Google Analytics 4 TOP 5 dôvodov prečo naň prejsť čo najskôr

Ak používate službu Google Analytics a ešte ste neprešli na nový Google Analytics 4 (GA4), teraz je ten správny čas. Čo je vlastne Google Analytics Je to základný nástroj pre každého majiteľa webovej stránky, ktorý chce porozumieť svojim zákazníkom, sledovať marketingové kampane a zlepšiť mieru konverzie. Klik sem pre viac info Ak ste zatiaľ nezačali používať službu Google Analytics 4 (GA4) a máte stále starý Universal Analytics, v tomto článku si povieme prečo by ste mali prejsť čo najskôr a čo vám prechod prinesie. Dôvod 1: Moderné technológie na pozadí - využíva "Strojové učenie" (Machine learning) Jednou z najzaujímavejších funkcií služby Google Analytics 4 (aj keď ju priamo nie je vidno) je využívanie strojového učenia. Strojové učenie je typ umelej inteligencie, ktorý umožňuje službe Google Analytics lepšie analyzovať správanie používateľov a predpovedať budúce trendy.Tu si asi poviete  to je síce krásne, ale načo mi to je?Tieto nové dáta vám napríklad môžu pomôcť určiť priority pre vylepšenia vašej webovej stránky. To na základe toho, čo používatelia hľadajú alebo na čo klikajú, ktoré podstránky si vyberajú na ďalšie zobrazenie a ako ďaleko sa dostanú na svojej ceste, kým opustia váš web.Dokonca je možné správnym nastavením rozdeliť návštevníkov na takých, ktorí by mohli u vás nakúpiť, prípadne takých, u ktorí nakupujú a hrozí odchod ku konkurencii. S týmito dokážete potom ďalej pracovať.Umožní vám tiež pochopiť, ako používatelia interagujú s vašou stránkou, a to identifikovaním vzorcov v údajoch, ako napr:Ktoré prehliadače ľudia uprednostňujú?Ako dlho strávia čítaním jednotlivých stránok?Kde návštevníci najčastejšie klikajú? Výhod je samozrejme mnoho, a je len na vás, ktoré z nich využijete. Dôvod 2: Jednoduchšie a intuitívnejšie rozhranie Rozhranie v novom Google Analytics 4 je intuitívnejšie a prehľadnejšie na používanie, takže už nemusíťe hľadať údaje a metriky na rôznych miestach. Je veľmi jednoduché na naučenie a tým pádom aj keď ste boli zvyknutí na pôvodný Universal Analytics, nebudete mať problém sa adaptovať. Medzi niekoľko dobrých vychytávok patrí napr.:Reporty sú kategorizované podľa životného cyklu vašich zákazníkov a všetky dôležité údaje o každej fáze cyklu sú veľmi jednoducho dostupnéAkvizícia (Acquisition) odkiaľ návštevníci na vašu stránku prichádzajúZapojenie (Engagement) ako návštevníci s vašou stránkou interagujú, na ktoré podstránky sa presúvajúSpeňaženie (Monetization) ak používate stránku na predaj produktov alebo služieb, GA4 vám pomôže sledovať nákupy a tržbyUdržanie (Retention) informácie o ľuďoch, ktorí vašu stránku navštevujú pravidelnePribudla nová možnosť Explore (Preskúmať), v ktorej si viete vytvoriť akýkoľvek report, ktorý by vám v základnom sete mohol chýbať a dostať sa tak dátam pod kožu. Sú tu možnosti ako sledovať v ktorom kroku nákupného procesu ľudia odchádzajú, ako interagujú so stránkou pred presunom inam, a mnohé ďalšie.Každý report je možné prispôsobiť presne podľa seba a zobraziť tak informácie, ktoré vás zaujímajú (prípadne skryť také, ktoré nie) Dôvod 3: Jednoduchšie reportovanie a nastavenie ecommerce Máte eshop? Sledovanie výkonnosti a aj jeho prepojenie s Google Analytics je teraz o mnoho jednoduchšie a prehľadnejšie. Vylepšené reporty pre ecommerceOkrem základných analytických údajov, ako je návštevnosť, správanie a konverzie, umožňuje služba Google Analytics 4 ľahko sledovať celý proces predaja. Môžete si pozrieť, koľko návštevníkov na vašej stránke nakúpilo a aké príjmy vám z týchto predajov plynú.   Cesta zákazníka k vašim produktom alebo službámGoogle Analytics 4 poskytuje prehľad o ceste zákazníka od začiatku až do konca od prehliadania so zámerom (keď niekto aktívne hľadá vaše riešenie) až po nákup (keď urobí konečné rozhodnutie).   Rozšírené možnosti sledovania objednávokGoogle Analytics 4 umožňuje jednoducho sledovať stav objednávok a presne zistiť, kde návštevníci na každom kroku na tejto ceste končia. Získate tak podrobnejšie informácie, aby ste mohli optimalizovať svoje webové stránky na základe toho, čo najlepšie funguje pre jednotlivé segmenty návštevníkov.   Jednoduchšie prepojenie s eshopom a nastavenieAj keď je toto skôr niečo čo ocení človek, ktorý vám spravuje technickú stranu eshopu :). Každopádne už nie je nutné robiť komplikované prepojenia a systém si dokáže väčšinu dát potiahnuť sám. Minimálne vám to ušetrí čas potrebný na nastavenie. Dôvod 4: Sledujte svoje náklady a výkonnosť online reklamy priamo v Google Analytics 4 Ak používate online reklamu (napr. cez Google Ads) na propagáciu vašeho webu, isto viete že na porovnanie nákladov vynaložených na reklamu a reálnej návštevnosti bolo potrebné prepínať medzi rôznymi nástrojmi. Aj tak nakoniec nebolo úplne jasné, či prostriedky vynaložené na reklamu boli ideálne investované. Tento problém do veľkej miery rieši nová sekcia Reklama (Advertisment), kde je možné vidieť práve vyčíslenie nákladov na reklamu a porovnanie s počtom konverzií (aj z neplatených kanálov).   Okrem toho je tu možné zistiť aj koľko návštev na stránke, prípadne videní vašej reklamy bolo potrebných na nákup, ktorý kanál vám prináša najvyššie zisky za vynaložené peniaze, po koľkých dňoch zvyknú ľudia aj reálne nakúpiť, a mnohé ďalšie Dôvod 5 - ten najdôležitejší: Starý Google Analytics (Universal analytics) končí Áno, je to tak. Po veľmi dlhej dobe, keď bola Universal analytics jedinou a v tej dobe najlepšou možnosťou aj Google uznal že je čas prejsť na novú generáciu tohto nástroja. Google sa rozhodol ukončiť životnosť pôvodnej Universal Analytics a to 1. júla 2023. Tu je veľmi dôležité nečakať na poslednú chvíľu, aby ste nezostali bez jedného z najdôležitejších nástrojov na analýzu vašich zákazníkov v online priestore. Bonusový dôvod: Historické dáta z Universal Analytics sa do GA4 neprenesú Treba mať na pamäti, že po prechode na Google Analytics 4 si bude systém tvoriť históriu dát nanovo. Čiže ak potrebujete vyhodnocovať napríklad minulo-mesačné trendy, bude GA4 musieť zbierať dáta aspoň mesiac. Záver: Prechod na Google Analytics 4 je už nevyhnutnosťou a je ideálne to spraviť čo najskôr Ak vás na prechod na Google Analytics 4 nepresvedčilo množstvo vychytávok, ktoré ponúka táto nová verzia strojové učenie, lepší ecommerce, jednoduchšie na použitie a mnohé ďalšie je dobré (a nutné) počítať s tým, že pôvodný Universal Analytics čoskoro skončí. Zostať tak bez analytického nástroja, resp. prechod na poslednú chvíľu, môže nakoniec stáť veľa peňazí a nervov. Potrebujete pomôcť s prechodom na Google Analytics 4? Ak si nie ste istí, ako prejsť na GA4, prípadne ako všetko nastaviť, radi vám pomôžeme Dohodnúť stretnutie

