Google Performance Max: Najčastejšie problémy a riziká

Kampane Performance Max sú veľkým krokom vpred. Množstvo ľudí si však ešte neuvedomuje všetky problémy a riziká, ktoré s nimi prichádzajú. V tomto článku sa o nich dozviete všetko potrebné, vďaka čomu sa budete môcť lepšie rozhodnúť, či sú pre vás Performance Max kampane vhodné alebo nie. Význam digitálneho marketingu narastá z roka na rok a s ním sa rozširujú aj reklamné možnosti online platforiem. Stále sa objavujú nové funkcie, ktoré sú navrhnuté tak, aby bol marketing jednoduchší a efektívnejší a aby ste svoje kampane čo najviac optimalizovali. Na nových formátoch neustále pracuje aj spoločnosť Google, ktorá so svojimi kampaňami Performance Max prináša novú úroveň automatizovanej optimalizácie. Čo sú to Performance Max kampane v Google Ads? Ide o automaticky optimalizované kampane Google Ads, ktoré sa zameriavajú na dosiahnutie čo najväčšieho počtu konverzií za čo najmenej peňazí. Používajú inteligentný model ponuky pre kombináciu rôznych stratégií do jednej. Google optimalizuje vaše kampane tak, aby ste z vášho rozpočtu získali čo najviac konverzií. Taktiež ich optimalizuje naprieč zariadeniami, lokalitami, vyhľadávanými výrazmi a ďalšími oblasťami. Menšia kontrola nad cielením kampaní Hlavnou nevýhodou prevádzkovania Google Performance Max kampaní je nízka kontrola inzerentov nad ich cielením a údajmi o výkonnosti. Reklamný server správcu kampaní totiž neumožňuje inzerentom prístup ku kľúčovým slovám alebo k údajom o publiku. Toto sa postupne zlepšuje. Menšia kontrola taktiež spôsobuje, že je čoraz jednoduchšie míňať na tieto kampane peniaze. Podniky síce nastavujú svoje výkonnostné ciele a rozpočet, ale nad konkrétnym cielením a doručovaním reklamy majú menšiu kontrolu ako pri manuálne riadenej kampani. Využívanie produktového feedu Ďalšou veľkou nevýhodou je inzercia irelevantných produktov v produktovom feede. Môže sa stať, že ak máme v Google Performance Max kampani zahrnuté produkty, ktoré sú veľmi drahé a ľudia ich nebudú schopní kúpiť cez internet, prípadne sú sezónne alebo nie sú konkurencieschopné, budú vám síce míňať kliky, ale pravdepodobne neprinesú žiadnu konverziu, teda nákup. Nemožnosť pridať negatívne kľúčové slová Je veľmi pravdepodobné, že v časti Insights uvidíte tiež výrazy, ktoré nechcete, aby spúšťali vaše reklamy. Žiaľ, neexistuje žiadny jednoduchý spôsob, ako sa s tým vysporiadať. Ak máte zástupcu služby Google Ads, môžete vytvoriť zoznam negatívnych kľúčových slov a požiadať ho o pridanie do kampane. Zároveň ho musíte požiadať, aby to urobil pre každú jednu kampaň Performance Max, ktorú vytvoríte. Ak nemáte zástupcu spoločnosti Google, tak to, žiaľ, nepôjde. Performance Max so sebou prinášajú aj isté nevýhody. Nedostatok údajov v rámci skupiny podkladov a záznamov Google Performance Max kampane sú špecifické tým, že do nich vkladáme rôzne typy podkladov, ktoré sa potom automaticky kombinujú, aby kampaň dosiahla maximálny výkon. Sú to nadpisy, opisy, obrázky a videá, teda ide o kombináciu takmer všetkých ostatných typov podkladov v ostatných typoch kampaní. Skupiny záznamov sú v zásade skupiny produktov, ktoré chcete inzerovať. Ako vyzerajú skupiny podkladov v Google Performance Max. Ďalší údaj, ktorý nám spoločnosť Google momentálne neposkytuje, je to, ktoré prvky alebo siete v rámci skupiny podkladov fungujú dobre. Sú výkonnejšie práve nákupné reklamy alebo konvertujú videá? Google však vie, že väčšina inzerentov sa dožaduje tejto úrovne údajov, preto je vysoká pravdepodobnosť, že sa čoskoro dočkáme zlepšenia a väčšej prehľadnosti. Negatívny vplyv na iné typy kampaní Firma Google uprednostňuje kampane Performance Max pred inými typmi kampaní v reklamnom účte s výnimkou kampaní s kľúčovými slovami s presnou zhodou vo vyhľadávacej sieti alebo v kampaniach v obsahovej sieti, ktoré majú vyššie hodnotenie reklamy. V tomto prípade je taktiež vhodné správne využívať signály publika. To pritom vôbec nemusí byť široké. Signály publika slúžia na to, aby sme Googlu dali vedieť, aký zákazník je pre nás najvhodnejší. Takto vyzerá Google Performance Max v prehľade kampaní. Vyššie náklady na efektívne fungovanie kampane Google odporúča priemerný denný rozpočet vo výške aspoň trojnásobku vašej CZA (cena za konverziu) pre konverzné akcie (napríklad nákup produktu) vybrané pre vašu kampaň. Vo všeobecnosti by mal byť rozpočet konzistentný s ostatnými kampaňami s dobrou výkonnosťou vo vašom účte. Ak sú denné rozpočty na reklamu nízke, kampaň nebude dobre fungovať. Je veľmi dôležité si uvedomiť, že Google Performance Max kampane fungujú najlepšie, keď má Google k dispozícii čo najviac informácií. To znamená, že na začiatku, keď kampaň ešte nemá dostatok dát, by ste mali nastaviť vyšší rozpočet, kým Google nahromadí dostatočné množstvo údajov na to, aby sa začali prejavovať významné výsledky. Budete si musieť vyčleniť aspoň šesť týždňov na zber potrebných dát a Google bude na základe nich následne kampaň optimalizovať. Nezabúdajte, že stále ide o novinku Performance Max predstavuje ešte stále nový formát kampaní, a preto sa neustále aktualizuje a vylepšuje. Keď bol tento typ kampane prvýkrát k dispozícii, nebolo možné ho stiahnuť a upraviť prostredníctvom aplikácie Google Ads Editor – teraz však už áno. Keďže ide o nový formát, je veľmi pravdepodobné, že sa budeme stretávať s častými zmenami a aktualizáciami zo strany spoločnosti Google, ktoré sa budú dolaďovať. Svet sa mení neuveriteľne rýchlo a spolu s ním sa menia aj reklamy Google. Tieto typy kampaní nemusia byť dokonalé a najmä nie sú pre každého. Posúďte svoje ciele, pochopte, ako vám môžu pomôcť či uškodiť a testujte. Záver Automatizácia postupne naberá na popularite i v marketingovom prostredí. Je najvyšší čas, aby majitelia firiem do tejto technológie výrazne investovali a vyťažili zo svojej investície to najlepšie a taktiež aby marketéri venovali danej téme väčšiu pozornosť. Sektor digitálneho marketingu urobil odvážny krok v oblasti automatizácie pre zaistenie toho, že marketéri nebudú strácať veľa času prácou na veciach, ktoré sa dajú jednoducho automatizovať. Performance Max kampane generujú lepšie výsledky pre každého vlastníka firmy, ktorý vynaloží správne úsilie na dosiahnutie výsledkov. Na zvýšenie vášho úspechu je však nevyhnutné, aby ste sa dobre oboznámili s výhodami a nevýhodami kampaní s maximálnym výkonom.

