Aj vy máte stres z toho, že čo ak sa vám pokazí registračná pokladnica? Viete, aké kroky ste podľa zákona povinný spraviť? Veľa ľudí sa v prípade poruchy pokladnice zľakne a podľahne panike alebo stresu. Tiež si myslíte, že nemôžete blokovať? A čo ak práve vtedy príde daňová kontrola? Aj v tomto prípade myslel zákon o ERP na všetko. Spravte tieto štyri kroky a daňová kontrola vám nebude mať čo vytknúť. 1.Spravte zápis do knihy registračnej pokladnice Zákon č.289/2008 Z.Z o elektronických registračných pokladniciach (ERP) hovorí jasne, že v prípade fiskálnych tlačiarní sa berie ako registračná pokladňa nie len samotná pokladnica ale aj celá zostava počítač a fiskálna tlačiareň. Takže aj keď vám fiskálna tlačiareň funguje správne, ale máte poruchu PC ste povinný o tom spraviť zápis do knihy ERP. Za každých okolností majte pokladničnú knihu na prevádzke, aby ste sa v prípade daňovej kontroly vedeli preukázať a informovať daňovú kontrolu o procesoch opravy alebo zásahoch do registračnej pokladnice. Pokladničná kniha má dve časti: záznamy podnikateľa a záznamy servisnej organizácie. V časti pre vaše záznamy vypíšete dôvod, dátum a čas prerušenia prevádzky ERP. 2. Kontaktujte svoju servisnú organizáciu Zákon vám ukladá povinnosť bezodkladne kontaktovať servisnú organizáciu. Ešte pred tým však skúste uviesť zariadenie do prevádzky bežnými úkonmi ako napríklad kontrolou káblov, vypnutím a zapnutím fiskálu alebo reštartovaním počítača. Ak pokladnica stále nefunguje, kontaktujte svoju servisnú organizáciu. Zo zákona má servisná organizácia povinnosť do 48 hodín od nahlásenia poruchy a doručenia pokladnice do servisného strediska poruchu diagnostikovať a spraviť servisný zásah. 3. Doblokujte vystavené paragóny do pokladne Svoju prevádzku zatiaľ nemusíte zatvárať, pokojne predávajte ďalej. Počas nefunkčnosti fiskálneho zariadenia však musíte vystavovať náhradné daňové doklady tzv. paragóny. Výdavkový alebo príjmový doklad v tomto prípade nie je povolený, pretože nespĺňa literu zákona o elektronických registračných pokladniach. Po odstránení poruchy autorizovanou servisnou firmou nezabudnite do 10 pracovných dní všetky vydané číslované doklady, tzv. paragóny nahrať a doblokovať do registračnej pokladne v chronologickom slede, tak, ako boli odovzdávané zákazníkom. Pokojne môžete medzi ich nahrávaním vystavovať aj nové doklady. 4. Spravte zápis o opätovnom uvedení pokladnice do prevádzky Po vrátení opravenej pokladnice zo servisu na prevádzku musíte zapísať do knihy ERP dátum a čas opätovného začatia prevádzky registračnej pokladnice. Ak máte aj tak ešte pochybnosti alebo si neviete s niečím rady, kontaktujte svoju servisnú organizáciu. Istotne vám odborný personál rád poradí a všetko vysvetlí. Dobrá servisná organizácia by mala byť zbehlá nie len v technickej oblasti, ale aj v legislatívnych otázkach.The post Čo s pokazenou pokladňou v štyroch krokoch first appeared on HMPRINT.
Hypotéka je pre väčšinu bežných ľudí španielskou dedinou. Ak plánujete kupovať nehnuteľnosť a chcete vedieť čo vás čaká, spracoval som pre vás celý proces vybavovania v jednoduchých krokoch. 1. Skákať do výšky svojho príjmu a zvoliť spôsob financovania Ak
prejsť na článokMENÍM FIREMNÉ ÚDAJE A REFISKALIZUJEM #vpohodeee Ani vy neviete ako postupovať pri zmene údajov vo firme? Čo všetko prípadne zmeny prinášajú? V tomto článku vás oboznámime s postupom platným podľa zákona o ERP č. 289/2008 Z.z. Ak je vaša fiskálna pokladň
Považské múzeum príjme lektorov/brigádnikov (na dohodu) do dvoch svojich expozícií. BUDATÍNSKY HRAD Miesto výkonu práce: Budatínsky hrad, Topoľová1, 010 03 Žilina Budatín Požiadavky: vek – min. 18 rokov znalosť anglického, resp. nemeckého jazyka komunik
Predajňa Dobrý rum v OC MILOSLAVOV ponúka pracovné miesto na pozíciu asistent predaja. Druh pracovného pomeru: polovičný úväzokMzdové podmienky: 5€ brutto/hodinaTermín nástupu: dohodouPrax: prax v oblasti obchodu výhodouVzdelanie:stredoškolské s maturito
prejsť na článokPracovná ponuka VINOTÉKADo našej budúcej novootvorenej Vinotéky OC Miloslavov hľadáme šikovnú, samostatnú a komunikatívnu kolegyňu na čiastočný úväzok alebo na živnosť, ktorá má rada prácu s ľuďmi.Hrubá mzda 574 € a stravné lístky + variabilná zložka od
prejsť na článok