Čo je Chiptuning? V č ina automobilov je vybaven riadiacou jednotkou tzv. ECU (Electronic Controll Unit), ktor ma za lohu za pomoci v nej uložen ho programu (EEPROM pam ť) riadiť prev dzku motora. Riadiaca jednotka je ak si poč tač, ktor za pomoci r znych čidiel a sn mačov upravuje cel chod motora, napr klad vstrekovanie paliva a v etko s t m spojen . Jedn sa vlastne o ak si pravu softv ru v riadiacej jednotke motora, ktor už v sučastnosti m každ auto.Optimaliz ciu a z sahom do tejto riadiacej jednotky je možn bezprobl movzv iť v kon až o 35% a kr tiaci moment až o 40% smerom nahor. Hlavnou podstatou chiptuningu je, že sa nejedn o žiadnu mechanick oper ciu v motore. smev na tv ri V m vyčar okrem spom nan ho n rastu kon aj spotreba, ktor p jde po nachipovan približne o 5-15% smerom nadol. Pre koho je chiptuning určen ? Každ z na ich z kazn kov je jedinečn a nieč m odli n . S to predov etk m mlad vodiči, ktor t žia po v konnostne zdatnom aute z ohľadom na cenu. Preto sa pre nich stal chiptuning tou najlep ou a najjednoduch ou voľbou ako pridať p r kon svojmu tvorkolesov mu mil čikovi. Ďal ou skupinou z kazn kov s bežn vodiči, ktor očak vaj pri predbiehan istotu vozidla ktor maj pod rukami. Nesmieme tiež zabudn ť aj na skupinu z kazn kov, ktor maj z ujem u etriť nejak to euro za pohonn hmoty. A v neposlednom rade s to vodiči autobusov a kamionisti, ktor m v kon ťahača či autobusu nepostačuje. To znamen , že hlavne pre veľkoobjemov d zlov agreg tyje pr ve chiptuning vynikaj cou voľbou, ako zn žiť spotrebu paliva. Prečo pr ve chiptuning? Keďže sa automobilov v robcovia snažia spraviť ak si kompromis vo v konoch motorov, či už kv li emisn mi limitom, pohonn m hmot m alebo r znym servisn m z ležitostiam, tak motory, ktor vyr baj maj r znu softv rov verziu vzhľadom na krajinu do ktorej je motor určen . Pr ve preto motor využ va iba cca 50-65% svojho celkov ho potenci lu. To n m zaruč možnosť upraviť vlastnosti motora len za pomoci modifik cie softv ru a to bez po kodenia či zn ženia životnosti motora. Ako sa spr va vozidlo po prave? Hlavnou v hodou je lep ia odozva plynov ho ped lu, razantnej ia reakcia motora a v neposlednom rade aj posunutie n stupu kr tiaceho momentu na niž ie ot čky. Tieto v hody poc tite hlavne pri predbiehan či pri r znych kr zov ch situ ci ch, kedy sa vyplat mať prud ie reakcie a v kon motora. Podobn pocit sa d zažiť aj v s riovom automobile bez chiptuningu, no tu sa bav me o cenovo drah ch modeloch. Ako je na tom životnosť motora po prave? Pri nachipovan riadiacej jednotky (chiptuning) je kladen veľk d raz na životnosť motora a komponentov jemu priľahl ch ako je napr klad spojka, prevodovka a mnoh in s časti automobilu. pravy, ktor pon kame s otestovan a doladen tak, že nedoch dza k ničeniu motora a neprejavia sa žiadne nežiad ce vplyvy, ako je napr klad spotreba alebo zv en emisn limity. Konečn verdikt Existuje viacero možnost ako mať doma auto s dostatočn m počtom kon pod kapotou. Jedna z možnost je k piť auto s jedn m modelom v danom segmente s v konom pon kaj ci 90 resp. 120 kon av ak cenov rozdiely s kv li počtu kob l značne vysok . M me pre V s rie enie !!! - rozdiely vo v konnostn ch krivk ch konkr tnej motoriz cie, ktor si v robcovia automobilov nechaj samozrejme ich z kazn kmi zaplatiť, m žete mať u n s za oveľa niž ie ceny !!!. Platiť za cca 30 kon navy e nehor zne peniaze od v robcu značky auta asi omrz každ ho rozumn ho milovn ka ut. Rovnak počet kon V m v ak prid aj n pon kan chiptuning za men ie peniaze.
Chladiaca kvapalina (alebo nemrznúca zmes) má niekoľko úloh. Najdôležitejšou je odvádzanie tepla z bloku motora do chladiča, kde sa prúdením vzduchu ochladzuje. Chladná voda cirkuluje späť do motora, aby ho ochladila. Kvapalina tiež plní úlohu ochrany gum
prejsť na článokPalivové filtre zohrávajú kľúčovú úlohu pri ochrane motora vášho vozidla pred nebezpečenstvom znečisteného paliva. Hlavnou funkciou palivového filtra je odfiltrovať nečistoty a znečisťujúce látky prítomné v palive predtým, ako sa dostane do motora. Tým, ž
prejsť na článokOd 1.7.2024 sa zvyšuje životné minimum z 268,88 Eur na sumu 273,99 Eur. A navrhuje sa od 1.1.2025 upraviť sumu: rodičovského príspevku zo 345,20 Eru na sumu 351,80 Eur mesačne a rodičovského príspevku v prípade, že sa oprávnenej osobe na dieťa, na kto
prejsť na článokVerejná súťaž Zmluva o dielo (24.02.2020) Zmluva o poskytnutí NFP Zmluva o zriadení záložného práva Dodatok č 1 k Zmluve o dielo The post Projekt Zníženie energetickej náročnosti výrobnej budovy ODEVA, spol. s r. o. first appeared on Odeva s.r.o. Lipany
prejsť na článokAk ventil EGR v motore nefunguje správne, môžete zaznamenať viditeľné príznaky. Často pomáha čistenie. Tu nájdete všetky dôležité informácie. Ventil EGR riadi recirkuláciu výfukových plynov v spaľovacích motoroch. Je súčasťou výfukového systému a nachádza
prejsť na článok