prejsť na článok

Získajte s nami Google Ads promo kód 350€

Google v minulosti ponúkal pre novo vytvorené účty Google Ads možnosť získať promo kód vo výške 75€. Aktuálne tento Google kupón už nie je možné získať. Máme však pre vás dobrú správu. Ako Google Partner máme jedinečnú možnosť získať pre váš nový účet

prejsť na článok

Ako sa dostať na prvú priečku v Google? Nedá sa zaručiť, no dá sa k nej priblížiť

Ako sa dostať na prvú priečku v Google vyhľadávaní? Opakuje sa to pravidelne! Osloví nás klient, pretože svoj web nevie nájsť vo vyhľadávači Google. Alebo je na veľmi nízkych pozíciách. Požiadavka je teda jasná: Prvá priečka v Google, tak ako to má konku

prejsť na článok

Google a responzívny web

Prečo mať responzívny web a aké sú jeho výhody? Je známe že google zvýhodňuje responzívny web pred neresponzívnym a to hlavne u užívateľov ktorí vyhľadávajú informácie na mobilných zariadeniach. To znamená že by mali majitelia web stránok, ktoré nie sú op

prejsť na článok

Ako prepojiť Google ads a Google Analytics účet

Dnes sa pozrieme na to, ako nastaviť prepojenie medzi účtami Google Ads a Google Analytics.  Pokiaľ ešte nemáte vytvorený účet Google Analytics, tak si ho môžete vytvoriť tu. Ak už máme vytvorený účet, prejdite znovu do základného rozhrania účtu “Google A

prejsť na článok

Reklama na Google Ads alebo Facebook Ads?

Je lepšia reklama na Google Ads alebo Facebook Ads? Mnoho podnikateľov pred investovaním do online marketingu stojí pred dôležitým rozhodnutím či svoje kampane založí na Googli alebo na Facebooku. Aj napriek tomu, že reklamy na Googli a Facebooku sú vníma

prejsť na článok