Chcete pasívny príjem z internetu? Tak budujte autoritatívne weby (9 dôvodov, prečo to dáva zmysel)

Pokiaľ ste 10 rokov dozadu chceli začať zarábať na internete a budovať pasívny príjem (to znamená, že váš príjem nie je priamo závislý na počtu odpracovaných hodín), tak to prebiehalo asi takto: našli ste si zaujímavé kľúčové slovo napríklad pôžičky Bratislava spravili ste web s kľúčovým slovom v URL www.superpozickybratislava.sk na web ste dali 5 článkov s kľúčovým slovom aspoň 15x nech sa tam objaví získali ste 2-3 spätné odkazy kľudne aj z vašich iných webov nahodili ste Google AdSense alebo affiliate program zarábali ste replikovali ste celý proces znovu na ďalšie kľúčové slová zarábali ste ešte viac Nebol problém dostať sa na 1. miesto s webom, ktorý bol nový, s nekvalitným obsahom a plný reklám. Teraz to už je o dosť ťažšie. Väčšia konkurencia, väčšie nároky od Google, veľké weby s brutálnymi rozpočtami a tímom ľudí. Preto musíte tvoriť veľké internetové projekty, ktoré dávajú zmysel.  Čo to vlastne je ten pasívny príjem ? Pasívny príjem o akom píšem na mojom blogu NIE JE príjem bez toho, aby ste museli pracovať. Je to finančný príjem, ktorý nie je priamo úmerný odpracovaným hodinám. Takže nevymieňate hodiny za peniaze, ako to robia napríklad zamestnaní ľudia alebo freelanceri. V realite to vyzerá asi tak, že ak chcete získať pasívny príjem tak musíte veeeeľa makať a až potom sa dostavia prvé výsledky. Preto tento príjem nie je pre ľudí, čo potrebujú peniaze ihneď. S tým moc nepočítajte. Pokiaľ potrebujete peniaze nasledujúci mesiac, tak radšej freelancujte. Čo to vlastne je ten autoritatívny web? Je to veľký online projekt, ktorý: má diverzifikované spôsoby monetizácie, takže nie je odkázaný na jeden produkt, ktorý na webe predáva/odporúča (spôsoby monetizácie vysvetľujem tu) má diverzifikované zdroje návštevnosti (hlavným zdrojom väčšinou býva neplatená návštevnosť z vyhľadávačov) má veľké množstvo kvalitného obsahu a silných odkazov, ktoré na tento web vedú má vysokú návštevnosť z prirodzených výsledkov vyhľadávania, najlepšie v tisíckach denne má publikum aspoň na jednej sociálnej sieti má automatizované procesy má tím ľudí, ktorí na webe pracujú má veľký potenciál škálovateľnosti Dalo by sa povedať, že to je biznis vo forme webu. Pre lepšie pochopenie si požičiam dva obrázky z Authorityhacker.com (dúfam, že sa chalani nenaštvú, keď im tu hodím odkaz). Prvý sa týka diverzifikovanej návštevnosti: Zdroj obrázku Druhý predstavuje diverzifikované finančné príjmy (Google Adsense, affiliate, predaj produktov): Zdroj obrázku Príklad autoritatívneho webu môže byť do určitej miery aj  Výživovo.sk, ktoré sa po takmer troch rokoch rozbehlo a rastie z mesiaca na mesiac (aj keď úplne nespĺňa všetky predpoklady). Takto web rástol od založenia až po koniec januára: Webu sa takmer vôbec nevenujem a spraví aj 800-900 euro mesačne. Pre niekoho možno slabota, pre mňa fajn projekt s pasívnym príjmom. 9 dôvodov, prečo si myslím, že budovanie autoritatívnych webov je super cesta pre zvyšovanie pasívneho príjmu z internetu 1. DÔVOD: dá sa začať s minimálnymi nákladmi Chcete si spraviť e-shop? Tak si pripravte pár tisíc až desiatok tisíc eur na rozbeh. Chcete začať podnikať na Amazone? Aj tam potrebujete nakúpiť tovar z Číny a zapnúť platenú reklamu. Počítajte aspoň s 5-timi tisícami eur. Chcete rozbehnúť ultragalaktický megabombastický neuveriteľne škálovateľný start-up? Bez investorov sa vám to väčšinou nepodarí. Autoritatívny web sa dá začať so 100 eurami popri zamestnaní alebo škole.  TIP: Ak chcete zistiť viac o budovaní autoritatívnych webov, pozrite si tieto free videa v mojom kurze Autoritativnyweb.sk. Jasné, že čím viac peňazí a času máte, tak tým rýchlejšie sa vám podarí z webu spraviť biznis. Ale napríklad Pôžičku som začínal s pár stovkami euro a po roku a pol by uživila 4-člennú rodinu.  