Holandské autobusové návesy pomáhali obnoviť verejnú dopravu v Holandsku po 2. svetovej vojne

Autobusové návesy s ťahačmi Crossley, DAF T13 a DAF A1600 patrili v povojnových rokoch k holanskému dopravnému koloritu. Bezprostredne po druhej svetovej vojne bolo v Európe vrátane Holandska potrebné veľké množstvo autobusov na obnovu verejnej dopravy a verejných služieb. Keďže na prepravu pracovníkov nebol dostatok autobusov, niektoré spoločnosti nakúpili konvenčné návesy. Na tie sa namontovali autobusové karosérie. Cestné vlaky na báze návesov boli rýchlejšie dostupné a lacnejšie ako kompletné (zahraničné) autobusové podvozky. Začiatky V roku 1946 dostala spoločnosť DAF objednávku na výrobu 270 návesov na montáž osobných karosérií. Bolo však príliš dlho čakať na dodávku takého veľkého počtu špeciálnych autobusových podvozkov zo zahraničia. Navyše vláda presadzovala potrebu okamžite obnoviť systém verejnej dopravy v Holandsku. Ťahače pre návesy boli objednané u spoločnosti Crossley z Manchestru vo Veľkej Británii. Osobné karosérie boli nakoniec namontované na podvozky jednonápravových návesov DAF AA štyrmi špecializovanými spoločnosťami. Boli to: Verheul, Werkspoor, De Shelde a Fokker. Prevádzka týchto cestných vlakov na pravidelných linkách netrvala dlho: do troch rokov ich nahradili pravidelné autobusy. Príbeh nekončí V roku 1949 boli už všetky autobusové návesy nahradené autobusmi. Niektoré z návesov sa naďalej používali v Holandsku na prepravu osôb, ale s ťahačmi DAF (niektoré z nich boli neskôr predané do NDR). V roku 1948 známa spoločnosť Philips z Eindhovenu založila spoločnosť VIPRE: Vervoer Industrieel Personeel Regio Eindhoven, t. j. prepravu priemyselných pracovníkov v oblasti Eindhovenu. Ráno a večer ťahače DAF ťahali autobusové návesy so zamestnancami. Počas dňa tie isté ťahače ťahali ďalšie návesy s výrobkami Philips. Neskôr autobusová spoločnosť VIPRE prepravovala aj zamestnancov iných spoločností, napríklad samotnej spoločnosti DAF. Jeden zo zachovaných osobných návesov má karosériu od spoločnosti Deckers so sídlom v Leidene, ktorá je sama na podvozku návesu DAF AA1600-960B z roku 1963. Ťahač je kapotovaný DAF T13 z roku 1964, známejší ako DAF Torpedo (prvej generácie), s 5,75-litrovým šesťvalcovým vznetovým motorom DS 575 s turbodúchadlom. Tento DAF Busopleeger AA8 je v súčasnosti vo vlastníctve Hermanna Smisa. Po kariére pracovnej prepravy DAF sa ešte používal ako informačné a reklamné vozidlo. Dnes sa používa spolu s motorovou jednotkou DAF Torpedo ako neobvyklý obytný automobil. Jeden zo skorších návesov z roku 1946, spojený so sedlovou súpravou DAF A1600 (1967), je vystavený v továrenskom múzeu DAF v Eindhovene. Fotokredit: príslušní autori The post Holandské autobusové návesy pomáhali obnoviť verejnú dopravu v Holandsku po 2. svetovej vojne appeared first on Slovenská autobusová doprava Zvolen, a.s..

prejsť na článok

Rozesílka (ne)dopisů holandské pojišťovny

Holandská pojišťovna FBTO udělala rozesílku obálek, které měly za cíl získat e-maily adresátů, aby tak snížila náklady na další akvizici. Obsahem obálky bylo pouze sdělení, že si adresát může dopis vyzvednout na webové stránce. Po zadání kódu a vyplnění e

prejsť na článok

Zabezpečenie odstávkových prác v závode ExxonMobil Rotterdam v Holandsku

Vybraný projekt 05 Príspevok Zabezpečenie odstávkových prác v závode ExxonMobil Rotterdam v Holandsku zobrazený najskôr Rohrer Impera.

prejsť na článok

Zabezpečenie odstávkových prác v závode ExxonMobil Rotterdam v Holandsku

Vybraný projekt 05 Príspevok Zabezpečenie odstávkových prác v závode ExxonMobil Rotterdam v Holandsku zobrazený najskôr Rohrer Impera.

prejsť na článok

Najväčšie dubnické sídlisko Pod hájom získava priame autobusové spoje do Trenčína. Pozrite si prehľad zmien na Strednom Považí od 1. júna 2023

Sídlisko Pod hájom v Dubnici nad Váhom má po 30 rokoch od svojho dokončenia kvalitné dopravné spojenie. Pridanie autobusových spojov presadilo občianske združenie Doprava na Považí v spolupráci s Odborom dopravy Trenčianskeho samosprávneho kraja. The post

prejsť na článok