.avia-section.av-2hq96-40c1e816a00335d21d8f901ab9618df6{ background-color:#b02b2c; background-image:unset; } .avia-section.av-2hq96-40c1e816a00335d21d8f901ab9618df6 .av-extra-border-element .av-extra-border-inner{ background-color:#b02b2c; } #top .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b{ padding-bottom:0; color:#ffffff; font-size:22px; } body .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } #top #wrap_all .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .av-special-heading-tag{ font-size:22px; } .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .special-heading-inner-border{ border-color:#ffffff; } .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .av-subheading{ font-size:15px; } @media only screen and (min-width: 480px) and (max-width: 767px){ #top #wrap_all .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .av-special-heading-tag{ font-size:0.8em; } } @media only screen and (max-width: 479px){ #top #wrap_all .av-special-heading.av-l5qk9jf4-f1fa4f218e9d2e51acff6fca6d8af26b .av-special-heading-tag{ font-size:0.8em; } } Lodný kontajner na cestách .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1{ background-color:#f5f5f5; background-image:unset; } .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1 .av-extra-border-element .av-extra-border-inner{ background-color:#f5f5f5; } .flex_column.av-n16jq-95a00b13e5d3b7d2ee1a0f5255c014db{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-4e5w86-8874c8dc8fcb4eb8de4b918e43f65d56{ padding-bottom:15px; } body .av-special-heading.av-4e5w86-8874c8dc8fcb4eb8de4b918e43f65d56 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-4e5w86-8874c8dc8fcb4eb8de4b918e43f65d56 .av-subheading{ font-size:15px; } Lodný kontajner #top .av_textblock_section.av-lwpoi-f33b1e6c7549d46e0b4c3488df42e833 .avia_textblock{ color:#000000; } Lodné kontajnery – videli ste ich na korbách nákladných áut alebo vlakov smerujúcich cez krajinu. Prepravujú sa na nákladných lodiach dlhších ako futbalové ihrisko. Sú zaparkované v skladoch, naskladané jeden na druhom do vysokých bášt. .avia-image-container.av-20kia-dc0f55447bc921ddbb18c118457229c8 img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-20kia-dc0f55447bc921ddbb18c118457229c8 .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } .flex_column.av-ijzoy-0507bdf87fe82d79ffa40ed15bdc60ee{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-2zfjrq-60e7736088711d92955cc5f1ccdab581{ padding-bottom:15px; } body .av-special-heading.av-2zfjrq-60e7736088711d92955cc5f1ccdab581 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-2zfjrq-60e7736088711d92955cc5f1ccdab581 .av-subheading{ font-size:15px; } Lodný kontajner typy Klasický lodný kontajner má pevné bočné steny z cortenovej ocele a zadné dvere s dvoma uzatvárateľnými krídlami. Na špeciálne použitie ako je preprava tekutín alebo potravinárskych produktov, sa používajú chladiarenské kontajnery, cisterny, otvorené kontajnery (s otvárateľnými strechami) alebo s otvárateľnými bočnými stenami. .avia-image-container.av-gw4da-f98a506218978e65919efcb850f1f96b img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-gw4da-f98a506218978e65919efcb850f1f96b .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1{ background-color:#f5f5f5; background-image:unset; } .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1 .av-extra-border-element .av-extra-border-inner{ background-color:#f5f5f5; } .avia-section.av-g1hwe-53d6d940114dab2303a8912d88f5098f{ background-color:#f5f5f5; background-image:unset; } .avia-section.av-g1hwe-53d6d940114dab2303a8912d88f5098f .av-extra-border-element .av-extra-border-inner{ background-color:#f5f5f5; } .