Ideálna cesta zo Slovenska na Costa del Sol

Leto, dovolenky, pláže, oddych, dva týždne v horšom prípade menej v lepšom viac. Takto v skratke sa dá popísať obdobie júl a august pre slovákov a slovenky, ktorí sa na toto obdobie celý rok tešia. Cestovať do alebo zo Španielska resp. španielskeho pobrežia Costa del Sol na Slovensko autom prípadne karavanom, nie je úplne pre každého. Rýchlym zadaním štart cieľ do navigácie, sa vám objaví celkom pekné množstvo kilometrov a určite aj rôznych prekážok, ktoré vás po ceste čakajú. Tieto spomínané nástrahy, ak ich náhodou nemáte kryté v rámci svojho poistenia, tak si ho radšej zmeňte. Napríklad taká poisťovňa Union, vám umožní nakombinovať si pre vaše auto všetko to, čo na takúto cestu potrebujete z pzp a havaríjneho poistenia, s prekvapivou cenou. Je to cesta, ktorá by sa dala zvládnuť pri prestriedaní sa s manželkou kamarátom a zopár prestávkami po ceste za približne 29 hodín jazdy osobným autom. Samozrejme, pri tejto alternatíve musíte počítať aj so spaním v aute, kde je otázne, či sa vaše telo dokáže zregenerovať dostatočne na výmenu svojho jazdeckého sparing partnera… Ak idete karavanom, prípadne si cestou chcete čo to pozrieť a prespať, takáto cesta sa vám časovo môže natiahnuť aj na dva až tri dni. Trajekt? Medzi Talianskom a Španielskom premáva celoročne viacero trajektov, trajekt rozumej veľká loď, ktorá by sa dala s trochou predstavivosti prirovnať k obchodnému centru s hotelom. Na viacerých poschodiach ponúka od parkovania, cez zábavu, reštaurácie, bazény, výhľady a hlavne ubytovanie. Konkrétne medzi talianským prístavom Civittavechia a španielskou Barcelonou premáva v pravidelných intervaloch trajekt od spoločnosti GRIMALDI LINES. Konkrétne časy si viete vyklikať na ich webe a hneď máte k dispozícií aj cenu. Komunikujú aj v angličtine takže s prípadnými otázkami by nemal byť problém. Trajekt samozrejme bez problémov pojme aj väčší karaván prípadne osobné auto s prívesným vozíkom. Taktiež si naň môžete vziať svojho štvor a viac nohého miláčika, za všetky takéto alternatívy už rátajte s príplatkom. Samotná cesta trajektom Trajekt štartuje resp. končí v talianskej Civittavechii. Počas dovolenkovej sezóny môžete očakávať, že spolucestujúcich bude veľa a teda odporúčame naozaj byť v prístave o 2h skôr – presne ako to vyžaduje aj dopravca. Ak prídete neskoro, nemusia vas už vpustiť, čo ale v hlavnej sezóne nehrozí pretože trajekt „sa nakladal“ do poslednej chvíle Vjazd do trajektu a samotné parkovanie v ňom je trocha chaotické. Veľmi ľahko sa môže stať, že si odtiaľ odnesiete aj suvenír v podobe poškriabaného plechu, či plastu preto odporúčame, na takúto cestu mať čo najkomplexnejšie havarijné poistenie prípadne povinné zmluvné poistenie, ktoré je flexibilnejšie. Ideálne, pozrite aj na detail, či je vaše auto poistené aj na mori – mimo pevninu, nie je to úplne bežné mať to zahrnuté v poistných podmienkach. Po zaparkovaní pokračujete na vyššie poschodia trajektu, kde je recepcia a kajuty. Ideálne je urobiť si check-in v prístave pred odjazdom (ak je vás v aute viac, vyšlite niekoho z posádky, aby toto zariadil), nebudete musieť riešiť recepciu na lodi. Čo sa týka samotných kajút, určite odporúčame využiť ponuku Grimaldi a užiť si cestu v kajute. Kajút je na lodi nespočetné množstvo, my sme mali šťastie a odviezol nás najdlhší trajekt na svete (zdroj informácie WIKIPEDIA), takže chodby s kajutami pôsobili nekonečne. Čo sa týka služieb na palube, tie sú uspokojivé. V rámci trajektu ROMA je k dispozícií viacero reštaurácií a barov, vyberie si aj vyberavý typ. Na lodi tiež nájdete detský kútik, herňu, obchod, a tiež wellness a vnútorný bazén – aj veľký vonkajší pri bare na streche lode. Všetky tieto wellness bazénové veci boli žiaľ kvôli pandémii, ktorú žijeme zatvorené Pozor, na lodi samozrejme nie je k dispozícií mobilný signál ani žiadna wi-fi, v lobby bare je možné za poplatok pripojiť sa na satelitný internet, ktorý poskytuje prepravca, ten som nevyskúšal a neľutujem to, pretože oddýchnuť si počas plavby, bol môj hlavný zámer Vystupovanie je rovnako ako nastupovanie veľmi zdĺhavé a treba sa na to pripraviť – psychicky. My sme mali štastie a zaparkovali sme medzi poslednými v rámci nášho poschodia, takže ako prvý sme museli aj výjsť – tu platilo prví budú poslední a poslední prví Taktiež rátajte s mega horúčavou v rámci parkovacích poschodí  Cesta Barcelona – Costa del Sol Nasleduje vylodenie v prístave v Barcelone. Tu stojí za zmienku to, že Port de Barcelona sa nachádza v zóne ZBE do ktorej nemôžu bez špeciálneho povolenia vstúpiť medzi 7.00 a 20.00 len vozidlá, ktoré spĺňajú emisné normy Euro 3 a vyššiu pri benzínovom motore a Euro 4 a vyššiu pri dieslových autách. N1tkové autá len ak sú elektrické. Samozrejme majú tam všade kamery, tak je na vás, či to risknete, alebo nie… Každopádne odporúča sa zaregistrovať – nahlásiť sa, môžete tak spraviť na tejto linke, stojí to 2 eurá. Tieto podmienky sú platné k augustu 2021. Samotná cesta ktorá vás čaká ak chcete pokračovať na Costa del Sol, je samozrejme celá vedená po diaľnici, viete ju dať aj úplne zadarmo bez mýtnych poplatkov, resp. platených úsekov. Táto cesta vás vyjde na mýte maximálne 10 EUR. Ešte sme nespomenuli cenu mýta za prejazd Talianskom. Ak by ste sa vybrali rovnakou cestou ako my, tj. Viedeň Villach – Civittavechia , bude to 51,40 EUR. Rakúska diaľničná klasických 9.50 EUR na 10 dní. Čo sa týka pohonných hmôt, určite odporúčame natankovať čo najviac v Rakúsku. V Taliansku sú ceny šialené a počas noci ešte vyššie a ak si necháte natankovať ešte vyššie. Ja som videl najvyššiu cenu nafty 1.90 EUR za liter. Takýmto spríjemnením cesty si viete z 3000 km cesty spraviť 2x 12 hodín autom a jeden deň na pohodlnej kajute. Taktiež finančne je to skoro rovnako, ak si predstavíte diaľničné poplatky vo Francúzsku plus pohonné hmoty. Nás stála cesta trajektom 240 EUR vrátane 2x raňajok a 2x večere – to si taktiež odporúčame zaplatiť vopred v rámci kúpy lístka na trajekt, vyjde to taktiež lacnejšie. Celkovo takáto cesta diaľnica – trajekt diaľnica pri spotrebe okolo 7 litrov, približne 450 EUR a tie výhľady z lode, ktoré na vás čakajú – na nezaplatenie The post Ideálna cesta zo Slovenska na Costa del Sol appeared first on Auto-blog.

