slovensku po svojom vstupe? Pri všetkej skromnosti si trúfam povedať, že sme boli v mnohých oblastiach priekopníkmi. Pracovali sme len so zazmluvnenými nehnuteľnosťami, od roku 2016, ako jediná veľká sieť, pracujeme pre klientov len exkluzívne. Maklérom sme predstavili rôzne formy osobného marketingu, presadzovali sme neustále vzdelávanie a ich spoluprácu v prospech klienta. Ako prví sme začali realitných maklérov certifikovať, oceňovať najlepších a kontrolovať ich znalosti. Predstavili sme etický kódex spoločnosti a využívame služby nezávislého ombudsmana pri riešení reklamácií. Zaujímavosťou je hodnotenie maklérov podľa štýlu eBay – zákazník si môže prečítať necenzurované názory na prácu našich maklérov a vybrať si tak toho najlepšieho. Od začiatku staviame na kvalite realitných služieb, netlačíme maklérov do maximalizácie počtu nehnuteľností v ponuke. V tomto roku predstavíme štandardy práce realitného makléra RE/MAX, aby klienti vedeli, čo môžu od nás očakávať. Spomenuté štandardy sa nastavujú na základe zákazníckych prieskumov, ktoré sme robili vo viacerých európskych krajinách. Aká je z vášho pohľadu úspešná realitná kancelária? Mojim cieľom je postaviť realitné domy, ktoré maklérom poskytnú rozmanitejšiu podporu, férovejšie hodnotenie a napredovanie v ich kariére. Pre majiteľa je nespornou výhodou, že jeho kancelária nestojí iba na ňom a môže ju riadiť z väčšieho nadhľadu. V neposlednom rade by tento typ kancelárie, vďaka kvalitnejším službám, mal znamenať vyššiu hodnotu aj pre zákazníka. To je môj pohľad na úspech – keď každý zvíťazí. Zákazník, realitný maklér aj majiteľ kancelárie. Čo ste sa za posledný rok naučili od zahraničných partnerov a chceli by ste priniesť na Slovensko? Posledný rok nás naučil mnohým novým veciam, pretože sme boli pri svojej práci nútení improvizovať. Inšpirovaní zahraničím, sme sa viac zamerali na spôsoby prezentácie nehnuteľností v online prostredí, online marketing realitných maklérov a nábor nových partnerov. Hľadáme tiež vhodné modely riadenia maklérov pracujúcich vo veľkých tímoch. Pripravujeme tiež kompletnú obnovu našich IT systémov a rôznych mobilných aplikácií, ktoré budujeme na skúsenostiach zo zahraničia. Verím, že neustále inovácie nám pomôžu realitný trh na Slovensku posunúť zase ďalej. Pritlačíme konkurenciu a budú nás musieť znova doháňať, čo pomôže celému trhu. Dúfam, že byť o pár krokov vpred sa nám bude dariť aj ďalších 15 a viac rokov. Potrebujete predať alebo kúpiť nehnuteľnosť, kontaktujte nás. Viac článkov o realitách si môžete prečítať na našom realitnom blogu. Ak ste si prečítali článok až do konca a téma vás zaujala a túžite po kariére a lepšom finančnom ohodnotení – s RE/MAX to môžete dosiahnuť. Podnikajte pre seba ale nie sami. Buďte úspešní, buďte RE/MAX. Spoločnosť RE/MAX Vám v spolupráci s Finvia Group prináša exkluzívny produkt Hypotéka Plus, s množstvom výnimočných benefitov. Teraz je naozaj ten najlepší čas! Článek Byť najväčší na trhu nestačí. Inovovať neprestávame ani po 15 rokoch se nejdříve objevil na RE/MAX Franšízing.
Bez komentára zdroj: Facebook Koho plánujete voliť v prezidentských voľbách 2024? The post Nestačí mať jamky, treba aj chrbtovú kosť appeared first on Slovensko Nahlas.
prejsť na článokThe post Najväčší crypto trader v Európe. Neskutočný príbeh (Michal Žiačik) first appeared on Biznis TV - video prednášky o IT a podnikaní (zadarmo).
Nenechajte nič na náhodu! Bývajte zdravo a stavajte s odborníkmi so skúsenosťami. Po 5 rokoch sme navštívili našich klientov a boli sme milo prekvapení, ako si krásne upravili okolie domu. Ukážeme vám zopár fotiek. V krátkom rozhovore nám prezradili, čo s
Analýza energetického trhu vo vybraných krajinách západného Balkánu. Sektor plynárenstvo a tepelné hospodárstvo. Pre jednú z najvýznamnejších energetických skupín v regióne strednej a východnej Európy, spoločnosť GGE, a.s. sme zrealizovali obchodnú, fina
prejsť na článokOravskú priehradu začínajú po 70-tich rokoch fungovania rekonštruovať. Príspevok Taraba nechá po 70 rokoch zrekonštruovať Oravskú priehradu: V týchto mesiacoch rátajte s obmedzeniami, časť vypustia zobrazený najskôr interez.sk.
prejsť na článok