Drsnomer v našej škole

Možno sa pýtate, prečo by vás mal zaujímať drsnomer, čo to vôbec je a aký význam má v praxi. Drsnomer je sofistikované zariadenie, ktoré je schopné merať drsnosť povrchu materiálu až do neuveriteľnej miery presnosti a vďaka tomu sa stáva nepostrádateľným nástrojom v rade priemyselných odvetví – od strojárstva a elektrotechniky až po automobilový priemysel. A práve také zariadenie sme mali to šťastie získať do výbavy našej školy. Dva drsnomery, ktoré sme získali od spoločnosti Slovenská elektrizačná prenosová sústava v rámci projektu Nadácie Pontis, sú špičkovými prístrojmi značky Insize. Sú vybavené technológiou umožňujúcou mimoriadne presné meranie povrchu materiálov, čo je neoceniteľné napríklad pri zlepšovaní kvality výroby. Umožňujú vyhodnocovať, ako sa určité nástroje správali pri obrábaní materiálov, a tak prispievajú ku kontrole a zlepšovaniu výrobných procesov. Prenosný dotykový drsnomer ISR-C300 je všestranným zariadením so sondou zabudovanou v tele, ktorá svojim uložením umožňuje meranie drsnosti na rovinných aj oblých plochách. Na jednoduché meranie je k dispozícii dotykový displej zariadenia. Drsnomer sa však dá ovládať aj cez počítač alebo smartfón s Androidom, čo je zaujímavé pre mladú generáciu. Vďaka bluetooth je možné aj prepojenie drsnomera s tlačiarňou, čo zabezpečuje okamžitú tlač výsledkov merania. Naši študenti už s týmito zariadeniami začali pracovať a skúmajú ich možnosti. Je to pre nich skvelá príležitosť, ako sa naučiť pracovať s profesionálnym zariadením, ktoré sa bežne používa v priemysle. Veríme, že vďaka týmto skúsenostiam budú naši študenti ešte lepšie pripravení na svoju budúcu kariéru. Pokiaľ máte záujem dozvedieť sa viac o tom, ako drsnomer funguje a ako ho naši študenti využívajú, neváhajte nám napísať správu alebo prísť na návštevu. Tešíme sa na vás! #sostvranovska, #insize, #drsnomer, #nadaciapontis, #seps, #školstvo, #technickézariadenia, #vzdelávanie, #budúcnosť. The post Drsnomer v našej škole appeared first on SOŠT Vranovská.

prejsť na článok

Veľký inžinier na základnej škole

AKO JE KURZ ORGANIZOVANÝ Termín:  3.10.2016 – 16.6.2017 Veková kategória: 6-12 rokov Intenzita: 1x týždenne po 60 minút Počet hodín: 12 vyučovacích hodín / školský polrok Počet detí v skupine: 12-14 Metodika: Brick by Brick Miesto konani

prejsť na článok

Mladý robotik na základnej škole

AKO JE KURZ ORGANIZOVANÝ Termín:  6.10.2016 31.7.2017 Veková kategória: 1. 4. ročník ZŠ Dni a časy výučby: ZŠ Narnia    štvrtok   15:00-16:30 Intenzita: 1x týždenne po 90 minút Počet hodín | trvanie: 12 vyučovacích hodín | 12 týždňov Poč

prejsť na článok

Malý konštruktér v materskej škole

AKO JE KURZ ORGANIZOVANÝ Termín:  3.10.2016 – 16.6.2017 Veková kategória: 3-5 rokov Intenzita: 1x týždenne po 60 minút Počet hodín: 12 vyučovacích hodín / školský polrok Počet detí v skupine: 12-14 Metodika: Brick by Brick Miesto konania

prejsť na článok