Fázy nakupovania u zákazníka SEE, THINK, DO, CARE

Cieľom každého predaja je osloviť vhodného zákazníka, ktorý si bude chcieť kúpiť náš produkt. Pri tvorbe marketingovej stratégie musíme mať stanovené ciele a na základe nich vybrať správne reklamné kanály. Každý reklamný kanál môže byť použitý v inej nákupnej fáze, preto je dôležité ho správne postaviť – pomôckou nám môže byť metóda SEE, THINK, DO, CARE. O čo ide a ako vám môže pomôcť osloviť správnych klientov? Fáza SEE SEE, teda anglické slovo vidieť naznačuje to, že najskôr potrebujú vidieť produkty a služby, ktoré ponúkame. Cieľom je osloviť potenciálnych zákazníkov cez rôzne marketingové kanály napríklad displejová reklama, SEO. Chceme, aby sa dozvedeli o niečom, čo existuje. Môžeme to urobiť pomocou: offline reklamy rádio, billboardy, reklamy v tlači, ako sú noviny a magazíny, TV reklamy, webovej reklamy display, sociálne siete, video reklamy, content marketing, SEO, e-mailová reklama a podobne. Vo fáze SEE oslovujeme najširšie spektrum spotrebiteľov, teda ľudí, ktorí nevedia, že náš produkt alebo služba existuje. Ešte nemajú v úmysle si ho kúpiť. Ide o najväčšie publikum vašej reklamy, teda zahŕňa úplne každého, kto by mohol teoreticky niekedy použiť váš produkt. Ak napríklad predávate dámsku obuv, vo fáze SEE chcete osloviť všetky ženy a tiež všetkých mužov, ktorí by mohli chcieť kúpiť topánky svojim partnerkám, priateľkám alebo ženám v rodine. Fáza THINK THINK, v preklade myslieť, je fáza, kedy už zákazník počul o vašom produkte, či službe. Takže už zákazník začal rozmýšľať, že si daný produkt alebo službu u vás kúpi. Ale ešte nie je úplne rozhodnutý, že tak aj urobí. V tomto momente naňho z rôznych zdrojov cielite a vstupujete mu do povedomia. V tejto fáze sa používajú najmä tieto kanály: webové stránky v súčasnosti preferujeme vyhľadávanie informácií online, sociálne siete využívame influencerov, ktorí môžu ľudí presvedčiť o kvalite produktov a služieb, video reklama čím viac informácií majú ľudia o produkte alebo službe, tým viac sú presvedčení o jeho vhodnosti/nevhodnosti, content marketing ide často o obsah na webových stránkach alebo na sociálnych sieťach, ktorý prináša okrem reklamy aj pridanú hodnotu, napríklad zaujímavé informácie, rady, tipy a recepty, SEO je dôležité optimalizovať reklamu tak, aby sa zobrazovala ľuďom vo vyhľadávaní medzi prvými odkazmi, PPC reklama ide o pay per click reklamu, teda zaplatíte iba za tých ľudí, ktorí na vašu reklamu aj skutočne kliknú. Okruh týchto zákazníkov je trochu menší, ide o ľudí, ktorí už o vás vedia, ale ešte nie sú úplne presvedčení o kúpe. V reklame sa preto máme zameriavať na všetky pozitíva a výhody, aby sme ich dokázali presvedčiť. foto zdroj: freepik. com Fáza DO DO, v preklade robiť, označuje fázu, v ktorej je už zákazník skoro presvedčený, že si daný produkt, či službu chce kúpiť, ale rozhoduje sa ešte medzi vami a konkurenciou. Je potrebné ponúknuť mu kvalitnú službu, skvelý produkt a navyše starostlivosť, ktorá vás odlíši od konkurencie. V tejto fáze sa používajú komunikačné kanály ako Web, SEO, PPC, e-mail, display reklamy a podobne. Oslovujete zákazníkov, ktorí nielen že vedia o existencii vášho produktu alebo služby, ale dokonca majú oňho záujem a chcú nakúpiť práve teraz. Nie ste však jediný, kto poskytuje tieto produkty, preto sa musíte zamerať na všetky zážitky spojené s nakupovaním. Prozákaznícky prístup, príjemný personál, zaujímavé reklamy a podobne. Títo ľudia sú pre nás najhodnotnejší, pretože plnia cieľ, ktorý sme si na začiatku stanovili (nákup, objednávka služby). Fáza CARE CARE, teda starostlivosť o zákazníka, predstavuje fázu, kedy už zákazník nakúpil. Využívame rovnaké reklamné kanály ako predtým, ale cieľom je spokojnosť s nákupom a snaha o to, aby sa k nám zákazníci opakovane vracali. V reklamnej kampani môžeme zdôrazňovať jednoduchosť reklamácie, dostupnosť našej zákazníckej linky a podobne. Na túto fázu zabúda množstvo spoločností, avšak ak bol zákazník spokojný, vďaka starostlivosti je jednoduchšie (pri produktoch, či službách kde je pravdepodobnosť opakovanej akcie/nákupu) dosiahnuť opätovne cieľ. Skôr ako vypracujete svoju marketingovú stratégiu, dôkladne sa oboznámte s modelom SEE DO THINK CARE. Dokáže vylepšiť vaše reklamy a osloviť správnych zákazníkov. The post Fázy nakupovania u zákazníka SEE, THINK, DO, CARE appeared first on River Valley.

prejsť na článok

CINE A SPUS CĂ ANUL ACESTA NU CĂLĂTORIM

Suntem în prag de încheiere a anului 2020, un an dificil care ne-a schimbat fiecăruia dintre noi percepia despre viaă, despre lumea în care trăim, despre grija pe care trebuie să ne-o purtăm unii altora i despre ce înseamnă bucuria libertăii.

prejsť na článok

Previziuni i tendine ale sectorul logistic pentru ultimul semestru din 2021

Contextul actual economic i social în care ne aflăm nu s-a stabilizat încă i, în continuare, capacitatea de adaptare a companiilor din orice sector este supusă testului unui viitor incert. Valul patru al pandemiei, anticipat deja de la începutul verii, va

prejsť na článok

Trendy v customer care: Čo by ste nemali v roku 2022 prehliadnuť?

Customer care je v mnohých prípadoch prvou časťou spoločnosti, s ktorou prichádza klient do kontaktu. Predstavuje podstatnú časť vašej firemnej identity. Dnes môžeme polemizovať nad starou známou formulou: „Náš zákazník, náš pán.“ Vo výsledku však dospeje

prejsť na článok

Lumina de la capătul tunelului: Turismul după Covid-19

După un ultim an atât de sumbru pentru turismul internaional, redeschiderea treptată a economiilor reprezintă îndelung ateptata lumină de la capătul tunelului. În acest articol parcurgem modul în care a fost afectat turismul de pandemia generată de covid-

prejsť na článok

În ciuda creterii economice rapide, pe China o ateaptă mari provocări

Una dintre principalele teme economice ale ultimelor săptămâni este creterea măsurilor protecioniste dintre China i SUA, adică dintre ări care luptă pentru poziia de lider economic global. Despre situaia economică a SUA se scrie destul de des, însă situai

prejsť na článok