Ešte v čase, keď marketing bol pre mňa okrajová záležitosť, rozbiehal som eshop. Koho zvoliť na správu marketingu? Do rany mi prišla top agentúra na Slovensku. Boli špička, mohol som byť vlastne rád, že sa mi boli ochotní venovať. Dostanú môj eshop na iný level, tvrdil som s istotou. A ľudia si zaslúžia istoty, povedal to aj bývalý vedúci našej malebnej krajiny. Tak to mala byť pravda. Nebola. Môj skromný rozpočet na online reklamu bol cca 15 000€ na rok (nepočítam moju prácu ani peniaze pre programátora na aplikáciu zmien). Rozvrhli sme rozpočet na jednotlivé mesiace a začali pracovať analýza stránky, SEO prvky, PPC reklama. Postupne vznikali problémy, pre mňa bolo 1000-1500€ mesačne veľa peňazí a preto som sa hneď po ich správe alebo reporte vrhol do vypracovávania úloh. Malo to prioritu. No pre nich som bol malý klient, odsunutý niekde na perifériu záujmu. Keď nemali čo robiť, venovali sa môjmu eshopu. Aspoň to bol môj pocit. Prichádzali emaily typu ozveme sa do konca týždňa (neozvali), zavoláme vám (nezavolali). Po urgencii niečo vypracovali, poslali report. Výstupy od nich neboli nekvalitné, práca nimi vykonaná bola tiež v poriadku. No stále som mal pocit, že ja som ten, kto musí to bremeno tlačiť pred sebou. Ak som si nevypracoval, neskontroloval, nenaháňal, nepripomínal, tak som nemal. Zhruba po 3/4 roku som spoluprácu v dobrom ukončil. Z merateľných výsledkov to vyzeralo tak, že z investovaných 10 000€ sa mi vrátilo 3 000€. Nejaká návratnosť bola aj potom z dlhodobejšieho dosahu optimalizácie, no investícia sa mi pravdepodobne nikdy nevrátila. Ja neprehrávam, buď vyhrám alebo sa poučím. A poučil som sa : Nevyberaj veľkú agentúru ak pre nich nie si relevantný partner a nevyužiješ ich potenciál Zváž freelancera nie preto, že je lacnejší, ale preto, že je osobnejší a vie mať iný prístup Aspoň základné veci si treba naštudovať aby si sa vedel agentúry/freelancera opýtať na konkrétnejšie veci Z opakovaných skúseností viem, že je lepšie pre menšie a stredné projekty zamerané na širší marketing zvoliť freelancera. Je častý mýtus, že v agentúre sedí odborník na každej pozícií. Prečo? Videli ste fluktuáciu ľudí v marketingových agentúrach? 30 a viac percent ročne. Nečakajte dlhoročného seniora na tej istej pozícii. Ak tam aj je, venuje sa top projektom. Pred časom sa CEO agentúry priznal, že majú zhruba 70 klientov. 70 klientov? Aj keď majú viac tímov a násobené jednotlivé pozície, je to veľká porcia, ktorú je manažérsky ťažko utiahnuť. Preto sa najziskovejší klienti logicky uprednostňujú. Nehrajte druhé husle. Zvoľte si rovnocenného partnera na marketing. Pozn. : Počul som, že freelancer je len jeden človek a sú tam určité riziká ako napr. čo ak odíde na 2 týždne na dovolenku? No lebo v agentúre daný človek nemá dovolenku, nebýva chorý, nemá deti, necestuje po konferenciách, nie je každý mesiac na školení a pod? Pochybujem, že v agentúre je duplicitne oboznámený okruh ľudí, aby vedeli jeden za druhého zaskočiť okamžite. The post Freelancer vs. Agentúra appeared first on Internetový marketing.
Portál Freelancer.com, resp. Freelancer.cz (v českom jazyku), ktorý ponúka pre freelancerov (ľudí na voľnej nohe), prípadne ľuďom, ktorí si chcú popri zamestnaniu privyrobiť, zaujímavé možnosti nielen v IT oblasti. Taktiež je možné zadať na vypracovanie p
Menej ako agentúra. Nie, vlastne viac. Mal by menej. Tak čo teda? V prvom rade treba povedať, že hodinová mzda nie je pojem absolútny ale relatívny. Do vzorca totiž vstupuje viac neznámych ako by sme chceli. Pomer je to slovo, ktoré rozhoduje Pomer prác
prejsť na článokKlíčové události • ČR: Ratingová agentura Standard & Poors potvrdila rating České republiky a výhled ponechala na „stabilní“. Agentura dále uvedla, že předpokládá růst české ekonomiky v letošním roce na úrovni 2,8 %, a v letech 2018-2020 ho očekává v prům
prejsť na článokKlíčové události • ČR: Ratingová agentura Standard & Poors potvrdila rating České republiky a výhled ponechala na „stabilní“. Agentura dále uvedla, že předpokládá růst české ekonomiky v letošním roce na úrovni 2,8 %, a v letech 2018-2020 ho očekává v prům
prejsť na článokKlíčové události • ČR: Ratingová agentura Standard & Poor´s potvrdila rating České republiky na AA-/A-1+ pro půjčky v cizí měně a na na AAA/A-1+ pro půjčky v korunách. Výhled ponechala na stabilní. Agentura uvedla, že zatímco měnová politika může být v ČR
prejsť na článok