Derek Thompson: Trendy spoluvytvárame dokonca aj vtedy, keď sa na ne sťažujeme

O KONFERENCII PROGRAM PARTNERI AKTUALITY KONTAKT EN REGISTRÁCIA Derek Thompson: Trendy spoluvytvárame dokonca aj vtedy, keď sa na ne sťažujeme Derek Thompson pracuje ako novinár v časopise The Atlantic, kde píše o ekonomike a médiách. V roku 2017 vydal knihu s názvom Hitmakeri, v ktorej odkrýva tajomstvá popularity. Dokazuje v nej, že kvalita k úspechu často nestačí a že aj niekoľko napopulárnejších vecí v dejinách bolo len krôčik od úplného zlyhania. O tom, ako vznikajú trendy a ako môžeme aj zo spoločenskej zodpovednosti spraviť maninstream, sa s Derekom porozprávame na CSR Summite v rámci panelu CSR Talks. Čo vás na trendoch fascinuje natoľko, že ste sa o nich rozhodli napísať knihu? Svet sa neustále mení. Prichádzajú nové výrobky, noví prezidenti, nové ekonomické naratívy, nová hudba. Rád skúmam spôsoby, ako sa svet mení, a čo to pre nás znamená. Tak som si pomyslel, že by bolo zábavné nahliadnuť na trendy optikou popkultúry a napísať o tom knihu. Ak rozumiete tomu, ako sa piesne, filmy a on‑line videá stávajú populárnymi, tieto poznatky vám pomôžu pochopiť aj to, ako narastajú iné trendy. Skúmanie popkultúry nám môže ukázať, prečo ľudia majú radi práve tie veci, ktoré majú radi. Pochopiť, ako funguje náklonnosť spotrebiteľov, je dôležité nielen na predaj výrobkov, napríklad nových elektronických zariadení, ale aj predaj nových politických myšlienok. Keď podrobne preskúmame to, ako ľudia počúvajú hudbu, teda že si radi dookola púšťajú rovnaké piesne, dokážeme zistiť viac aj o tom, že náš sklon uprednostňovať známe veci zohráva dôležitú úlohu aj v politike. Ľudia sa boja myšlienok, ktoré zaváňajú príliš veľkou novotou. Ak im teda chceme „predať“ nové myšlienky, treba ich prezentovať tak, aby pôsobili tradične. Vďaka čomu je trend trendom a ako vzniká? Sú trendy náhodné? Myslím si, že niektoré trendy sú náhodné, zatiaľ čo iné sú úmyselné. V ekonomike existuje veľké množstvo premenných, takže sa sotva dá povedať, že by trendy ovládal nejaký jednotlivec. No napríklad americký hudobný priemysel bol v 50. rokoch 20. storočia natoľko konsolidovaný a koncentrovaný, že jednotliví vydavatelia mali veľkú moc nad tým, čo ľudia počúvali a dokonca aj čo sa im páčilo. Myslíte si, že je možné urobiť trend z niečoho, čo nie je veľmi zaujímavé alebo atraktívne? Napríklad vegánstvo pred niekoľkými rokmi nebolo takým masovo populárnym trendom ako dnes. A čo klimatické zmeny? Vegánstvo je stále pomerne malým hnutím, teda aspoň u nás v Spojených štátoch je vegánov menej než 5 %. Zaujímanie sa o klimatické zmeny je pravdepodobne oveľa populárnejšie než vegánstvo. Je ťažké dať na túto otázku konkrétnu odpoveď. V knihe som napísal: „Keď chcete predať niečo známe, pridajte prvok prekvapivosti. Keď chcete predať niečo prekvapivé, pridajte prvok známosti.“ Firmy majú veľký vplyv. Aké dlhodobé trendy by podľa vás mali udávať, keď sa pozrieme na súčasný stav sveta? Veľmi ma zaujíma náročná úloha, ako vyvážiť technologický pokrok s etikou. To je podľa mňa niečo, s čím budú mať firmy problém. Firmy by sa mali viac zameriavať na rozvíjanie a udržiavanie talentovaných ľudí. To znamená, že by mali viac investovať do svojich zamestnancov. Je udávanie trendov úlohou pre firmy, organizácie, vlády alebo v ňom môžu zohrať nejakú úlohu aj jednotlivci? Trendy sú ako cestná premávka. Sme ich súčasťou a spoluvytvárame ich dokonca aj vtedy, keď sa na ne sťažujeme. Takže áno, aj jednotlivci prispievajú k vytváraniu trendov. Bez rozhodnutí jednotlivcov by žiadne trendy neexistovali. ZAREGISTRUJTE SA NA CSR SUMMIT 2022 Podobné články Nadácia Pontis udelila ocenenie za udržateľný rozvoj. Získala ho Alena Vachnová z Nadácie DEDO, ktorá pomáha rodinám bez domova 2. nov, 2022Nadácia Pontis už po štvrtý raz udelila ocenenie za prínos k Cieľom udržateľného rozvoja.... Neil Usher: Hybridná práca nie je jednorazový projekt, ale beh na dlhú trať 26. okt, 2022Neil Usher má viac ako 30-ročné líderské skúsenosti, aktuálne pôsobí ako hlavný stratég pre oblasť... Kaufland: Príprava správy o trvalej udržateľnosti je výzva, ale stojí za to 20. okt, 2022Reportovanie vybraných nefinančných ukazovateľov bude čoskoro pre väčšinu veľkých firiem povinné.... Späť na aktuality The post Derek Thompson: Trendy spoluvytvárame dokonca aj vtedy, keď sa na ne sťažujeme appeared first on CSR Summit.

prejsť na článok

Trendy v balení v roku 2023. Prím budú hrať úspory

4 zásadné trendy vo svete balenia, ktoré môžete očakávať tento rok.

prejsť na článok

Svadba v lete - trendy

Módne trendy - svadobné šaty, pre naše nevestičky, čo sa budú vydávať v lete.

prejsť na článok

Ktoré džínsy sú vhodné na akú postavu? Trendy a nadčasové kúsky

Džínsy patria medzi kompletný základ šatníka, pretože sa jednoducho kombinujú a dajú sa nosiť na široké spektrum príležitostí. Nie všetky džínsy sa však hodia pre všetky postavy môžete si vyberať rôzne strihy, ale rovnako aj rôzne druhy džínsoviny. Rovna

prejsť na článok

Horúce trendy záhradného nábytku na rok 2020

To, že k dokonal mu domu patr z hrada, je n m v etk m jasn . Okrem farebn ch kvetov, chutn ho ovocia a zdravej zeleniny, je jej s časťou aj exteri rov n bytok. Ten zd razn estetickosť a atmosf ru v ho zelen ho kr ľovstva. Z roveň pln praktick funkci

prejsť na článok