CRM

Názov CRM je odvodený z anglického "Customer relationship management" čo vo voľnom preklade znamená "Riadenie vzťahov so zákazníkmi". Označenie CRM ako čistá web stránka už nie je tak celkom presné, keďže sa viac jedná o aplikáciu. CRM systémy môžu pracovať ako súčasť informačného systém (čistá aplikácia) alebo ako web stránka (aplikácia s užívateľským rozhraním nazdielanom na web server). CRM dokáže všetko čo sa pri komunikácii so zákazním od neho očakáva. Vie evidovať zákazníkov a hlavne rôzne údaje o nich. Takéto údaje sú okrem štandardných kontaktných údajov aj údaje typu čo si naposledy od nás kupovali, kedy od nás dostali ponuky a aké to boli, prepracované systémy dokážu analyzovať úspešnosť ponúk verzus úspešný nákup. CRM systém pracuje zvyčajne s množinou registrovaných užívateľov a tak vie všetky činnosti viazať na konkrétnych zamestnancov. Je potom veľmi jednoduché sledovať kto napríklad ktorému zákazníkovi čo predal. Užívateľom poskytujú funkciu hromadného rozosielania obchodných ponúk podľa definovaných filtračných kritérií. Okrem štandardnej správy zákazníkov disponuje plánovaním aktivít a to ako pre skupiny užívateľov tak aj pre užívateľov samotných. Pozývanie na rôzne rokovania či prideľovanie úloh nie je v prípade prepracovaných CRM systémov nič neobvyklé. Ak chcete začať pracovať s CRM systémom nemusíte sa hneď vrhnúť na najkomlexnejšie riešenie vyžadujúce hĺbovú analýzu a drahú implementáciu, môžete začať pri jednoduchších variantách za zlomok ceny ktoré je tiež súčasťou predinštalovaných riešení. Jedinú prácu ktorú tak budete so systémom mať je nahrať si na začiatku základné firemné údaje, zadať užívateľov a môžete si začať pridávať zákazníkov. Ak sa Vám zdá byť tento článok užitočný, dajte ho zdieľať svojim priateľom.

prejsť na článok