Prosím, otvorte balík a skontroluje obsah balenia: Ďalšie príslušenstvo: 1T4 Kábel Predĺžovací kábel k motoru Na výber sú rôzne typy displayov: Voliteľná súčasť sady: Protiklzové rameno krútiaceho momentu Náradie potrebné na prestavbu bicykla: Ako si overím veľkosť kolesa? V tomto prípade 26“ je priemer ráfiku a 1,95“ určuje šírku plášťa. Ako si overím, či je motor vhodný do predného, alebo zadného kolesa? Zadný motor má na pravej strane závit na našraubovanie viackolečka, alebo vybranie, na ktoré sa nasúva kazeta. Predný motor nemá závit ani vybratie. Obidve strany sú identické. Ako overím rozteč vidlice? Rozteč vidlice je priestor na osadenie kolesa, v našom prípade na osadenie kolesa s motorom. Pozor: Ak je pôvodné koleso osadené na pevnú osku, bicykel nie je vhodný na prerábku (Na vidlici musí byť vybranie v tvare U, do ktorého sa nasunie oska motora). Rozteč prednej vidlice musí byť 100mm. Rozteč zadnej vidlice musí byť 135 – 142mm. Ak je rozteč menšia ako 135mm (hlavne pri starších bicykloch), niekedy pomôže vidlicu mechanicky roztiahnuť a nasadiť koleso s motorom. Krok 1: Uisti sa, že je tvoj bicykel vhodný na prerábku! Naša sada je univerzálna a vhodná na prerábku väčšiny bežných bicyklov. Každopádne bicykel predsa len musí spĺňať určité kritéria. Pri montáži predného motora musí byť rozteč vidlice najmenej 100mm. Pri montáži zadného motora musí byť rozteč vidlice najmenej 135mm. Vybranie na vidlici (v tvare U) musí byť vhodné na osadenie osky motora. Ak je vybranie príliš široké, motor sa bude pretáčať a rám bicykla sa zničí! Oska motora má priemer 10mm Krok 2: pred montážou a osadením zadného kolesa s motorom namontujte na motor viackolečko (alebo kazetu) a kotúčovú brzdu (montáž kotúčovej brzdy nie je potrebná, ak je bicykel osadený brzdami typu V). 1.Montáž viackolečka (kazety): Z Vášho pôvodného kolesa odšraubujte viackolečko a našraubujte ho na závit na pravej strane motora. V prípade, že je na Vašom pôvodnom kolese namiesto viackolečka kazeta, tá sa na závit motora nedá našraubovať. Je potrebné dokúpiť nové viackolečko (6-7 kolečko). A naopak, ak je na motore namiesto závitu vybranie, nasúvací systém na kazetu, nedá sa zase namontovať viackolečko. Ak je Vaše pôvodné koleso osadené viackolečkom, je nutné dokúpiť vhodnú kazetu a namontovať na motor. Na demontáž a následné montáž pôvodného viackolečka z kolesa potrebujete vhodný nadstavec (viď obr.). Viackolečko uvoľňujeme smerom doľava. Na uvoľnenie kazety je už potrebný aj reťazový kľúč, ktorým si uchytíme kazetu a kľúčom s nadstavcom uvoľníme smerom doľava. Bez reťazového kľúča by sa kazeta pretáčala doľava na voľnobežke a nedala sa uvoľniť. V prípade, že máte na svojom bicykli kazetu a k dispozícii je iba motor so systémom viackolečko, z technického hľadiska to vôbec nie je problém. K dispozícii sú viackolečka o rôznej veľkosti(6-7-8-9). 2.Montáž kotúčovej brzdy: Motor má osadenie na montáž kotúčovej brzdy na 6 dier. V prípade, že máte kotúčovú brzdu, ktorá sa osádza na „1000 hran“, montáž takej brzdy na motor nie je možný. Je potrebná výmena kotúčovej brzdy. 3.Montáž zadného kolesa: Skontrolujte smer osadenia dezénu plášťa a osaďte postupne na ráfik podľa obrázka nižšie. Vložte ventil duše do otvoru na ráfiku a postupne zasuňte dušu z jednej strany pod plášť. Následne namontujte aj druhú stranu plášťa na ráfik. Upozornenie: Pri montáži použite dušu s autoventilom! 