Reporting v prostredí podnikateľských subjektov definujeme ako súbor informácií o stave a vývoji podnikateľských aktivít. Reporting je neoddeliteľnou súčasťou každej firmy pretože bez informácií nie je možné sa rozhodovať. Informácie sa získavajú nasledovným postupom: zber dát z interných dátových zdrojov (ERP, CRM, dochádzkový / mzdový systém, plány, dáta od dodávateľov, atď ) a externých zdrojov (finstat, heureka, sociálne siete, Google Analytics, atď) spracovanie dát (automatizovane ak máte BI analytickú aplikáciu alebo manuálne najčastejšia forma Excel), výsledky zo spracovaných dát “reporty“ poskytujú informácie vo forme tabuliek, grafov a ďalších vizuálov Profesionálny reporting vyžaduje automatizáciu celého procesu od zberu, spracovania až po vizualizáciu dát do prehľadných reportov. K tomu slúžia analytické aplikácie známe ako business intelligence. Na slovenskom trhu najznámejšie Tableau, Qlik a Power BI. K tejto téme sme napísali samostatný článok “Ako si vybrať vhodnú aplikáciu pre reporting dát?” Kedy je správny čas zaviesť do firmy profesionálny reporting = analytickú aplikáciu ? ak vaše dáta sa nachádzajú v rôznych dátových zdrojoch, ktoré potrebujete spoločné prepojiť a vyhodnotiť, ● ak nemáte reporty spracovávané automatizovane na dennej báze, ak manuálne spracovanie dát naprieč viacerými systémami vám zaberá väčšinu času a na samotné vyhodnotenie reportov nezostáva dostatok času, ak dostávate reporty po termínoch alebo je pomalá reakcia na zapracovanie nových požiadaviek pre vaše reporty, ak nedokážete včas identifikovať nežiadúce stavy (mínusová marža, ležiaky, chýbajúci tovar, atď), ● ak IT oddelenie je zaťažené neustálymi požiadavkami na vytvorenie reportov, čo obmedzuje ich hlavnú prácu na IT projektoch, ak vznikajú komunikačné problémy pri tvorbe reportov a vyhodnotení spracovaných dát. Ak vaša firma rieši podobné scenáre pri príprave reportov, tak je ideálny čas hľadať kvalitné business intelligence riešenie. Moje odporúčanie: Pri práci s dátami 90% času venujú zamestnanci prípravou reportov (zber a spracovanie, najčastejšie Excel tabuľky) a bohužiaľ na serióznu analýzu výsledkov nezostáva dostatok času. Jediné riešenie je proces zberu a spracovania dát prenechať na software. Vďaka tomu vy alebo vaši ľudia môžete plnohodnotne venovať čas najdôležitejšiemu kroku a to vyhodnotiť informácie z reportov a podľa toho prijímať správne rozhodnutia. 7,Ako analyzovať dáta časť 2 – Pokročilá analýza
Kedy začať riešiť ESG reporting a čo urobiť ako prvé? Ako si možno zlepšiť ESG rating, ako na výpočet uhlíkovej stopy či vytvorenie „step plánu”? Praktické tipy a odporúčania odborníka.Prečítajte si celý článok na Podnikajte.sk
prejsť na článokAk ste si prečítali článok “Kedy potrebujete profesionálny reporting” a zistili ste, že vo vašej firme nastal ideálny čas pre výber reportingového nástroja, ponúkame vám prehľad dostupných možností. Porovnanie reportingových nástrojov business intelligenc
prejsť na článok– zavádzanie Six Sigma a Lean nástrojov – optimalizácia výrobných procesov a nákladov – tvorba materiálových tokov – vedenie tímu pri realizácii projektov – reporting manažmentu Príspevok Špecialista optimalizácií procesov zobrazený najskôr NeumannConsult
Výroba efektnej 3D reklamy na fasádu pre firmu Sofatrend. Výroba 3D reklamy, montáž a dodanie Či už máte presné predstavy a design manuál alebo potrebujete reklamu navrhnúť náš profesionálny tím si poradí s akoukoľvek výzvou. Zabezpečujeme všet
prejsť na článokJednou z povinností v každom roku, ktoré čaká nielen mnohých podnikateľov, je podanie priznania k dani z nehnuteľnosti. Aké sú jeho špecifiká, kto ho musí podať, akých nehnuteľností sa týka a kedy daňovníkovi vzniká alebo zaniká daňová povinnosť? V nasled
prejsť na článok