Google Analytics je súčasťou radu nástrojov poskytovaných spoločnosťou Google, ktorý pomáha majiteľom webov pochopiť, čo návštevníci na ich stránkach robia. Tento nástroj umožňuje sledovať a analyzovať dôležité údaje o webe a jeho návštevníkoch. Vďaka objemu údajov, ktoré poskytuje služba Google Analytics, je nevyhnutnou súčasťou online nástrojov mnohých správcov webových stránok a marketérov. Koľko stojí? Tento tool je úplne bezplatný a zároveň predstavuje jeden z najpopulárnejších dostupných analytických nástrojov. Google Analytics je popredná analytická platforma na sledovanie výkonu webových stránok alebo aplikácií. Zhromažďuje obrovské množstvo údajov a inteligentne ich spracúva. Potom generuje správy, ktoré zobrazujú tieto údaje. Tieto správy slúžia na získanie kritického prehľadu o webe a ľuďoch, ktorí ho navštevujú. Čo Google Analytics dokáže? Zber dát Platforma zhromažďuje širokú škálu údajov o webe a o tom, ako ho návštevníci používajú. Takže vďaka nemu dostanete kompletný balík údajov, ktoré zahŕňajú informácie ako napríklad: Koľko návštevníkov vaše stránky majú. Odkiaľ návštevníci na vaše stránky prichádzajú. Čo robia návštevníci na vašich stránkach. Aký dlhý čas strávia návštevníci na vašich stránkach. V ktorej fáze návštevy používatelia opustia vaše stránky. A samozrejme iné ďalšie dôležité informácie. Ako to funguje? Google Analytics používa na zhromažďovanie všetkých údajov jednoduchý kód JavaScript. Tento kód získate, keď nastavíte službu Analytics na svojom webe. Kód sa pridáva na každú stránku a vkladá súbor cookie do prehliadača každého návštevníka stránky. Súbor cookie potom odošle prístup do vašej služby Google Analytics, ktorá zaznamená každú interakciu používateľa s vašou stránkou. Google Analytics sleduje prístupy (hity) na vašej stránke. Aké? Prístupy pre sledovanie stránky To sú prístupy, ktoré sa odošlú zakaždým, keď niekto navštívi vašu stránku. Obsahujú informácie, ako napríklad to, aké zariadenie a prehliadač používajú vaši návštevníci. Prístupy pre sledovanie udalostí To sú prístupy odoslané vtedy, keď návštevník na vašom webe niečo urobí. Napríklad vyplní formulár, klikne na odkaz alebo prehrá video. Prístupy do elektronického obchodu Takýto prístup je odoslaný, keď si návštevník stránky niečo kúpi. V týchto prístupoch môžu byť obsiahnuté informácie ako napríklad, ktoré stránky návštevník navštívil pred zakúpením. Poskytne však aj jasnejšie informácie, ako napríklad, ktoré výrobky si návštevník kúpil alebo koľko minul. Prístupy pre sociálne interakcie V Google Analytics môžete sledovať počet kliknutí na tlačidlá, ktoré sa vzťahujú k niektorej zo stránok na sociálnych sieťach vašej značky. Môže to byť Facebook, Twitter, Google +, LinkedIn a mnohé ďalšie. Údaje získané procesmi Google Analytics sú vám predkladané vo forme prehľadov, na základe ktorých viete potom vy alebo váš marketingový guru nastaviť jednotlivé vlastnosti či obsah stránky. Okrem mnohých ďalších užitočných informácií vám tiež môžu pomôcť lepšie definovať cieľové publikum a celkovo zlepšiť online marketing. The post Čo je to Google Analytics? appeared first on PR agentúra Blueinfo.sk.
O One of the principal decisions that startup owners have to make is whether or not to engage in SEO. One common consideration is the cost of investing in an SEO campaign versus possible returns. Another is the daunting list of SEO terminologies, which ma
prejsť na článokO One of the principal decisions that startup owners have to make is whether or not to engage in SEO. One common consideration is the cost of investing in an SEO campaign versus possible returns. Another is the daunting list of SEO terminologies, which ma
prejsť na článokO One of the principal decisions that startup owners have to make is whether or not to engage in SEO. One common consideration is the cost of investing in an SEO campaign versus possible returns. Another is the daunting list of SEO terminologies, which ma
prejsť na článokO One of the principal decisions that startup owners have to make is whether or not to engage in SEO. One common consideration is the cost of investing in an SEO campaign versus possible returns. Another is the daunting list of SEO terminologies, which ma
prejsť na článokO One of the principal decisions that startup owners have to make is whether or not to engage in SEO. One common consideration is the cost of investing in an SEO campaign versus possible returns. Another is the daunting list of SEO terminologies, which ma
prejsť na článok