3. Montáž zadného kolesa s motorom na bicykel: Podložky Podložky typu „C“ Skrutky Gumený kryt osky Pri montáži nasadiť podložky a skrutky podľa obrázka. Pri montáži viackolečka 6S tenká podložka naľavo nie je potrebná, môže sa vynechať. Pri montáží viakolečka 7S už je nutné podložku inštalovať. Pri viackolečku 8S už asi bude potrebná hrubšia podložka. Ak by sa tam nedala, najmenšie kolečko viackolečka by mohlo šúchať o rám (vidlicu) bicykla. Podložka typu „C“ po nasadení kolesa zapadne do vybrania na vidlici a zaistí osku motora proti pohybu. Niekedy je ťažšie dostať koleso na svoje miesto a vidlicu je potrebné rozťahovať. Ak ani rozťahovanie nepomôže, podložka typu „C“ sa môže namontovať aj z vonkajšej strany. Dotiahnite vonkajšie skrutky a dbajte nato, aby kábel motora bol voľný. Pri montáži kolesa musia byť skrutky kotúčovej brzdy vždy na ľavej strane bicykla. Upozornenie: Pri montáži 500w a viac motorov sa odporúča už namontovať aj protikĺzové rameno krútiaceho momentu. Tieto motory už majú vyšší krútiaci moment a bez ramena krútiaceho momentu by oska motora mohla časom zničiť rám bicykla. 4. Montáž brzdových páčok a plynovej páčky: Stiahnite dole gripy z riadidiel. Ak nie sú šraubovacie, stiahnutie ide veľmi ťažko. Mne sa osvedčilo najviac strčiť pod grip tenký šraubovák a do medzery pod grip strieknuť napr. čistič bŕzd (ten sa potom rýchlo odparí). Následne by mal ísť grip dole oveľa ľahšie. Ten istý postup opakovať aj pri opätovnom nasadzovaní gripu. Strieknuť čistič bŕzd dovnútra gripu a natiahnuť grip na riadidlá. Odpojte brzdové lanko zo starých brzdových páčok. Uvoľnite skrutku a demontujte staré páčky dole z riadidiel. Namontujte nové brzdové páčky s odpojovačom motora a dotiahnite skrutku. Následne pripojte brzdové lanko k novej brzdovej páčke. V prípade, že máte prehadzovačku spojenú s brzdovou páčkou v jednom, je potrebné zvážiť aj výmenu páčky prehadzovačky za samostatnú. Alebo brzdové páčky v tomto prípade vôbec nemeniť. Takisto ak máte hydraulické brzdy, páčky sa nemenia. Tu je riešenie dokúpiť odpojovače na brzdy, no z mojej skúsenosti sa nedajú namontovať na každú páčku a ani to veľmi spoľahlivo nefunguje. Motor prestane ťahať aj v prípade, že prestanete točiť s pedálmi. Bez brzdových páčok s odpojovačom sa dá fungovať bez problémov. Ak však na Vašom bicykli je možnosť výmeny, kvôli bezpečnosti radím páčky vymeniť. Umiestnite plynovú páčku na pravú (poprípade ľavú) stranu riadidiel a po nájdení pre Vás najlepšej polohy dotiahnite skrutku. 5. Montáž displaya: Priskrutkujte držiak k displayu podľa obrázka. LCD diplay Ovládanie display Držiak display Gumová podložka držiaku Skrutky Namontujte display na riadidlá. Najprv je kvôli dĺžke prívodového káblu k ovládaniu displaya lepšie umiestniť ovládač displaya na riadidlá a potom samotný display na riadidlá. Navlečte display a dotiahnite skrutky podľa obrázka nižšie. 