Koľko stojí SEO?

Vitajte! Už teda viete, čo je SEO? Ak ešte náhodou nie, potom začnite mojich prvým článkom z tejto série. A ak už to viete, potom ste pravdepodobne zároveň zistili aj to, že ho pre svoj biznis potrebujete. A spolu s tým prichádza aj zásadná otázka – koľko stojí SEO? Nuž, rovnako ako celá SEO cesta, ani odpoveď na túto otázku nie je jednoduchá. Ja sa však pokúsim o to, aby ste si vedeli vytvoriť aspoň približnú predstavu. Koľko stojí SEO pre malý, stredný a veľký web? Ak sa kohokoľvek aspoň trochu skúseného spýtate, koľko stojí SEO, pravdepodobne si od vás ako prvé vypýta adresu vášho webu. Vidieť, v akom stave sa web nachádza, aký sortiment produktov či služieb ponúka, to je pri stanovení ceny to najdôležitejšie. Samozrejme platí, že ak ponúkate iba jednu špecifickú službu, napríklad čistenie fasád, potom vás SEO bude stáť výrazne menej, než ako keď sa dá váš sortiment produktov prirovnať k Alze. Ja sa v tomto článku zameriam na zlatú strednú cestu – webstránky, ktoré síce neponúkajú iba jednu špecifickú službu, no zároveň sa sústredia iba na jeden segment produktov. Opäť uvediem môj obľúbený príklad – web, ktorý predáva detské hračky. Predstavte si to tak, že sa tu predáva naozaj široká ponuka hračiek. Hračky pre bábätká, bábiky, autá a autodráhy, ale aj stolné hry, kreatívne hračky či plyšové hračky. Na webe však nenájdete iný sortiment ako hračky, teda žiadne detské oblečenie, ani školské potreby. Vďaka tomuto príkladu vám budem vedieť názornejšie ukázať, koľko stojí SEO pre stredne veľký web. Pozrime sa teda na to. Prvá fáza – PRÍPRAVA – 750€ V prvej fáze je potrebné pripraviť si všetky podklady pre ďalšiu prácu na SEO. Je to séria úkonov, pri ktorých sa dá pomerne presne odhadnúť finálna cena. Pri stredne veľkom webe môžete rátať približne so sumou 750€. Ideálne je, ak sa všetky úkony stihnú maximálne v priebehu mesiaca, no ak je to pre klienta príliš veľká investícia, je možné túto prácu rozdeliť napríklad do dvoch mesiacov. Čo zahŕňa prvá fáza? Technická analýza webstránkyObsahová analýza webstránkyPrieskum kľúčových slovReport aktuálnych pozíciíNávrh vstupných stránokAnalýza spätných odkazov Druhá fáza – ONPAGE SEO – 1500€ V druhej fáze je dôležité práca priamo na webe klienta. V tomto prípade sa už cena nedá až tak presne odhadnúť, pretože závisí predovšetkým od výsledkov a informácií získaných v prvej fáze. Opäť však vychádzam zo skúseností, kde pri stredne veľkom webe je potrebné zoptimalizovať približne 30 rôznych vstupných stránok, čo predstavuje sumu približne 1500€. Tu je dôležité spomenúť dve veci – prvá vec je, že na druhej fáze sa zvyčajne pracuje niekoľko mesiacov, pokojne sa môže rozdeliť do troch až šiestich mesiacov. Druhá dôležitá vec je, že značnú časť z tejto sumy (cca 50%) môže klient ušetriť v prípade, že má čas a chuť pripravovať si obsah pre vstupné stránky sám. Čo zahŕňa druhá fáza? Tvorba a úprava vstupných stránokPríprava obsahu pre vstupné stránkyObsahová optimalizácia vstupných stránok Tretia fáza – OFFPAGE SEO – od 300€/mesiac až do xxx€/mesiac Pri tretej fáze treba rátať s tým, že sa nedá urobiť jednorazovo a ak chcete nielen dosiahnuť výborné neplatené pozície na Google, ale si ich aj udržať, budete musieť na nej pracovať konštante. Netreba totižto zabúdať na to, že určite aj vaša konkurencia pracuje na SEO a teda ak aj raz získate želané neplatené pozície na Google, nezostanú vám na veky. Pri tretej fáze vám z tohto dôvodu uvádzam minimálnu cenu za mesiac. V tomto prípade však neexistuje žiaden strop, iba finančné možnosti samotného klienta. V zásade ale platí, že čím väčšia mesačná investícia, tým rýchlejšie a dlhodobejšie výsledky. Čo zahŕňa tretia fáza? Budovanie spätných odkazov ZHRNUTIE Ak sa chcete vydať na SEO cestu, v podstate musíte rátať s tým, že z nej niet návratu. Je potrebné na nej pracovať konštante, pravidelne, posúvať sa stále ďalej a ďalej, či už po menších alebo väčších krôčikoch. Na záver to azda môžem zhrnúť len tak, že to, koľko stojí SEO, závisí z veľkej časti od veľkosti vášho webu. Treba však rátať s minimálnou investíciou aspoň 300€/mesiac. Stále platí, že čím viac financií do SEO môžete investovať, tým skôr sa dostavia želané výsledky. Odmenou vám však bude stála, kvalitná a relevantná návštevnosť vášho webu s vysokou (častokrát dokonca najvyššou) mierou konverzie. The post Koľko stojí SEO? appeared first on KK marketing.

prejsť na článok

Ako robiť e-mail marketing a koľko stojí?

Veľa firiem využíva e-maily iba na potvrdzovanie objednávok, prípadne na spätné ohodnotenie nákupu. Jednoducho tie e-maily, ktoré sú na fungovanie nevyhnutné. E-maily sú ale skvelým nástrojom pre marketing značky. Informujete zákazníkov o novinkách aj stá

prejsť na článok

Ako zistím, koľko zaplatím za daň z nehnuteľností

The post Ako zistím, koľko zaplatím za daň z nehnuteľností appeared first on Daň z nehnuteľnosti 2024.

prejsť na článok

Koľko peňazí potrebujem (pravidlo 4 percent).

Kurt Vonneguta Joseph Hellersa raz stretli na párty, ktorú organizoval známy hedge fund manager v New Yorku. Počas ich rozhovoru sa Kurt Vonnegut pýta : “ Vedel si, že náš hostiteľ zarobil len za včera viac, ako tvoja Hlava 22 zarobila za celý čas, odkedy

prejsť na článok

Smrť je deň, ktorý stojí za to žiť.

Inšpiratívna prednáška brazílskej lekárky Dr. Ana Claudia Quintana Arantes, ktorá odznela v roku 2012 na podujatí TEDx na Univerzite v Sao Paolo.

prejsť na článok

Abeceda hospodářského vývoje v eurozóně

Se začátkem pandemie Covid-19 vyvstala řada možných scénářů hospodářského vývoje. A zkraje října čtvrtletí stojí za to si tuto „abecedu“ trochu aktualizovat.

prejsť na článok