/*! elementor - v3.12.1 - 02-04-2023 */ .elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-stacked .elementor-drop-cap{background-color:#69727d;color:#fff}.elementor-widget-text-editor.elementor-drop-cap-view-framed .elementor-drop-cap{color:#69727d;border:3px solid;background-color:transparent}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap{margin-top:8px}.elementor-widget-text-editor:not(.elementor-drop-cap-view-default) .elementor-drop-cap-letter{width:1em;height:1em}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap{float:left;text-align:center;line-height:1;font-size:50px}.elementor-widget-text-editor .elementor-drop-cap-letter{display:inline-block} Správa, ktorá bola zverejnená spoločnosťou Inmarsat a Cranfield University, uvádza, že bezpilotné letecké prostriedky (UAV) poskytujú „bezprecedentnú príležitosť pre logistický priemysel znížiť svoj vplyv na životné prostredie“. V Cranfield University použili vlastný model a zdroje primárnych dát na porovnanie emisií CO2, ktoré vypúšťajú UAV a ľahké úžitkové vozidlá (LCV). Na základe výsledkov zistili významné zníženie emisií CO2 produkovaných pri použití UAV na doručovanie zásielok. „Pokiaľ nie sú autonómne bezpilotné prostriedky a bezpilotné letectvo bezpečne integrované do riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno v komerčnom meradle plne využiť.“ Anthony Spouncer Podľa správy sa zistilo, že ľahké úžitkové vozidlo doručujúce desať balíkov za osemhodinovú zmenu na dĺžke trasy päťkilometrov vyprodukuje 3 394 gramov CO2 za 24 hodín, zatiaľ čo veľký bezpilotný letecký prostriedok (dron) s 50 kilogramovou záťažou generuje 1 800 gramov emisií za 24 hodín. Stredne veľké UAV s päťkilogramovým nákladom a dĺžkou trasy 36 kilometrov vygeneruje za rovnaký čas 2 160 gramov CO2. „Táto nová správa z Cranfield University je plná cenných poznatkov, ktoré posilňujú pozitívny a ďalekosiahly vplyv komerčne využívaných dronov na mnohé aspekty spoločnosti a podnikania. Je však tiež jasné, že pokiaľ autonómne dopravné prostriedky a bezpilotné letectvo nebudú bezpečne integrované v rámci riadeného vzdušného priestoru, ich skutočný potenciál nemožno využiť v komerčnom meradle“ povedal Anthony Spouncer, hlavný riaditeľ spoločnosti zameranej na UAV Inmarsat. Zdroj: commercialdroneprofessional.com The post Drony by mohli znížiť emisie uhlíka na polovicu appeared first on Flydrone.sk | Letecké zábery dronom.
Drony so štítkami V zmysle delegovaného nariadenia komisie EÚ 2019/945 sa bezpilotné lietadlá UAS rozdeľujú na triedy C0 až C6 podľa viacerých parametrov. V súčasnosti sa vo vzdušnom priestore vysky
prejsť na článokBezpečnosť dronov vo vzdušnom priestore je kľúčovým faktorom v ich úspešnom a bezproblémovom využití. Táto otázka sa týka nielen bezpečnosti samotného drona, ale aj ochrany ľudí, majetku a ostatnej letovej prevádzky. V tejto súvislosti je dôležité zohľadn
prejsť na článokMestské prostredie prináša mnoho zaujímavých pohľadov. Prvky ako chodníky, cesty, zeleň, budovy, lavičky, koše, parkoviská, ale aj mnohé iné je potrebné spravovať, kontrolovať a obnovovať. Jeden z pohľadov na prostredie mesta je v podobe GIS platforiem. M
prejsť na článokAko iste viete, EÚ sa zaviazala dosiahnuť do roku 2050 uhlíkovú neutralitu. Uhlíková neutralita znamená, že by sme mali produktovať len toľko emisií uhlíka, koľko ho z atmosféry dokážu pohltiť tzv. uhlíkové zachytávače. Keďže sa táto téma týka všetkých, n
prejsť na článokPoistenie nového automobilu je okrem logického kroku aj zákonná povinnosť. Ceny poistenia sa pohybujú na rôznych úrovniach. To, že cenu poistenia môže znížiť aj samotný automobil, netuší však mnoho majiteľov automobilov.
prejsť na článok