6. Montáž PAS senzoru na stredové zloženie: Typy pas senzorov: Pred inštaláciou PAS senzora je potrebné zvážiť, ktorý PAS senzor vyhovuje najviac podľa typu stredového zloženia bicykla. Je niekoľko typov stredových zložení. Klasické BSA stredové zloženie Hollowtech stredové zloženie Octalink stredové zloženie BZ5 N12 V12L D12L 10CR BSA stredové zloženie V1 OK OK Nie OK Nie BSA stredové zloženie V2 OK OK OK OK Nie Hollowtech stredové zloženie Nie Nie Nie Nie OK Octalink stredové zloženie OK OK Nie Ok Ok Montáž PAS senzoru 10CR na Octalink stredové zloženie: Montáž PAS senzoru 10CR na Hollowtech stredové zloženie: Priemer senzoru 10CR je 68mm, takže by mal pasovať na prevodník 22T. Montáž PAS senzoru BZ5 a N12 na klasické BSA stredové zloženie: Tento Pas senzor BZ5, alebo N12 je možné namontovať na ľavú aj pravú stranu. Pri montáži na pravej strane sa skryje pod prevodník, takže ho nie je vidieť. Lenže stáva sa, že ho kotúč zmagnetizuje prevodník a snímač a ten potom nepracuje na 100%. Počas jazdy sa to prejavuje trhaním, motor zaberie a potom náhle prestane ťahať. Z toho dôvodu sa mne najviac osvedčilo montovať tento snímač na ľavú stranu, aj keď ho je vidieť. Niekedy plechový krúžok snímača nie je čím prichytiť, pretože miska stredového zloženia nemá vybranie, aby plechový krúžok prichytila o telo osky. V tomto prípade je najlepšie prilepiť plechový krúžok so snímačom o telo osky napr. lepidlom Mamut. Snímač je síce vidieť, no zo všetkých snímačov pracuje najlepšie. Montáž PAS senzoru V12L na klasické BSA stredové zloženie: Tento Pas senzor je možné namontovať iba na ľavú stranu. Medzi kľukou a telom osky musí byť dostatočný voľný priestor pre senzor 8mm a viac. Montáž PAS senzoru D12L na klasické BSA stredové zloženie: 7. Montáž kabeláže: Nakoniec pospájame kabeláž a vhodne pripevníme o kostru bicykla. Postupne ponapájame káble podľa koncoviek do riadiacej jednotky z batérie, PAS senzoru, motoru (motor má k dispozícii predĺžovací kábel, ak je potrebný) a 1T4 kábla. Riadiacu jednotku potom umiestnime na bicykel, mne sa najviac osvedčila kapsička pod sedadlo, alebo iná kapsička na bicykli. 1T4 kábel: Zelená koncovka – display 1x žltá koncovka samec – plynové páčka 2x žltá koncovka samica – brzdové páčky Niekoľko rád na záver: Po najazdení cca 100-200km odporúčam skontrolovať výplet kolesa, ktorý sa môže uvoľniť. Po najazdení cca 100-200km odporúčam skontrolovať dotiahnutie všetkých skrutiek. Nikdy nepoužívajte na čistenie elektrobicykla vysokotlaký čistič! Na čistenie bicykla používať vlhkú handričku. Vyvarovať sa zatečeniu vody do držiaka na baterku! STIAHNUŤ AKO PDF Stiahnuť návod
Komunálna technika na elektrický pohon je ekologická, výkonná, cenovo dostupná s jednoduchým a lacným servisom.
prejsť na článokPosledný novembrový týždeň bol pre našu spoločnosť veľkým míľnikom. V tomto období sa našej spoločnosti úspešne podarilo odovzdať mestu Hnúšťa do užívania zametací samohybný pracovný stroj. Jedná sa o prvý typovo schválený elektrický komunálny zametací st
prejsť na článokVšetky ceny uvedené v našom cenníku sú vždy aktuálne. Okrem samotného prenájmu si môžte prezrieť aj cenník doplnkových služieb spojených s prenájmom vozidla. Naša autopožičovňa si neúčtuje žiadne skryté poplatky. Krátkodobý prenájom vozidla Výška príplatk
prejsť na článok6 x airbag, ABS, ESP klimatizácia elektrické okná a zrkadlá rádio SD slot, USB, AUX
prejsť na článok6 x airbag, ABS, ESP klimatizácia elektrické okná a zrkadlá rádio SD slot, USB, AUX, BLUETOOTH tempomat
prejsť na článok