prejsť na článok

Moja cesta

moja cesta Aká bola moja cesta? Jazyky ma fascinovali už od malička. Najskôr to bola angličtina, neskôr pribudla francúzština, ktorú som išla študovať aj na univerzitu. Počas i po skončení štúdia som trochu cestovala, pracovala a založila si rodinu. Keď s

prejsť na článok

Krížová cesta

areál Budatínskeho hradu Krížová cesta Príspevok Krížová cesta je zobrazený ako prvý na Považské múzeum.

prejsť na článok

FENICE, IDEÁLNA POSTEĽ PRE FANÚŠIKOV KNÍH

Ak patríte k tým, ktorí pred spaním radi čítajú, máme pre vás tip posteľ Fenice s čelom z mäkkých, pohodlných vankúšov. Fenice vytvorili návrhári Bernhardt-Vella a je charakteristická svojím výrazným záhlavím a geometrickým detailom, ktorý spája čelo s r

prejsť na článok

S02E12: Život hokejového agenta

Ďalší diel Hokejportal - Podcastu je opäť venovaný hokejovému zákulisiu. Tentoraz sa k nášmu mikrofónu za asistencie Nikolety Kováčovej a Pavla Rajtara posadil hokejový agent Tomáš Gbúr. O tom, ako funguje práca agenta, hráčsky skauting, dohadovanie kont

prejsť na článok

Majstri Slovenska pre rok 2021

Cyklistický kalendár a zodpovedajúca sezóna sa už pomaly končí. Radi by sme sa s Vami podelili o zaujímavé udalosti a umiestnenia. Na úvod začneme úspešnou obhajobou majstrovského titulu, keď sa Janka Keseg Števková a Martin Haring stali majstrami Slovens

prejsť na článok