2. DÔVOD: nepotrebujete byť programátor, grafik ani marketingový génius Budovanie autoritatívnych webov nevyžaduje žiadne špeciálne znalosti. Áno, musíte veľa makať, vytrvať a hneď sa nevzdávať. Áno, musíte byť šikovný, nebáť sa trochu zariskovať a vedieť jednať s ľuďmi. Ale založiť web na WordPresse, pridávať články a spustiť reklamu na Facebooku dokáže každý, kto si o tom niečo naštuduje a zopár krát to vyskúša. Ako hovorí môj obľúbený podnikateľ Mark Cuban: If I can do it, you can do it. 3. DÔVOD: máte veľkú šancu, že uspejete Viete, aká je pravdepodobnosť, že uspejete so startupom? V USA asi 10%. Nič moc, že? Každý desiaty startup uspeje, zvyšných deväť skrachuje, jeho zamestnanci hľadajú nový job a bývalí CEO sú bez peňazí. Nemám nič proti startupom, to vôbec. Ale radšej mám biznis, kde mám oveľa vyššiu šancu na úspech. Pri autoritatívnych weboch by som to odhadol na 30-50%, pokiaľ robíte to, čo máte. Podobá sa to viac systému, ktorý keď dáte do pohybu, tak už iba priberáte nových ľudí, reinvestujete a rastiete. 4. DÔVOD: naučíte sa strašne veľa nových vecí Naučíte sa pracovať s WordPressom, textami na webe, jednoduchou grafikou. Ošaháte si linkbuilding, e-mailový marketing, sociálne siete, platenú reklamu. Naučíte sa jednať s ľuďmi, delegovať, outsourcovať, nastavovať procesy. Po čase zistíte, aké to je riadiť skutočný biznis. Pokiaľ by zajtra zakázali podnikanie a mal by som ísť do práce, tak sa viem zamestnať ako špecialista na akýkoľvek druh marketingu, od Facebookov, cez SEO až po projektový manažment. 5. DÔVOD: veľa činností sa dá delegovať Obrovské množstvo činnosti viete delegovať, či už na to využívate fulltime zamestnancov, freelancerov alebo portály s microjobmi ako Jaspravim.sk. Pre lepšiu predstavu vám vysvetlím, ako funguje náš magazín Slimming.cz po štyroch rokoch prevádzkovania: Každý mesiac si so šéfredaktorom Lukášom dohodneme takzvanú tému mesiaca Plán je, že vydáme každý týždeň 2-3 články Na každý článok spraví Lukáš analýzu kľúčových slov Články zadá trom redaktorkám cez Trello Lukáš následne články nahodí, upraví, pridá affiliate odkazy, zdieľa na Facebookovej stránke webu Tiež si s Lukášom spravíme plán spätných odkazov 30 odkazov mesačne Všetky odkazy sa zapisujú do zdieľaného súboru pre lepšiu správu odkazov A takto to ide mesiac po mesiaci Web neustále rastie Na mne iba ostáva priebežne skontrolovať obsah, odkazy, aktualizovať pluginy, vymyslieť nové témya vyfaktúrovať všetky affiliate provízie a vyplatiť ľudí. Robota na 10-15 hodín mesačne.  Aj takýto pasívny môže byť príjem po niekoľkých mesiacoch až rokoch prevádzkovania autoritatívneho webu. 6. DÔVOD: Veľa činností sa dá automatizovať Viete, ako funguje predaj môjho e-booku Zarábajúci web? Takto vyzerá typický funnel, čiže predajný lievik pre môj e-book: mladý chalan (volajme ho Fero) sa pri robote začína zaujímať o zarábanie na internete vyskúša pár blbostí a prerobí asi 100 euro na online rulete a premrhá 10 hodín na klikačkách potom si niečo prečíta o affiliate marketingu a začne mu to dávať zmysel začne Googlovať dostane sa na môj blog, prečíta si pár článkov prihlási sa do môjho neswletteru a odíde na druhý deň mu príde odo mňa automatický e-mail na tretí deň ďalší, znovu sa dostane ku mne na blog, začne mi viac dôverovať po pár dňoch dostane predajný e-mail o mojom e-booku príde na stránku e-booku, pokuká, odíde ďaľší deň mu príde znovu e-mail a znovu tam ten e-book spomínam e-book v hodnote 49 € si kúpi po zaplatení mu príde automaticky na e-mail automaticky sa mu vystaví faktúra automaticky sa mu pošlú prihlasovacie údaje do členskej sekcie automaticky mi prídu peniaze každý mesiac na účet z GoPay ..no dobre, už stačilo slovo automaticky Ale vidíte, koľko automatizácie som v tomto procese využil? Predal som Ferovi e-book za 49 € a nestálo ma to ani minútu môjho času. Prišli mu e-maily, faktúra, e-book, prístupy do členskej sekcie. Všetko pomocou rôznych online nástrojov, či už platených alebo zadarmo. Taká je sila automatizácie. 