Mohli ste si myslieť, že Tayron bude iba predĺžený Tiguan, ktorý sa doteraz volal Tiguan Allspace. Volkswagen však na novinke zapracoval dostatočne na to, aby si zaslúžila svoje vlastné meno. Model Tiguan Allspace bol významným členom rodiny. Bol postavený na relatívne dostupnom modeli Tiguan, avšak ponúkal predĺžený rázvor a možnosť usadiť až sedem cestujúcich, ktorú ste mohli pokojne vymeniť za ešte väčší batožinový priestor, ak ste patrili k obzvlášť náročným zákazníkom. A tých bolo dosť. Svojho času tvorila totiž verzia Allspace viac než polovicu predaných Tiguanov. Prečo teda zmena mena pri takomto úspešnom projekte? Volkswagen sa rozhodol vybudovať úplne nový model, ktorý by spájal praktickú stránku s prémiovou kvalitou a dizajnom, zodpovedajúcimi veľkosti auta. Motto znelo: Nech už chcete so svojou rodinou robiť čokoľvek, Tayron vám to musí umožniť. Väčší Nový Volkswagen Tayron meria na dĺžku 4 770 mm, na šírku 1852 mm a na výšku 1 660 mm. V porovnaní so súčasným modelom Tiguan je dlhší o 231 mm, z toho o 114 mm sa predĺžil rázvor na 2 791 mm. V porovnaní s predchádzajúcim modelom Tiguan Allspace je Tayron dlhší o 42 mm a širší o 13 mm. Zadné sedadlá sú samozrejme individuálne posuvné a nastaviteľné v širokom rozsahu. Inžinieri čarovali s priestorom, aby sa aj v 7-miestnej konfigurácii dokázal nafúknuť z takmer nepoužiteľných 230 na 345 litrov! Pre predstavu, to je objem batožinového priestoru modelu Volkswagen Golf. Sklopením tretieho radu sedadiel získate vyše 850 litrov na batožinu a po sklopení aj druhého radu už prestáva zmysel udávať objem v litroch. Dva kubíky znie lepšie. Dizajnové zmeny Tayron nie je iba natiahnutý Tiguan, ale SUV s vlastnými dizajnovými prvkami. Iná, užšia maska chladiča vizuálne viac rozširuje auto, sú tu kompletne nové nárazníky, kapota a dokonca aj svetlomety! Tie môžu obsahovať IQ.Light HD Matrix technológiu s dokopy až 38 400 diódami osvetľujúcimi vozovku. Zadné svetlá obsahujú OLED technológiu so segmentmi usporiadanými do trojrozmerného obrazca. Je to veľmi pekné a efektné. Animácie a čačky sú už samozrejmosť. Bočný profil odhalil ešte jednu zásadnú zmenu oproti modelu Tiguan, a to sú blatníky, ktoré nie sú dokonale oblé ako v prípade modelu Tiguan, ale sú jemne štvorcové. Vnútri nájdeme kompletne novú palubnú dosku. Panel s displejmi už nie je voľne stojaci na palubnej doske, ale je krásne zapracovaný do nej. Nad ním vytŕča kožou obšité tienidlo po vzore modelu ID.7 a pod ním je dekor, ktorý môže byť napríklad zo skutočného dreva. Tiahne sa cez celú šírku kokpitu. Je to veľmi elegantné, pekné a aj praktické. Zvyšok kokpitu je už Tiguan, spolu s multifunkčným otočným voličom medzi prednými sedadlami. Môžete tu mať novú generáciu sedadiel ergoActive Plus s 10 tlakovými vankúšmi schopnými vás naozaj kvalitne pomasírovať. Pribudli nové programy a druhy masáže. V ponuke je samozrejme vyhrievanie aj ventilácia. Od verzie Elegance ponúka Tayron aj akustické čelné sklo v spojení s dvojitým akustickým presklením na predných aj zadných dverách. Tým sa zníži hladina hluku v kabíne až o 5 dB. Motor podľa chuti Tayron prichádza s mimoriadne širokou paletou motorov. V ponuke sú štvorvalce spaľujúce naftu, benzín a aj také, ktoré spolupracujú s elektromotorom. Všetky spolupracujú s prevodovkou DSG. Základ tvorí mild-hybridná jednotka 1.5 eTSI s výkonom 110 kW (150 k). V ponuke je aj skvelý motor 2.0 TSI s výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 195 kW (265 k). Oba sú štandardne spojené s pohonom všetkých štyroch kolies 4Motion. Naftové motory zastupuje 2.0 TDI s výkonom buď 110 kW (150 k) alebo 142 kW (193 k), pričom ten výkonnejší sa opäť dodáva s pohonom 4Motion. Najvýkonnejšie verzie so štvorkolkou dokážu ťahať príves s hmotnosťou až 2,5 tony. K dispozícii sú aj dva plug-in hybridy s celkovým výkonom buď 150 kW (204 k) alebo 200 kW (272 k). Podporujú DC nabíjanie a čisto elektrický dojazd hravo presiahne hranicu 100 km aj v reálnej premávke. V oblasti podvozka sa môžeme tešiť na štandardnú konfiguráciu s nápravou MacPherson vpredu a multilinkom vzadu. Za príplatok sú k dispozícii nové dvojcestné tlmiče DCC Pro, ktoré dodáva Kayaba. Tayron sa má vyznačovať naozaj špičkovým komfortom jazdy. Príspevok Exkluzívna premiéra: privítajte Volkswagen Tayron! je zobrazený ako prvý na DOVE, s. r. o..
Nový Tayron Príspevok Nový Tayron je zobrazený ako prvý na DOVE, s. r. o..
prejsť na článokVolkswagen Slovakia získal ocenenie za dlhoročný rozvoj vodného hospodárstva v priemysle. Ten zahŕňa technické opatrenia s dôrazom na efektívne využívanie a šetrenie prírodných zdrojov vôd a viacstupňové čistenie odpadových vôd z výroby vozidiel progresív
prejsť na článokVolkswagen v oblasti elektromobility a európskych krajín v oblasti batériovej sebestačnosti a konkurencieschopnosti sa prepájajú v rámci nového konzorcia Európska batériová únia. Viesť ho bude VW a švédska spoločnosť Northvolt. Nie je tomu tak dávno, čo E
prejsť na článokNoviniek je viacero, no my sa s vami chceme podeliť o najsilnejšie momenty za posledné dni, ktoré v nás najviac zarezonovali. Premiér Ódor nás navštívil na Luníku IX Projektom Budujeme nádej na Luníku IX žijeme v posledných mesiacoch naplno. Je to projekt
Akčné modely Volkswagen Úžitkové vozidlá Nový Caddy 5 Naše modely sú už pripravené vyraziť. Tak nečakajte a vyberte si z mimoriadne výhodnej ponuky dostupných welcome modelov BASIS, alebo cenových zvýhodnení PROFI a FAMILY a staňte sa súčasťou rodiny Vo
prejsť na článok