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-av_heading-d28583109c61b959e1115a22101ae797{ padding-bottom:15px; } body .av-special-heading.av-av_heading-d28583109c61b959e1115a22101ae797 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_heading-d28583109c61b959e1115a22101ae797 .av-subheading{ font-size:15px; } Čo je corten a prečo je výnimočný? CORTEN je špeciálna oceľ: ktorá vďaka svojmu zloženiu vytvorí povrchovú ochrannú vrstvu hnedej farby, ktorá má okrem vynikajúcej mechanickej odolnosti až 8-krát vyššiu rezistenciu voči korózii ako normálna konštrukčná oceľ, ktorá nevyžaduje dodatočné náklady na galvanizáciu, a ak je povrchovo upravená náterom, znižuje náklady na údržbu, keďže aj pri poškriabaní alebo odštiepení náterom upravenej vrstvy sa plech z tohto materiálu vie sám chrániť voči poveternostným vplyvom .avia-image-container.av-20kia-3a6371d103513834efada88ce3d34d3c img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-20kia-3a6371d103513834efada88ce3d34d3c .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-av_heading-e388963dcb2a4212ba1031e9800a96e7{ padding-bottom:0; } body .av-special-heading.av-av_heading-e388963dcb2a4212ba1031e9800a96e7 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_heading-e388963dcb2a4212ba1031e9800a96e7 .av-subheading{ font-size:15px; } Každý rok sa cez more prepraví v lodných kontajneroch cca 1,6 miliardy ton nákladu. Každému z Vás už bolo niečo doručené v lodnom kontajneri. Lodné kontajnery sú skutočne fascinujúce priemyselné objekty. Ako je možné, že sa tieto oceľové „krabice“ stali všadeprítomnou jednotkou medzinárodného obchodu? Tento spôsob dopravy prináša medzinárodnému obchodu obrovské výhody pokiaľ ide o znižovanie nákladov na dopravu, poškodenie tovaru a krádeže. Keďže produkt zostáva vo vnútri kontajnera od začiatku od výrobcu až k nákupcovi, distribučný reťazec je zjednodušený a každý pohyb je automatizovaný. Žiadny kontajner sa nestratí, každý má svoje sériové číslo, na základe ktorého ho možno vyhľadať. Od výroby prvého kontajnera až po dnes, prešli kontajnery rôznymi veľkosťami až boli nakoniec rozmery štandardizované tak, aby sa dali čo najefektívnejšie stohovať a aby lode, vlaky, nákladné autá a žeriavy v prístave mohli byť postavené podľa univerzálnej veľkosti. Táto štandardizácia sa nakoniec uplatnila v celom globálnom priemysle vďaka práci Medzinárodnej organizácie pre štandardizáciu (ISO), ktorá v roku 1961 stanovila štandardné veľkosti pre všetky kontajnery. Dve najdôležitejšie a dnes najčastejšie používané veľkosti sú 20 stôp a 40 stôp. .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } .avia-image-container.av-20kia-1cc2a6bb67a53b7e47241a75189cb310 img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-20kia-1cc2a6bb67a53b7e47241a75189cb310 .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } #top .av_textblock_section.av-5q2lq-9e2a17de80055f583e72d39ca3a7ae41 .avia_textblock{ color:#000000; } 20 stopový lodný kontajner (označenie TEU) rozmer 2,4 x 6 x 2,6 m .flex_column.av-1izem-748240002e6e12921d8c19c0bf3092dd{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } .avia-image-container.av-20kia-5c904928a72719268d8b5c88ee6ed56b img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-20kia-5c904928a72719268d8b5c88ee6ed56b .