11. ročník, 60 speakerov, 2000 účastníkov. To je WEBEXPO 2018 v číslach. Aký odkaz ale niesol? Ako marketér som sa na WEBEXPe zúčastňoval najmä prednášok, ktoré sa týkali dizajnu, umelej inteligencie a (samozrejme) marketingu. Aj tieto dojmy teda budú založené na týchto prednáškach. Ak vás zaujíma skôr developerská časť, skúste pohľadať článok jedného z kolegov developerov, poprípade si sami pozrite záznamy prednášok. Kto vychová umelú inteligenciu? Zdá sa, že veľkí hráči už umelú inteligenciu vychytali po technickej stránke a teraz prišli na rad viac soft otázky jej morálka, správanie či zvyky. Hneď niekoľko rečníkov, najmä Val Head z Adobe či Pamela Pavliscak z Change Sciences vybralo viacero prípadov, kedy to umelá inteligencia takpovediac prepískla. Teda, nie ona samotná. Nuly a jednotky sa predsa neriadia emóciami ani stereotypmi. Avšak keď ich necháte učiť sa od ľudí, veľmi rýchlo odrazia to najhoršie v nich. Táto téma priniesla mnoho vášní aj do publika. To sa pýtalo, kto by mal byť tou autoritou, ktorá umelej inteligencii povie, čo je dobré a čo zlé a kto o tom vôbec rozhoduje. K odpovedi sme sa zatiaľ nedostali, ale ak chceme, aby bola umelá inteligencia na nerozoznanie od človeka, budeme sa tejto otázke musieť venovať. A to dokázal aj Mike Amundsen z API Academy, ktorý priniesol zaujímavú štatistiku o medzere, ktorá vzniká medzi firmami túžiacimi po chatbotoch a na druhej strane ľuďmi, ktorí nemajú záujem rozprávať sa so strojom. Kým viac ako 3/4 firiem vidí budúcnosť komunikácie v chatbotoch, medzi ľuďmi po tom túži priemerne menej ako 10 % populácie. Behshad Behzadi z Google nám potom ukázal, ako ďaleko je technologický gigant po technickej aj obsahovej stránke so svojim Assistantom. Ako odmerať hodnotu dizajnu? Dougles Powell z IBM poodhalil zákulisie práce dizajnérov a design thinking-u v tejto spoločnosti. Aj keď podčiarkol, že hodnotu dizajnu pre firmu je veľmi ťažké exaktne zmerať, v IBM si na to vyvinuli štatistiky, ktoré pravidelne reportujú. Súčasťou celého systému je aj pokročilý e-learning pre zamestnancov a verejnosť či systém cieľov, ktoré v IBM volajú hills a ktoré definujú systémom WWW Who, What, Wow. Viac na https://www.ibm.com/design/thinking. Dizajnu sa venovala aj Diamond Ho z Facebooku. Okrem pohľadu do facebookovej kuchyne a práce projektových tímov vnútri sociálnej siete ponúkla veľmi zábavné dizajnové cvičenie. Použila pritom svojich dvoch psov, Waffla a Truffla. Rich Fulcher z Google vysvetlil, ako vybudovať dizajnový systém, ktorý odolá nielen dobe, ale aj obrovskému množstvu vstupov, s ktorými musí taký systém pracovať. Rich nepochybne vie o čom hovorí, pod taktovkou jeho tímu vzniká celý googlovský Material Design. Marketing? Robte ho príbehmi Piatková ranná keynote patrila Susan Lindner z Emerging Media. Susan toho má za sebou veľa a aj keď dnes rozpráva príbehy veľkých značiek, v minulosti riešila napríklad problém častých pohlavných chorôb v Thajsku. Ako to súvisí s marketingom? Keď chcete zmeniť myslenie cieľovej skupiny, použite príbeh. Tie sú až 22× lepšie zapamätateľné ako holé fakty. embed = new SlidesLiveEmbed('presentation-embed-38910470', { presentationId: '38910470', autoPlay: false // change to true to autoplay the embedded presentation }); Christian Barnett zo Sword & Stone sa tiež venoval príbehom, tentoraz ale skôr tým, ktoré sú podávané ústne. Publiku ponúkol svoje skúsenosti z pitchov (predajných prezentácií), v ktorých šlo o milióny dolárov. Podčiarkol najmä fakt, že dobrý nápad a jeho správna prezentácia sú spojené nádoby, ktoré nemožno oddeliť. Jeden bez druhého stratia cenu. A v neposlednom rade nás Kinneret Yifrah z Nemala previedla veľmi inšpiratívnou prezentáciou o microcopy. Pod tento pojem schovala všetok text, ktorý síce nie je v prvých líniách (headliny, claimy, popisy produktov), ale pre používateľskú skúsenosť je nemenej dôležitý. Ide o všetky texty v tlačidlách, chybové hlášky, popisky funkcií či vysvetlivky, ktoré nájdete naprieč webom. To, ako sú napísané, môže na konci dňa definovať pocit používateľa z vášho webu. Stálo to za to? Určite! Účasť na WEBEXPO môžem jedine odporučiť. Lístok na toto podujatie ponúka v rámci konkurenčných podujatí s podobným zameraním veľmi dobré value for money. Celé by som to uzavrel jedným citátom od Irene Au zo steny Veľkej sály Lucerny, kde sa odohrávala časť prednášok: Good design is like a refrigerator—when it works, no one notices, but when it doesn’t, it sure stinks. The post Kto vychová umelú inteligenciu? + ďalšie dojmy z WEBEXPO 2018 appeared first on Likeable.
Konferenciu HR Manažment organizoval TREND dňa 12. decembra 2024. Zúčastnila sa jej naša kolegyna Renáta Máčaiová v diskusnej sekcii: Hľadajú sa zamestnanci – značka len seriózne. Firmy musia byť pri hľadaní zamestnancov proaktívni a musia reflekto
prejsť na článokPrispôsobiť zoznam relevantných kľúčových slov ku konkrétnej pristávacej stránke (landing page) je relevantnou stratégiou od roku 2015, kedy vyšla aktualizácia, ktorá využívala umelú inteligenciu – RankBrain. Táto aktualizácia bola neustále vylepšovaná av
prejsť na článokTak ako každý rok, aj v roku 2018 sme pre Vás pripravili veľa skvelých podujatí. Počas celého roka 2018 je pre Vás pripravených veľa skvelej zábavy pri ľudovej hudbe a vynikajúcom, zdravom jedle z domáceho farmového chovu. The post Kalendár podujatí pre r
Masters of Ju-Jitsu Máme za sebou jeden skvelý seminár, kde sme znova stretli našich kamarátov zo spriatelených klubov zo Slovenska ale aj z Maďarska a nadviazali ďalšie priateľstvá. Cvičili sme pod skvelými majstrami: Gunter Painter 9. Dan, Gusztá
prejsť na článokKrasna chata v krasnom prostredi. Dakujeme za nadherny pobyt.
prejsť na článok