7. Ide o dlhodobý príjem Pokiaľ robíte to, čo máte robiť a robíte to dlho a dobre, tak ten príjem len tak z ničoho nezmizne. Áno, môže sa stať niečo, čo vy neovplyvníte. Napríklad sa môžu zmeniť zákony alebo príde finančná kríza. Mne sa ale nechce rozmýšľať o tom čo môže byť a radšej makám na tom, čo je. A každodenná práca na autoritatívnych weboch s kvalitným obsahom mi zmysel v dlhodobom horizonte proste dáva. Ten príjem čakajte nízky. A čakať budete dlho, kľudne aj 15-20 mesiacov. Za tú dobu asi aj niečo prerobíte a pôjdete do mínusu. Veľa krát to budete chcieť vzdať. Ale keď sa na to nevykašlete a projekt sa rozbehne, tak začne rásť návštevnosť a následne aj predaje. Zistíte, čo funguje a zameriate sa práve na to. A potom budete vysmiaty ako tento týpek na gifku 8. DÔVOD: Na webe zarobíte 2x Na autoritatívnom webe, ako na akomkoľvek ziskovom biznise, zarobíte hneď dva krát. Prvý krát, keď vám web začne generovať mesačný príjem (počítajte minimálne 15 mesiacov tvrdej práce). A druhý krát, keď web predáte. Veľké autoritatívne weby so stabilnou návštevnosťou a obratom predáte v priemere za 15-35 násobok čistého mesačného zisku. To môže byť aj niekoľko desiatok tisíc euro. Alebo aj stoviek tisíc, veď sa pozrite na marketplace Empireflippers.com, veľa z projektov sú anglické autoritatívne weby v určitej nike. Napríklad tento autoritatívny portál sa predáva za 700 000 dolárov. Celkom slušná odmena za dva roky práce, čo poviete? 9. S online biznisom sa dá rásť donekonečna Nezáleží, či rozbiehate autoritatívny web, e-shop alebo iný internetový projekt. Na online biznise je krásne, že sa dá vo viac ako 90% prípadoch parádne škálovať.  No dobre, to číslo som si akurát vymyslel. Ale na jednoduchom pláne vám ukážem škálovateľnosť akéhokoľvek malého až stredného projektu: rozbehnete recenzný portál / magazín / web dostanete sa na 50-100 euro denne portál preložíte do češtiny a rozbehnete českú verziu (veľmi podobný trh) dostanete sa na 50-100 euro denne portál preložíte do angličtiny a rozbehnúť anglickú verziu (jazyk, ktorý ovládam) dostanete sa na 50-100 euro denne Teraz to už asi vyzerá až príliš jednoducho a nechcem, aby to tak pôsobilo. Jasné, že sú za tým hodiny práce a odriekania. A hlavne to ani nemusí byť vôbec dobrá cesta, záleží projekt od projektu. Ale tie možnosti v online podnikaní sú obrovské, aby ste ich nevyužili. A je úplne jedno, či budete robiť web, appku alebo osobný blog. Ak ste šikovný, tak strop na internete neexistuje. ZÁVER o pasívnom príjme a internetovom podnikaní Internetové podnikanie mi dovoľuje stráviť zimu v Južnej Amerike alebo leto v Srbsku. Dáva mi pocit istoty a voľnosti zároveň. Predovšetkým ale viem, že sa so skúsenosťami z online biznisu v živote nestratím. To je veľa krát dôležitejšie ako prachy, tie prídu a odídu. Ale to čo sa na tej ceste za nimi naučíte, to vám ostane navždy.  P.S.: A ak sa chcete naučiť robiť autoritatívne weby poriadne, prejdite si aspoň tieto videá, aby ste videli čo vás čaká. Aký je váš názor na pasívny príjem a internetový biznis, nevadí vám makať zadarmo a až po dlhej dobe vidieť prvé výsledky? 5/5 - (11 votes) The post Chcete pasívny príjem z internetu? Tak budujte autoritatívne weby (9 dôvodov, prečo to dáva zmysel) first appeared on Chodelka.sk.