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } #top .av_textblock_section.av-5q2lq-9e2a17de80055f583e72d39ca3a7ae41 .avia_textblock{ color:#000000; } 40 stopový lodný kontajner (označenie FEU) rozmer 2,4 x 12 x 2,9m .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-av_heading-3b1386232cd76ffade99fea6c11b3281{ padding-bottom:0; } body .av-special-heading.av-av_heading-3b1386232cd76ffade99fea6c11b3281 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_heading-3b1386232cd76ffade99fea6c11b3281 .av-subheading{ font-size:15px; } Cesta lodného kontajnera Krok 1 – ZADANIE OBJEDNÁVKY Klient zadá objednávku tovaru u výrobcu. Následne v spolupráci so špeditérom potrebuje zabezpečiť prepravu tovaru z miesta výrobcu do svojej prevádzky. V závislosti od toho, kde sa miesta výrobcu a nákupcu nachádzajú, budú pravdepodobne potrebné prepravné kontajnery. Krok 2 – NÁKLADNÉ AUTO Pre veľkú väčšinu výrobcov je najlepší prístup k ich prevádzkam po cestnej komunikácii, čo znamená, že tovar bude potrebné naložiť na nákladné auto a odviezť do cieľa alebo do najbližšieho prístavu. Krok 3 – PRÍSTAV / LOĎ Špeditér bude zodpovedný za nájdenie najlepšej trasy z bodu A do bodu B. Môže sa rozhodovať medzi najúspornejšou alebo najrýchlejšou cestou. Ďalším krokom bude zvyčajne naloženie na kontajnerovú loď, ktorá kontajner s tovarom dopraví do cieľovej krajiny. Krok 4 – PREPRAVA Loď prepraví tovar z prvého prístavu a dostane sa do druhého. Počas cesty bude musieť kapitán alebo iná osoba z lodnej linky poskytnúť vláde v cieľovej krajine údaje o lodi a jej náklade. Krok 5 PRÍJAZD / VSTUP DO KRAJINY Hneď ako je kontajnerová loď uvoľnená na vstup do prístavu, zakotví v prístave vedľa žeriavov, ktoré vyložia kontajnery z lode. Krok 6 – COLNÉ ODBAVENIE Po dôkladnej analýze dokumentácie pre každý kontajner môžu colní úradníci vybrať určité kontajnery na ďalšiu kontrolu. Po colnom preclení je kontajner naložený na špeciálny kamiónový podvozok, aby mohol byť prepravený do distribučného centra. Krok 7 KONEČNÉ DORUČENIE Kontajner je vyzdvihnutý z prístavu nákladným vozidlom alebo vlakom a prepravený do distribučného centra v blízkosti prístavu, kde sa otvorí a jednotlivé balíčky tovaru sa oddelia a pripravia na expedíciu. Od tohto momentu zvyčajne trvá už len niekoľko dní, kým pôvodný klient dostane svoju objednávku. .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } #top .av-special-heading.av-av_heading-ae42ebd058b3cc07670295d15c14f7d9{ padding-bottom:0; } body .av-special-heading.av-av_heading-ae42ebd058b3cc07670295d15c14f7d9 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_heading-ae42ebd058b3cc07670295d15c14f7d9 .av-subheading{ font-size:15px; } Nová hodvábna cesta alebo stratégia „jeden pás, jedna cesta“ .avia-image-container.av-l5mh1rew-9c1baa6d6178fed1806adbebd67aab09 img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-l5mh1rew-9c1baa6d6178fed1806adbebd67aab09 .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } Cesta vedie od východného pobrežia Číny až do Rotterdamu a každý štát, nachádzajúci sa na trase, môže z tejto spolupráce ťažiť ekonomické i kultúrne výhody. Čínske inštitúcie investovali nemalé prostriedky do infraštruktúry cesty, v snahe zvýšiť obchod s Európskou úniou. Čína chce vhodnejším vyvážením tovaru, kapitálu a práce znížiť domácu nadprodukciu a chce pomôcť internacionalizácii čínskeho jüanu. Denne sa medzi Úniou a Čínou vymenia tovary v hodnote 1 miliardy eur. Cesta bude podľa odhadov čoskoro zahŕňať 40 % celosvetového obchodu. Čína je