Kto vychová umelú inteligenciu? + ďalšie dojmy z WEBEXPO 2018

11. ročník, 60 speakerov, 2000 účastníkov. To je WEBEXPO 2018 v číslach. Aký odkaz ale niesol? Ako marketér som sa na WEBEXPe zúčastňoval najmä prednášok, ktoré sa týkali dizajnu, umelej inteligencie a (samozrejme) marketingu. Aj tieto dojmy teda budú založené na týchto prednáškach. Ak vás zaujíma skôr developerská časť, skúste pohľadať článok jedného z kolegov developerov, poprípade si sami pozrite záznamy prednášok. Kto vychová umelú inteligenciu? Zdá sa, že veľkí hráči už umelú inteligenciu vychytali po technickej stránke a teraz prišli na rad viac soft otázky jej morálka, správanie či zvyky. Hneď niekoľko rečníkov, najmä Val Head z Adobe či Pamela Pavliscak z Change Sciences vybralo viacero prípadov, kedy to umelá inteligencia takpovediac prepískla. Teda, nie ona samotná. Nuly a jednotky sa predsa neriadia emóciami ani stereotypmi. Avšak keď ich necháte učiť sa od ľudí, veľmi rýchlo odrazia to najhoršie v nich. Táto téma priniesla mnoho vášní aj do publika. To sa pýtalo, kto by mal byť tou autoritou, ktorá umelej inteligencii povie, čo je dobré a čo zlé a kto o tom vôbec rozhoduje. K odpovedi sme sa zatiaľ nedostali, ale ak chceme, aby bola umelá inteligencia na nerozoznanie od človeka, budeme sa tejto otázke musieť venovať. A to dokázal aj Mike Amundsen z API Academy, ktorý priniesol zaujímavú štatistiku o medzere, ktorá vzniká medzi firmami túžiacimi po chatbotoch a na druhej strane ľuďmi, ktorí nemajú záujem rozprávať sa so strojom. Kým viac ako 3/4 firiem vidí budúcnosť komunikácie v chatbotoch, medzi ľuďmi po tom túži priemerne menej ako 10 % populácie. Behshad Behzadi z Google nám potom ukázal, ako ďaleko je technologický gigant po technickej aj obsahovej stránke so svojim Assistantom. Ako odmerať hodnotu dizajnu? Dougles Powell z IBM poodhalil zákulisie práce dizajnérov a design thinking-u v tejto spoločnosti. Aj keď podčiarkol, že hodnotu dizajnu pre firmu je veľmi ťažké exaktne zmerať, v IBM si na to vyvinuli štatistiky, ktoré pravidelne reportujú. Súčasťou celého systému je aj pokročilý e-learning pre zamestnancov a verejnosť či systém cieľov, ktoré v IBM volajú hills a ktoré definujú systémom WWW Who, What, Wow. Viac na https://www.ibm.com/design/thinking. Dizajnu sa venovala aj Diamond Ho z Facebooku. Okrem pohľadu do facebookovej kuchyne a práce projektových tímov vnútri sociálnej siete ponúkla veľmi zábavné dizajnové cvičenie. Použila pritom svojich dvoch psov, Waffla a Truffla. Rich Fulcher z Google vysvetlil, ako vybudovať dizajnový systém, ktorý odolá nielen dobe, ale aj obrovskému množstvu vstupov, s ktorými musí taký systém pracovať. Rich nepochybne vie o čom hovorí, pod taktovkou jeho tímu vzniká celý googlovský Material Design. Marketing? Robte ho príbehmi Piatková ranná keynote patrila Susan Lindner z Emerging Media. Susan toho má za sebou veľa a aj keď dnes rozpráva príbehy veľkých značiek, v minulosti riešila napríklad problém častých pohlavných chorôb v Thajsku. Ako to súvisí s marketingom? Keď chcete zmeniť myslenie cieľovej skupiny, použite príbeh. Tie sú až 22× lepšie zapamätateľné ako holé fakty. embed = new SlidesLiveEmbed('presentation-embed-38910470', { presentationId: '38910470', autoPlay: false // change to true to autoplay the embedded presentation }); Christian Barnett zo Sword & Stone sa tiež venoval príbehom, tentoraz ale skôr tým, ktoré sú podávané ústne. Publiku ponúkol svoje skúsenosti z pitchov (predajných prezentácií), v ktorých šlo o milióny dolárov. Podčiarkol najmä fakt, že dobrý nápad a jeho správna prezentácia sú spojené nádoby, ktoré nemožno oddeliť. Jeden bez druhého stratia cenu. A v neposlednom rade nás Kinneret Yifrah z Nemala previedla veľmi inšpiratívnou prezentáciou o microcopy. Pod tento pojem schovala všetok text, ktorý síce nie je v prvých líniách (headliny, claimy, popisy produktov), ale pre používateľskú skúsenosť je nemenej dôležitý. Ide o všetky texty v tlačidlách, chybové hlášky, popisky funkcií či vysvetlivky, ktoré nájdete naprieč webom. To, ako sú napísané, môže na konci dňa definovať pocit používateľa z vášho webu. Stálo to za to? Určite! Účasť na WEBEXPO môžem jedine odporučiť. Lístok na toto podujatie ponúka v rámci konkurenčných podujatí s podobným zameraním veľmi dobré value for money. Celé by som to uzavrel jedným citátom od Irene Au zo steny Veľkej sály Lucerny, kde sa odohrávala časť prednášok: Good design is like a refrigerator—when it works, no one notices, but when it doesn’t, it sure stinks. The post Kto vychová umelú inteligenciu? + ďalšie dojmy z WEBEXPO 2018 appeared first on Likeable.

prejsť na článok

Konferencia HR MANAŽMENT 2023 TREND

Konferenciu HR Manažment organizoval TREND dňa 12. decembra 2024. Zúčastnila sa jej naša kolegyna Renáta Máčaiová v diskusnej sekcii: Hľadajú sa zamestnanci – značka len seriózne. Firmy musia byť pri hľadaní zamestnancov proaktívni a musia reflekto

prejsť na článok

User intent Používateľský zámer vo vyhľadávaní

Prispôsobiť zoznam relevantných kľúčových slov ku konkrétnej pristávacej stránke (landing page) je relevantnou stratégiou od roku 2015, kedy vyšla aktualizácia, ktorá využívala umelú inteligenciu – RankBrain. Táto aktualizácia bola neustále vylepšovaná av

prejsť na článok

Kalendár podujatí pre rok 2018

Tak ako každý rok, aj v roku 2018 sme pre Vás pripravili veľa skvelých podujatí. Počas celého roka 2018 je pre Vás pripravených veľa skvelej zábavy pri ľudovej hudbe a vynikajúcom, zdravom jedle z domáceho farmového chovu. The post Kalendár podujatí pre r

prejsť na článok

Medzinárodný seminár Radava 2018

Masters of Ju-Jitsu Máme za sebou jeden skvelý seminár, kde sme znova stretli našich kamarátov zo spriatelených klubov zo Slovenska ale aj z Maďarska a nadviazali ďalšie priateľstvá. Cvičili sme pod skvelými majstrami: Gunter Painter 9. Dan, Gusztá

prejsť na článok