Koniec defektov na autách?

František Herzáň, Tomáš Krajčí Špeciálna pneumatika Michelin Uptis bude do konca roka 2024 namontovaná na 40 dodávkach La Poste v regióne Hauts-de-France (severné Francúzsko); Bezvzduchová technológia, ktorá je obzvlášť vhodná na dodávky „na poslednú míľu“, odstraňuje akékoľvek riziko prepichnutia a obmedzuje predčasnú výmenu pneumatík; V súčasnosti je Michelin Uptis jedinou bez vzduchovou pneumatikou na svete, ktorá jazdí po otvorených cestách v reálnych podmienkach; Bezvzduchové pneumatiky mieria už aj na európske cesty Po takmer dvadsiatich rokoch vývoja sa zdá, že revolučná bezvzduchová pneumatika by sa mohla stať realitou. Michelin však upozorňuje, že nepôjde o náhradu konvenčných plášťov. Je to situácia, ktorú si žiadny motorista nepraje, avšak vyhnúť sa jej je priam nereálne. Dostať defekt totiž znamená nielen časovú stratu na ceste do cieľa, ale môže predstavovať taktiež nebezpečenstvo – najmä v prípade, že k náhlej strate tlaku v pneumatike dôjde na diaľnici pri vysokej rýchlosti. Vo všeobecnosti platí, že v tom lepšom prípade sa defekt vyrieši náhradným kolesom uloženým v batožinovom priestore alebo namontovaným zo spodnej časti vozidla a následne je nutné vyriešiť opravu deravej pneumatiky v pneuservise. Ak zistíte, že k úniku vzduchu z pneumatiky došlo napríklad na parkovisku, samotný plášť nemusí byť významne poškodený a bude stačiť výmena za rezervu a následne oprava v pneuservise. Rovnako môže ísť len o únik vzduchu cez poškodený ventil alebo popri hrane disku. Kvôli šetreniu miesta a hmotnosti dnes dokonca v autách nájdete zväčša iba sadu na opravu, teda malý kompresor a špeciálnu tekutinu, ktorá by mala netesnosti v pneumatiky dočasne vyplniť. V tom horšom však môže dôjsť po „narazení na klinec“ aj ku kompletnému poškodeniu pneumatiky, ktorá sa už opraviť jednoducho nebude dať. Totožný scenár sa môže zopakovať, ak na vypustenej pneumatiky bude vozidlo stáť dlho alebo na nej budete pokračovať v jazde. Výnimkou sú jedine pneumatiky typu run-flat, ktoré majú spevnenú bočnicu a sú navrhnuté aj pre núdzový dojazd do servisu pri zníženej rýchlosti. Michelin však pracuje aj na úplne inej možnosti, ktorá teraz smeruje už aj na európske cesty. Ide o bezvzduchové pneumatiky Uptis, u ktorých riziko defektu neexistuje. Zdroje: Petrík, R.; hnonline.sk; Andrejčák, T.; auto.pravda.sk; foto: michelinmedia.com/michelin-uptis

prejsť na článok

Super ponuka - Prezúvanie pneumatík

Pon kame V m kompletn prezutie V ho plechov ho mil čika. Kompletn prezutie zimn ch pneumat k na letn , vyvažovanie, opravy defektov likvid cia star ch pneumat k a in služby. Hlin kov aj plechov disky spolu s vyv žen m. + kontrola a

prejsť na článok

Zaujímavé fakty o našich autách a šoférovaní

Vedeli ste, že väčšina šoférov stlmí zvuk na rádiu pri parkovaní, aby sa mohli lepšie sústrediť? Aže strávime dva týždne svojho života len pri čakaní na zelenú? Prečítajte si prekvapivé fakty oautách ašoférovaní anadchnite nimi posádku vášho vozidla, keď

prejsť na článok

Spoločná bodka po táboroch 2023 Planinka

Mestská hromadná doprava, Dopravná devolúcia, Hmla, Koniec obce, Autoškola aj Read more The post Spoločná bodka po táboroch 2023 Planinka appeared first on OZ Púpava.

prejsť na článok

Podcast: Zlyhal INEOS? Koniec Fergusona prišiel skôr ako Erika ten Haga

V rámci nášho fanúšikovského podcastu UnitedWay si priblížime novinky, zaujímavosti a najdiskutovanejšie témy spojené s Red Devils. Podcast si môžete vypočuť na webovom prehrávači, alebo na platformách Soundcloud, Spotify, Anchor, Google Podcasts, Apple P

prejsť na článok

Všetko najlepšie, milé detičky !

Do nebies dnes správa letí, že dnes majú sviatok deti. Slniečko sa na nás smeje, naše telá lúčmi hreje. V srdciach veľa radosti, vo vrecku viac sladkostí. Celý rok len veľa hier, veľký úsmev z naších pier. Už je koniec básničky, veľa lásky detičky!!

prejsť na článok