Karanténna PNka kvôli COVID-19. Preplatí ju súkromná poisťovňa?

Vzhľadom na súčasnú situáciu sa na nás klienti obracajú s otázkou, či im poisťovňa zaplatí PNku z dôvodu ochorenia COVID-19. V prvom rade sa treba pozrieť do poistnej zmluvy na tzv. karenčnú dobu. Ide o minimálnu dobu PNky potrebnej na to, aby poisťovňa plnila. Poisťovne majú rôzne varianty plnenia. Najčastejšia varianta PNky je že PN musí byť dlhšia ako 29 dní a vtedy poisťovňa zaplatí PNku buď od 29. dňa alebo niektoré aj spätne od prvého dňa PN. Lepšie varianty aj keď menej časté sú, že poisťovne plnia PNku už pri karenčnej dobe 15 alebo 21 dní. Ak aj splníte karenčnú dobu PNky, poisťovne ešte rozlišujú či ste na PN v dôsledku diagnózy U07.1 – potvrdená infekcia COVID-19 alebo v dôsledku diagnózy U07.2 – podozrenie z infekcie COVID-19, čiže ste v karanténe, pretože žijete v spoločnej domácnosti s pozitívne testovanou osobou, aj keď vy ste zatiaľ negatívny. Tu môžu nastať nasledovné prípady: 1.prípad klient je pozitívny a bude na karanténnej PNke nad karenčnú dobu, napríklad 15 dní lebo bude mať napríklad opakovane pozitívny test na ochorenie COVID-19. Poisťovne v takomto prípade takúto PNku preplatia. 2.prípad klient nie je pozitívne testovaný, ale je doma na karanténnej PNke, pretože žije v spoločnej domácnosti s pozitívne testovaným človekom. Aj v prípade, že splní karenčnú dobu, napríklad 15 dní karanténnej PNky, tak poisťovňa takúto PNku nepreplatí, lebo nebol pozitívne testovaný a nešlo o diagnózu U07.2. 3.prípad   klient, ktorý je 4 dni doma na karanténnej PNke kvôli pozitivite iného člena spoločnej domácnosti, má na 5. deň pozitívny test, dôjde k zmene diagnózy z U07.01 na U07.02 a bude vyliečený do konca povinnej 14 dňovej karantény. Tu vzniká rozdiel medzi jednotlivými poisťovňami, kedy niektoré rátajú karenčnú dobu od začiatku karanténnej PNky a niektoré poisťovne až od pozitívneho testu a zmeny diagnózy. Teda v tomto príklade by pri 15 dňovej karenčnej dobe v lepších poisťovniach mal klient preplatenú celú 19 dňovú PNku, v horších by mu uznali len 14 dní a nič nepreplatili. V prípade otázok ma môžete kontaktovať emailom na [email protected] alebo telefonicky na 0915 866 797. The post Karanténna PNka kvôli COVID-19. Preplatí ju súkromná poisťovňa? appeared first on FINIX.

prejsť na článok

Odporúčania v súvislosti so šírením koronavírusu COVID-19

Manuál Covid-19Stiahnuť Čo mám robiť ak som COVID-19 pozitívnyStiahnuť Vystavenie potvrdenia o PN COVID-19Stiahnuť The post Odporúčania v súvislosti so šírením koronavírusu COVID-19 appeared first on MUDr. Iveta Marinová.

prejsť na článok

Prečo zvoliť látkové plienky

Kvôli svojmu dieťaťu a jeho zdraviu. Kvôli tomu, aby naši potomkovia mali kde kvalitne žiť, kvôli životnému prostrediu. Kvôli svojej peňaženke - kvôli finančným úsporám. Kvôli úcte k životu a nekonzumnému spôsobu života. Kvôli zmysluplnej tradíc

prejsť na článok

Upozornenie pre pacientov podozrivých na Covid-19

Upozornenie pre pacientov podozrivých na COVID-19!!! Pacienti podozriví na COVID-19 nemôžu byť ošetrení ambulantne v našom zariadení. Takíto pacienti musia byť ošetrení vo Fakultnej Nemocnici s Poliklinikou Prešov, kde sú na to epidemiologicky vybavení. P

prejsť na článok

Rizikové životné poistenie: Ktorá poisťovňa je najlepšia v jednotlivých rizikách?

Rizikové životné poistenie si od roku 2012 našlo svoje pevné miesto na finančno sprostredkovateľskom trhu. Platí však, že žiadna poisťovňa nie je najlepšia vo všetkom, preto som sa pozrel ako sa vyvíjajú sadzby (cena rizika) medzi poisťovňami v tých najpo

prejsť na článok

Sociálna poisťovňa opäť rozširuje Elektronický účet poistenca

Sociálna poisťovňa v týchto dňoch už druhýkrát v tomto roku rozšírila obsah Elektronického účtu poistenca, v ktorom pribudli nové funkcionality o úrazových dávkach.

prejsť na článok