Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok

Let's get skin serious Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok Do platnosti vstúpila novela zákona o podpore v cestovnom ruchu, ktorý ostro trpí reštrikčnými opatreniami na zamedzenie šírenia COVID-19. Nie všetci sa však spoliehajú len na podporu od štátu či Európskej únie. Kríza prináša nové možnosti, príležitosti i výzvy. A práve tých sa nebál CEO Cestovnej kancelárie DAKA- David Gavaľa, ktorý sa s nami podelil so svojím bizniz /covid príbehom. Čo Vás priviedlo k cestovnému ruchu? Pre mňa aj manželku bolo vždy veľkou vášňou cestovanie a využíval som často služby cestovných kancelárii. Veľa vecí sa nám ale nepáčilo a vedeli sme si niektoré služby predstaviť inak. Preto padlo pred 9 rokmi rozhodnutie založiť si vlastnú cestovnú kanceláriu. Názov je zložený s prvých písmen našich mien (DAvid a KAtarína). Aký bol vývoj podnikania v cestovnom ruchu od počiatku prvej a potom druhej vlny pandémie? Aké výkyvy ste zaznamenali? Situácia sa vyvíjala naozaj veľmi dramaticky. Pri nástupe prvej vlny sme zaznamenali dramatický pokles predajov. Cestovanie nebolo možné a museli sme rušiť plánované zájazdy. V júni sa postupným uvoľňovaním opatrení začalo aspoň v nejakej miere cestovať. V porovnaní s minulosťou išlo stále o dramatický pokles. /*! elementor - v3.21.0 - 26-05-2024 */ .elementor-widget-image{text-align:center}.elementor-widget-image a{display:inline-block}.elementor-widget-image a img[src$=".svg"]{width:48px}.elementor-widget-image img{vertical-align:middle;display:inline-block} Ako vyzerá situácia v cestovnom ruchu aktuálne? Aktuálne sú predaje na minimálnych číslach, keďže cestovanie je prakticky nemožné. Predaje sú tak veľmi malé a čakáme na uvoľňovanie opatrení, aby sme opäť mohli rozbehnúť organizáciu našich zájazdov a samozrejme očakávame následne aj zvýšený predaj. Vy ste rozšírili oblasť podnikania a zmenili na chvíľu zameranie, ako k tomu prišlo? Bolo to v piatok 13. marca, keď som dostal myšlienku, že začneme šiť rúška. Tie neboli v tom čase nikde k dispozícii. Nakúpil som pravdepodobne posledné šijacie stroje, ktoré na trhu boli k dispozícii, rovnako žehličky, látky a gumičky a s celým mojim tímom sme začali šiť rúška. Išlo teda o úplne inú oblasť podnikania a činnosti. Našťastie sa plán podaril a do dnešného dňa sme vyrobili viac ako 150 000 rúšok, najmä so Slovenským znakom. Aktuálne už dopyt po rúškach klesá a preto prichádzame s ďalším novým projektom, kde konečne vyťažíme aj z našich luxusných zájazdových autobusov. Už od 13.12. spúšťame 4 pravidelné expresné autobusové spojenia, ktoré spoja Slovenské metropoly. V prvej fáze projektu pôjde o linky Bratislava – Košice, Bratislava – Prešov, Bratislava – Žilina a Bratislava – Komárno. Rovnako pôjde o linku ktorá spojí východ so západom na trase: Bratislava – Trnava – Nitra – Zvolen – Lučenec – Rimavská Sobota – Rožňava – Košice – Michalovce – Humenné. Aké sú vyhliadky do budúcnosti pre cestovný ruch na Slovensku? Kedy sa situácia vráti viac-menej k normálu? V minulých rokoch sme sa zájazdom po Slovensku prakticky nevenovali. Až tento rok, vzhľadom na situáciu sme priniesli našim zákazníkom aj zájazdy po Slovensku, prípadne pobyty v slovenských hoteloch. Tam je situácia aktuálne rovnako veľmi kritická a pevne veríme, že naši hotelieri túto krízu rovnako zvládnu. Aký vplyv bude mať na Vás novela zákona o podpore cestovného ruchu, ktorú podpísala prezidentka? Ide o pomoc, na ktorú už od marca prakticky čaká celý náš sektor. Pevne veríme, že uvedená pomoc bude dostatočná a pomôže celému sektoru. Doteraz sme totiž počúvali viac sľubov, ako reálnych krokov pre pomoc cestovnému ruchu. Dokonca nás ako cestovné kancelárie, ktoré organizujeme zájazdy najmä do zahraničia v pôvodnom návrhu chceli úplne vynechať. Čo aktuálne očakávajú zákazníci? Zmenilo sa správanie trhu? Trh sa vzhľadom na okolnosti zmenil, klienti sú veľmi opatrní a nakupujú zájazdy na poslednú chvíľu. V budúcom roku ale očakávame mierne zvýšenie cien, keďže všetky zložky cestovného ruchu už avizovali zdražovanie, či sú to hotelieri, letecké spoločnosti a podobne. Uvidíme, ako sa celý trh vyvinie a koľko subjektov ostane pôsobiť na trhu. Čo ste sa o sebe naučili vďaka tejto neobvyklej situácii? Jednoznačne to, že treba neustále inovovať a nečakať len so založenými rukami. Vždy som bol akčný typ, ktorý sa nebál nových výziev. Som rád, že mám stále nové nápady, ktoré dokážem realizovať a prinášať nové projekty, ktoré sú našťastie viac-menej úspešné. Vidíme sa 10.-11. februára 2021 v Bratislave Kontaktujte nás VSTUPENKY The post Krízový manažment alebo ako sme prešli od zájazdov k šitiu rúšok appeared first on CFO Fórum Slovensko.

prejsť na článok

Zákaz zhromažďovania

Krízový štáb SR pre koronavírus zakázal všetky spoločenské podujatia. Ústredný krízový štáb SR rozhodol, že od utorka 10. 3. 2020 na 14 dní platí plošný zákaz kultúrnych, športových, mimoškolských alebo iných spoločenských podujatí. Informoval o tom premi

prejsť na článok

Výberové konania na miesta vysokoškolských učiteľov

Prof. Mgr. Katarína Slobodová Nováková, PhD., rektorka Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, so sídlom Nám. J. Herdu č. 2, 917 01 Trnava, identifikačné číslo 36 078 913, vyhlasuje podľa § 77 ods. 1, 5 a 6 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o

prejsť na článok

Výberové konanie na miesto vysokoškolského učiteľa

Prof. Mgr. Katarína Slobodová Nováková, PhD., rektorka Univerzity sv. Cyrila a Metoda v Trnave, so sídlom Nám. J. Herdu č. 2, 917 01 Trnava, identifikačné číslo 36 078 913, vyhlasuje podľa § 77 ods. 1, 5 a 6 zákona č. 131/2002 Z. z. o vysokých školách a o

prejsť na článok

Referencia na realizovaný projekt DMK, s.r.o.

V projekte Dubnický Metalurgický Kombinát, s.r.o., na ktorý bol vyhlásený konkurz na majetok spoločnosti v roku 2014, bolo potrebné zabrániť úpadku spoločnosti, aby zamestnanci neprišli o svoje miesta a aby v spoločnosti nedošlo k zatvoreniu prevádzky a r

prejsť na článok