O emóciách sa už toho napísalo dosť. Že ich netreba potláčať, že ich netreba skrývať, že ich treba prejaviť primeraným spôsobom, pochopiť ich a vedieť sa tak vcítiť aj do emócií iných ľudí Ako ale na to u detí v predškolskom veku? Chcem sa podeliť o to, ako sa dá v materskej škole, ale aj doma rozvíjať emocionálna inteligencia detí. Na trhu už nájdeme rôzne knižky pre deti zamerané na emócie, na ich uvedomovanie, prežívanie a pochopenie. V materskej škole, kde som pracovala, sme si jednu prisvojili a každý týždeň sme si s deťmi prečítali jeden príbeh, ktorého hlavným hrdinom bol malý opičiak Edo predškolák. Tak ako naši škôlkari, aj on zažíval všelijaké situácie doma, alebo v materskej škole, ktoré u neho spúšťali rôzne emócie. S pomocou rodičov sa ich učil zvládať, pochopiť a vhodným spôsobom ich prejaviť. Po každom príbehu sme sa s deťmi o danej emócií rozprávali. Nechali sme ich pospomínať si, či sa aj oni ocitli v takej situácii, ako náš opičiak. Či zažili radosť, hnev, či prežívali smútok, prekvapenie, strach. Opisovali, kde to cítili, aké to bolo, ako sa pri tom tvárili, čo im pomohlo, čo robili, ako zistili, že niekto doma alebo v škôlke je smutný, nahnevaný, prekvapenýPomáhal nám pri tom aj samotný opičiak, ktorého bábku sme si dali vyrobiť podľa knižnej predlohy. Tiež sme si pomáhali vlastnoručne vyrobenými kartičkami s emóciami. Deti sa na neho vždy veľmi tešili. Hladkali ho, stískali a zverovali sa mu. Na záver sme si urobili malú aktivitu na samotnú emóciu. Napríklad sme kreslili opičiakovi jeho portrét, aby mal radosť, alebo sme deti zobrali na zmrzlinu ako prekvapenie, či im urobili radosť hraním sa obľúbenej hry a zároveň sme si zažili aj hnev z prehry. Viedli sme ich k tomu, aby boli všímaví jeden voči druhému, ale aj sami voči sebe. Viedli sme ich k tomu, aby sa zamýšľali, že či by sa vzniknuté situácie dali aj inak riešiť. Hľadali sme spôsob ako zvládnuť emócie, ako sú hnev, prežívanie pocitu viny, smútok, strachAle hlavne sme ich uisťovali, že každý prežíva emócie, každý sa nejako cíti, je ale dôležité o tom hovoriť, je dôležité ich dávať von, nehanbiť sa za ne a necítiť za ne vinu. A prečo je dôležité rozumieť emóciám a rozvíjať emocionálnu inteligenciu? Človek, ktorý rozumie sám sebe a svojim pocitom a vie ich primerane zvládať je šťastnejší, spokojnejší, sebavedomejší, priateľskejší a citovo vyrovnanejší. Dieťa, ktoré vie, že svoje emócie nemusí potláčať alebo sa za ne hanbiť, môže ich dať najavo, je akceptované a prijímané aj s nimi, sa naučí rozumieť aj emóciám druhých. Citová rovnováha je predpokladom toho, že sa nám v živote darí, či v osobnom alebo pracovnom a dokážeme udržiavať zdravé medziľudské vzťahy.
Doobedné herne pre deti Doobedné herne sú pre rodičov s deťmi (odporúčaný vek do 5 rokov) voľné hranie detí pod dozorom ich doprovodu na sále Centra Labyrint, kde sú k dispozícii hračky a preliezačky pre deti detský kútik a káva, čaj, nealko nápoje, k
prejsť na článokUsmievanka roztancovala všetky deti a spríjemnila nám príchod Mikuláška, ktorý zavítal k nám do materskej školy. Deti prežili veselé dopoludnie a keďže celý rok poslúchali, čertík tentokrát medzi deti neprišiel, čomu sme sa všetci veľmi potešili. [Pozrit
prejsť na článokLezecké krúžky a tréningy pre deti Počas školského roka ponúkame pod vedením profesionálnych lezeckých inštruktorovČítaj viac The post Lezecké tréningy a krúžky pre deti appeared first on k2zilina.sk.
prejsť na článokMilí rodičia. Dňa 6.12. k nám zavítal Mikuláš s čertom. Deti mu zarecitovali básničky, zaspievali pesničky a za odmenu dostali balíček plný dobrôt. Pár fotiek z tejto milej návštevy si [...] The post Mikuláš prišiel medzi deti aj tento rok appeared first
prejsť na článokZMENA-V-ospravedlnovani-deti-z-nepritomnosti-v-MSStiahnuť Príspevok ZMENA V OSPRAVEDLŇOVANÍ NEPRÍTOMNOSTI DETÍ V MŠ je zobrazený ako prvý na Materská škola Ondrašovská.
prejsť na článok