prejsť na článok

5 dôvodov, prečo kvalitná zákaznícka podpora zohráva v podnikaní kľúčovú úlohu

Zákaznícka podpora je známy pojem, ktorý si však mnohí podnikatelia vynakladajú nesprávne. Považujú ju za akúsi nutnosť, ktorú je síce dobré mať, avšak nemá zmysel do nej investovať peniaze naviac. Pritom, jej prínos pre podnikanie môže byť násobne väčší,

prejsť na článok

Pasívny príjem, alebo ako zarobiť peniaze na internete

Aké máte príjmy? Máte dve možnosti: ak pracujete, dostávate od svojich šéfov /od svojho šéfa/ výplatu, v prípade, že podnikáte, dostávate peniaze od svojich klientov, zákazníkov za svoje služby alebo predaný tovar. Princíp je v tom, že zarobené peniaze ni

prejsť na článok

Telemarketing nie je mŕtvy! Pozrite sa, prečo stojí za vyskúšanie aj dnes

Hoci doba internetu do značnej miery zmenila spôsoby propagácie produktov a služieb, klasické telefonovanie nepatrí do „starého železa“. Práve naopak, potvrdzujú to aj naše skúsenosti. Prečo by ste nemali podceňovať aktívny telemarketing, v čom spočíva a

prejsť na článok

5 dôvodov, prečo sa spoľahnúť na platené články

Uvažuje o tom, že stavíte na propagáciu svojej firmy formou plateného PR článku? Určite to stojí za to. Platené články totiž nie sú voči cieľovej skupine tak agresívne, ako iné formy propagácie a reklamy. Preto sú vnímané omnoho pozitívnejšie. A budú pre

prejsť na článok

Eseročka v zahraničí: 12 dôvodov, prečo sa vám skôr neoplatí presúvať firmu do zahraničia

Tak ja si tú firmu presuniem do ČR. Prípadne do Estónska, tam sa platí estónska daň (iba na úrovni spotreby fyzickou osobou). Zvažujem aj UK či Belize, v Dubaji je teplo, prípadne iné daňové raje. Vtip je v tom, že takéto vety dnes už často počuť aj od ma

prejsť na článok