Filter pevných častíc

FILTER PEVN CH ČAST C Filter pevn ch čast c (ang. Diesel Particulate Filter) je zariadenie určen na filtr ciu odstr nenie pevn ch čast c hmoty alebo sadze z v fukov ch plynov vznetov ho motora s efektivitou 85%, za určit ch podmienok v ak 100%. Existuj filtre na jedno použitie a in , ktor s navrhnut tak, aby nahromaden častice sp lili pomocou katalyzaacute;tora alebo akt vnymi prostriedkami: ohrievanie filtra pomocou paliva na spaľovaciu teplotu n sledn naprogramovanie motora na dobu, kedy je filter pln sp sobom, ktor zvy uje teplotu v fukov ch plynov aby vzniklo vyhorenie sadz ; produkcia vysok ho množstva NOx aby sa dosiahla oxid cia nahromaden ho popola proces regener cie motora . Tento proces zvyčajne prebieha pri vy ch ot čkach motora, takže z času na čas je potrebn auto prevetrať . Nevyhnutn je čistenie a zv en pozornosť pri poruche vstrekovačov paliva alebo turbokompresorov. V hody DPF filtrov: Jemn filtr cia Minim lny pokles tlaku N zke n klady Trvanlivosť v robku TYPY DPF filtrov: Cordieritov keramick filtre - najbežne typ filtra s jednoduchou in tal ciou do vozidla. Nev hodou je hlavne n zka teplota topenia (okolo 1200 C), ktor m že byť probl mom, ak je filter viac zaťažen ako obvykle. Filtre karbidu krem ka - maj najvy bod topenia (cca 2700 C) a s zvyčajne drah ie. Vlastnosti nafty pri prietoku filtrom pevn ch čast c s nasledovn : irok skupina filtr cie (priemery filtrovan ch čast c 0.2-150 um), vysok činnosť filtr cie (m že byť až 95%), vysok mechanick vlastnosti. Najvy bod varu. Vl knit keramick filtre - s vyroben z niekoľk ch r znych typov keramick ch vl kien. P rovitosť je možn ovl dať s cieľom vytv rať vysok prietok, niž iu činnosť alebo vysok činnosť s niž m objemom filtr cie. Keramick steny toku filtra odstraňuj oxidy čast c takmer plne. Vzhľadom k nepretržit mu toku sadz do filtra sa ten m že blokovať a je nutn regenerovať filtračn vlastnost filtra sp len m zhromažden ch čast c pravidelne. Kovovo vl knit keramick filtre - v eobecne s vl kna filtra tkan do monolitu. Elektrick pr d m že prejsť do monolitu na ohrev jadra pre regener ciu, čo filter dok že regenerovať pri n zkych v fukov ch teplot ch a / alebo n zkym sadzb m prietoku v fukov ch plynov. Jadr kovov ho vl kna maj tendenciu byť drah ie, av ak v eobecne zameniteľnej ie s ostatn mi typmi. Papierov filtre - najčastej ie použ van v interi ri. Čiastkov filtre - produkuj v č protitlak než katalyz tor a menej než DPF DRŽBA Filtre vyžaduj v č iu držbu ako katalyz tory. Vedľaj ie produkty spotreby oleja prech dzaj m rmi filtra, t m sa zvy uje tlak pred filtrom. Varovan m pre vodiča s jazdn probl my, probl my s motorom alebo rozv janie filtra. Pravdou je, že DPF filtre znižuj v kon vozidla, keďže rovnako ako katalyz tory, tvor aj tento filter prek žku vo v fukovom potrub , čo n sledne vedie k zn ženiu v konu motorov ho vozidla. Dodatočn montovanie DPF do vozidla m žu vyžadovať certifik ciu, typov schv lenie a homologiz ciu, taktiež každoročn kontrolu. Značka automobilu Filter pre motory Interval v meny filtra Interval regener cie Filtra Audi 1,9 TDI 2,0 TDI 2,7 TDI 3,0 TDI 4,2 TDI v etky motory maj doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automaticky v z vislosti od t lu jazdy Ford 1,6 TDCi 2,0 TDCi 2,2 TDCi 2,4 TDCi 120 000 km (1,6TDCi) ostatn motory maj doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač po 60 000 km pridať adit vum (1,6TDCi) ostatn motory automatick regener cia Honda 2,2 i-CTDi doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m Kia , Hyundai 1,6 CRDi doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m Fiat, Alfa Romeo, Lancia 1,9 JTD 8V 1,9 JTD 16V 2,4 JTD 1,3 MJTD doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m každ ch 800 - 1000 kilometrov Mazda 1,6 MZCD 2,0 MZR CD po 120 000 km (1,6 MZCD) doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač po 60 000 km pridať adit vum (1,6 CD), automatick regener cia samovypaľovan m každ ch 500 km Mercedes, Chrysler Dodge 160 CDI 180 CDI 200 CDI 220 CDI 280CDI 300 CDI BLUETEC 320 CDI 420 CDI doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m Peugeot, Citroen 1,6 HDi 2,0 HDi 2,2 HDi 2,7 HDi cca 120 000 km cca 180 000 km cca 180 000 km cca 210 000 km 60 000 km adit vum automaticky automaticky automaticky Renault, Nissan 1,9 dCi 2,0 dCi 2,0 dCi 16V cca 200 000 km premenliv /doživotn premenliv /doživotn automatick regener cia koda, Seat 1,4 TDI PD 1,9 TDI PD 2,0 TDI PD 2.0 TDI CR kontrola 150 000km kontrola 150 000km kontrola 150 000km v mena 120 000km automatick regener cia Subaru 2,0 Boxer diesel doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m Suzuki 1,9 DDi doživotn filter, pr padn v menu nahl si poč tač automatick regener cia samovypaľovan m Toyota 2,2 D-CAT 4,5 D-4D V8 premenliv podľa poč tača automatick regener cia Volkswagen 1.9TDI 2.0 TDI V6 TDI V10 TDI premenliv podľa poč tača, maxim lne 210 000 km automatick regener cia samovypaľovan m Zdroj tabuľky: https://auto.sme.sk/c/3919374/mate-na-dieseli-filter-pozor-na-zaruku.html#ixzz2JTVA1EQw

prejsť na článok

Dôležitosť pravidelnej výmeny palivového filtra

Palivové filtre zohrávajú kľúčovú úlohu pri ochrane motora vášho vozidla pred nebezpečenstvom znečisteného paliva. Hlavnou funkciou palivového filtra je odfiltrovať nečistoty a znečisťujúce látky prítomné v palive predtým, ako sa dostane do motora. Tým, ž

prejsť na článok

Germicídne žiariče v Univerzitnej nemocnici Martin

Germicídne žiariče v Univerzitnej nemocnici Martin Uzavreté germicídne žiariče VIROLINE zaisťujú aktívnu ochranu zdravotníkov počas pandémie COVID-19 Súčasná nepriaznivá pandemická situácia nám nie je ľahostajná a rozhodli sa sme pomôcť tam, kde je to te

prejsť na článok

How to optimize information flows in the company

Information is supposedly the most important commodity of our time. With the prevailing overload of information, it has recently become important to manage and filter it in a targeted manner - especially for companies. In this article, we explain why accu

prejsť na článok

Nové BMW radu 1

TRETIA GENERÁCIA BMW 1 Ako všetci viete, sme veľkými fanúšikmi vozidiel BMW. 25. Júna bude prvý krát na verejnosti predstavená tretia generácia BMW radu 1, a my sa chceme podeliť o informácie ktoré o ňom máme. Hneď zo začiatku (a čo je podľa nás veľké

prejsť na článok