LIGHT, LIKE A BROKEN TREEHelen TóthHelen Tóth patrí medzi mladú generáciu výtvarníkov. Absolvovala Školu úžitkového výtvarníctva v Bratislave a pokračovala na Vysokej škole výtvarných umení. Po skončení vysokej školy vystavovala na samostatných aj skupinových výstavách doma i v zahraničí (Rakúsko, Belgicko, Maďarsko). Je dvojnásobnou finalistkou ceny VÚB banky za maľbu a nominantkou ceny Piero D´Amore E Colore na The Others Art Fair v talianskom Turíne.Vo svojich dielach programovo pracuje so zobrazovaním stromu a lesa. Práve tieto prvky sa stali signifikantnými, ako súčasť výtvarných sérií „Lightbox with a tiny forest“ a „Na chrbte nosím paprade“.Pre Galériu Výklad sa rozhodla vytvoriť nový objekt – kmeň stromu, ktorý vystavila spolu so staršou prácou – maľbou na nevypnuté plátno. Každé dielo je situované vo vlastnej výstavnej kóji. Máme tak možnosť vidieť rozličné polohy autorkinej tvorby, či už maliarsku, alebo sochársku. Zároveň nám predstavuje umenie ako druh módu prežívania bytia, ako o ňom hovorí psychológ Erich Fromm vo svojej knihe Mať alebo byť.Prostredie lesa a príroda samotná je pre autorku neustálym inšpiračným zdrojom. Predmetom jej záujmu sú hlavne ihličnany, ktoré považuje za esteticky vhodnejšie pre svoju tvorbu. Z tej nevynecháva ani choré alebo mŕtve stromy, ktorých pozostatky rovnako tvoria prostredie lesa, ako tie živé. Padnutý strom, ktorý sa autorke zdal príťažlivý bol príliš ťažký na to, aby si ho vzala z lesa so sebou, sa teda stal východiskovým bodom pre umeleckú činnosť.Autorka sa s touto situáciou vysporiadala práve prostredníctvom kreatívnej tvorby s materiálmi, ktorými dala ľubovoľnú formu „vysnívanému“ kmeňu. Jeho belostný sadrový povrch doplnený o papraďové listy a vetvičky odkazuje na belobu mramorových sôch klasického umenia a zároveň je v kontraste s maľbou v druhom výklade. Zavesenie v priestore teda priamo odkazuje na názov výstavy a zároveň ironicky poukazuje na samotný proces tvorby, ktorý nebol zďaleka tak ľahký. Naopak maľba na plátne nainštalovaná v druhom výklade je iba prehodená cez lanko na drevenom ráme a pripomína čínsku alebo japonskú krajinomaľbu. Oproti sadrovému kmeňu budiacemu dojem ťažkej hmoty pôsobí maľba ľahkým dojmom akéhosi závesu, jemného a nenápadného prvku majúceho ale schopnosť vyvolať až zenový dojem, podobne ako v tradícii krajinomaľby ďalekého východu.Autorke nejde o vedeckú deskripciu a faktografické podanie, podmanenie a uchovanie prírodných artefaktov, ale o vyjadrenie prchavého, no intenzívneho zážitku, ktorému je človek vystavený v konfrontácii so svetom prírody, jej procesov a zákonitostí, ako univerzálnych paradigiem života a smrti opakujúcich sa v nekonečnom cykle.Peter Molari / kurátor výstavyFoto: Peter LančaričProjekt a chod galérie na rok 2022 z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia.
If something goes wrong with your car and you dont know much about car repair, then its time to go to the shop and find out whats wrong. However, lots of people are understandably worried about getting ripped off—mechanics are pretty good at detecting whe
V dokumente sú akcie na vybrané laminátové, dizajnové a korkové podlahy nemeckej značky Egger. Pre pohodlné prezeranie, listovanie a tlač dokumentu kliknite na tento odkaz alebo na ikonu v pravej hornej ponuke. Download (PDF, Unknown)The post Akciové zľ
prejsť na článokLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed quanta sit alias, nunc tantum possitne esse tanta. Itaque eos id agere, ut a se dolores, morbos, debilitates repellant. Quae cum essent dicta, finem fecimus et ambulandi et disputandi. Quem si t
prejsť na článokLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed quanta sit alias, nunc tantum possitne esse tanta. Itaque eos id agere, ut a se dolores, morbos, debilitates repellant. Quae cum essent dicta, finem fecimus et ambulandi et disputandi. Quem si t
prejsť na článokLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed quanta sit alias, nunc tantum possitne esse tanta. Itaque eos id agere, ut a se dolores, morbos, debilitates repellant. Quae cum essent dicta, finem fecimus et ambulandi et disputandi. Quem si t
prejsť na článok