prejsť na článok

Zoznámte sa s Google Marketing Platform

V roku 2018 Google oznámil, že zjednotí služby Google Analytics 360 Suite a DoubleClick pod značku Google Marketing Platform. Už je to nejaký ten piatok, a tak sme mali dosť času si všetko podrobne vyskúšať. Vďaka tomu teraz prinášame sériu

prejsť na článok

Facebook to Follow Google and Microsoft, Releasing First-Party Cookie Option for Ads

Google and Microsoft have come up with a browser solution for third-party cookies blocking and Facebook can’t just stay behind. Therefore, its users may look forward to this new option for ads as well. Facebook as one of the top ad sellers is prepared to

prejsť na článok

Budúcnosť analytiky: Prečo prejsť na novú verziu GTM

Server-side variant Google Tag Manageru (GTM) vyšiel na svetlo sveta ako novinka od Googlu v roku 2021. Táto nová technológia pomôže zrýchliť načítanie webu, zvýšiť súkromie používateľov a spresniť meranie dát. Poďme si zhrnúť, ako funguje GTM a v čom sa

prejsť na článok

Posuňte vaše obrázky na Google čo najvyššie

Pristupujete k obrázkom tak, aby vám prinášali pravidelnú relevantnú návštevnosť na web? Ak nie, tak v článku si povieme ako... Príspevok Posuňte vaše obrázky na Google čo najvyššie zobrazený najskôr ekvi.sk.

prejsť na článok

Májové novinky pre inzerentov

Ani sme sa nenazdali a prvý polrok 2023 máme takmer za sebou. Čo všetko sme v Dognete za uplynulé mesiace zažili, zhrnuli vo videu Zuzka a Nela. Dognet oslavuje 10 rokov Rok 2023 je v Dognete špeciálny. V lete oslávime naše 10. narodeniny! Mám

prejsť na článok