pre mnoho európskych krajín jedným z najdôležitejších obchodných partnerov. Posilňovanie východo-západných dodávateľských reťazcov je preto atraktívne pre mnoho firiem a hospodárstiev. Táto cesta je finančnou a obchodnou stratégiou predstavenou prezidentom Čínskej ľudovej republiky Si Ťin-pchingom v septembri 2013. Zameriava sa na zlepšenie dopravnej infraštruktúry pre potreby obchodu. V roku 2049 bude mať Čínska ľudová republika 100 rokov. Prezident chce, aby sa Čína dovtedy stala najväčšou svetovou ekonomikou. Za týmto účelom sa má oživiť staroveká Hodvábna cesta. Nová hodvábna cesta obsahuje dve obchodné cesty. .flex_column.av-1izem-53332fe4ad8bde69651749036b53e0f1{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } Cesta po súši Kopíruje pôvodnú Hodvábnu cestu a vedie z Číny cez Strednú Áziu do Európy. Popri cestnej doprave je čoraz atraktívnejšia železničná doprava zasielania tovaru medzi Čínou a Európou. Hlavnými výhodami sú rýchlosť a cena. Železničná nákladná doprava je rýchlejšia ako cestná a nákladovo efektívnejšia ako námorná alebo letecká. .flex_column.av-1izem-748240002e6e12921d8c19c0bf3092dd{ border-width:2px; border-color:#ffffff; border-style:solid; -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:20px 20px 20px 20px; background-color:#ffffff; } Námorná cesta Vedie cez Melackú úžinu a Bengálsky záliv, okolo Indického subkontinentu, k východným brehom Afriky, cez Suezský prieplav do Európy. Najväčšia kontajnerová loď Algeciras odvezie naraz 23 964 TEU/20-stopových kontajnerov. .avia-image-container.av-l5mh1rew-495b61615f0b975e2a87701ead23c0e7 img.avia_image{ box-shadow:none; } .avia-image-container.av-l5mh1rew-495b61615f0b975e2a87701ead23c0e7 .av-image-caption-overlay-center{ color:#ffffff; } .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1{ background-color:#f5f5f5; background-image:unset; } .avia-section.av-g1hwe-40dfef689c9da1d2180c99a0459231e1 .av-extra-border-element .av-extra-border-inner{ background-color:#f5f5f5; } Zdielať naZdielať FacebookZdielať TwitterShare on WhatsAppZdielať PinterestShare by Mail Príspevok Lodný kontajner na cestách je zobrazený ako prvý na Lodný kontajner Bôry.
Lodný kontajner a jeho využitie pre príjemné chvíle Lodné kontajnery sú predovšetkým určené na prepravu tovaru po mori alebo železnici. No v súčasnosti sa vďaka svojim vlastnostiam uplatňujú po celom svete aj inak. Inšpirujte sa s nami: .avia-section.
prejsť na článokLodný kontajner a jeho využitie Lodné kontajnery sú predovšetkým určené na prepravu tovaru po mori alebo železnici. No v súčasnosti sa vďaka svojim vlastnostiam uplatňujú po celom svete aj inak. Inšpirujte sa s nami: .avia-section.av-lf2gi0sy-24e93e4d
prejsť na článok.flex_column.av-jlgec7-47d6487b08ba90a5c1615d8e2620f03a{ -webkit-border-radius:0px 0px 0px 0px; -moz-border-radius:0px 0px 0px 0px; border-radius:0px 0px 0px 0px; padding:0px 0px 0px 0px; } Sklad z lodného kontajnera s terasou v záhrade .flex_column.a
prejsť na článok#top .av-special-heading.av-av_heading-3cf7b045d21fa6fbcf0caad3d846f565{ padding-bottom:10px; } body .av-special-heading.av-av_heading-3cf7b045d21fa6fbcf0caad3d846f565 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_head
prejsť na článok#top .av-special-heading.av-av_heading-76527ed83ca9eaa68ea3e5079f1288e9{ padding-bottom:10px; } body .av-special-heading.av-av_heading-76527ed83ca9eaa68ea3e5079f1288e9 .av-special-heading-tag .heading-char{ font-size:25px; } .av-special-heading.av-av_head
prejsť na článok